Super1 Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Som i videoen så går turtelleren opp og ned fra 500 -1500 rpm hele tiden når bilen er i fri eller clutchen inne, og merker at girspaken vibrerer noe kraftig føler motor skal stoppe snart. M43-TUB19 motor Dette har vært sånn i over ei uke nå og det virker som om det er noe kritisk problem. Dette begynte ned at etter en lang tur så begynte rød olje lampen å lyse innimellom eller når bilen var i fri gir/clutchen inneMen det sluknet etter den turen.Noen som har noe peiling på hva det kan være? Kan kulden være årsaken? Eller lekkasje ? Virker unormalt hnilsen IMG_1315.MOV
Super1 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Skrevet November 2, 2013 Ingen hjelp å få? ................................
MrBrum Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Det er umulig å gjette. Du må på verksted å få lest av elektronikken. Helst et BMW verksted, for dem får lest mest informasjon ut i forhold til ikke merkeverksted som bruker universal systemer.
Super1 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Skrevet November 2, 2013 Kan man lese av med verktøy som bimmersfolk har ? Eller har BMW spesielle
Sjøbuse Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Her er d liste over bimmers folk som kan ta diagnose. http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/
kriss66 Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Går den opp og ned selv om du har AC av? Har et samme problem med min, men kun når jeg setter AC PÅ.. Slik er det på min http://m.youtube.com/watch?v=PTBbqkHUnzQ
Super1 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Skrevet November 2, 2013 Det har jeg faktisk ikke notert, men har jo klimanalegget på under kjøring nå som det er kaldt ute.
kriss66 Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Det har jeg faktisk ikke notert, men har jo klimanalegget på under kjøring nå som det er kaldt ute. Prøv å slå av ac(aircondition) og slå det på igjen å se om turtallet går opp når den blir slått på. Kjenner du noe under kjøring?
kjelljakob97 Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 muligens det kan være luftmengdemåleren eller (lamdasensor) som er i eksospotten
MrBrum Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Når turtelleren går opp og ned ville jeg tippet veivaksel sensoren. Me det var rart med den lampa. Men det er jo ikke sikkert det er noen sammenheng. Luftmengde måleren er det ikke ofte det er feil på hvis du har originalt luftfilter.
MrBrum Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Hvor i verden bor du? Jeg har selv BMW sitt diagnose system.
Super1 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Skrevet November 2, 2013 Jeg skal ta en kjøretur etter å ha skifta dekk nå så skal jeg og slå av av og se om det har no å si Bor i søndre Nordstrand, Oslo Er u i Oslo?
MrBrum Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Jeg skal ta en kjøretur etter å ha skifta dekk nå så skal jeg og slå av av og se om det har no å si Bor i søndre Nordstrand, Oslo Er u i Oslo? Aurskog Super1 reagerte på dette 1
MrBrum Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Jeg kikket ikke på videoen første gangen jeg svarte. Virker som motoren og turtelleren er synkronisert. Må diagnostiseres. (lese elektronikken)
Super1 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Skrevet November 2, 2013 Tok en tur med bilen nå og fant ut at turtelleren beveger opp og ned bare når jeg har på ac Enten det er for bakrute eller front eller aircondition
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå