Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å ta av hengerfestet. Det har stått på bilen noen år, og først slet jeg med å få inn nøkkelen,men med en del olje og litt forsiktig press kom nøkkelen inn i låsen. Men ikke snakk om å få vridd rundt!

Har pøst på med crc 5-56 nå i flere dager men nøkkelen er fortsatt ikke til å rikke, og er redd for å ta i for hardt. Er heller ikke sikker på HVILKEN vei nøkkelen skal vris. Bruksanvisningen sier heller ikke noe om dette. Noen som vet?

Andre tips om hva som kan nytte?

Skrevet

Edit. Så nå at du ikke får vridd nøkkelen rundt. Dette har jeg ikke noe tips for.

Vet ikke om det er det samme på din bil, men på mitt hengerfeste må jeg låse opp og trekke knotten ut før jeg får vridd den.

Skrevet

Ta en dremel med fres på, og stikk inn og kverne godt rundt inni der, problem løst.

Eller du kan bruke et stort flatjern og hammer, det går det å.

Skrevet

Er heller ikke sikker på HVILKEN vei nøkkelen skal vris. Bruksanvisningen sier heller ikke noe om dette. Noen som vet?

Hvis du etterhvert får til å rikke på nøkkelen, så mener jeg at den skal vris med klokka for å låse opp. I alle fall er det slik på hengerfestet mitt.

Lykke til!

Skrevet

Tror jeg venter med Dremel og skrujernvarianten :-)

Satser heller på kjemien...

@ogee1: ja, manualen sier lås opp, dra ut og vri. Får vel prøve å vri nøkkelen MED klokken da.

Kanskje en god rustløser gjør jobben? Noen anbefalinger?

Skrevet

Jeg ville prøvd å jukke og vri på nøkkelen noen dager til før jeg ødela låsen. Jeg synes det er en ekstra sikkerhet å vite at rattet er låst når jeg trekker tunge lass.

Er du sikker på at du har riktig nøkkel, og at den er i orden? Hos meg er det to nøkler, og jeg bruker alltid samme nøkkelen, så den ene blir slitt, mens den andre er som ny.

Skrevet

Rattet er låst uansett, du må jo trekke det ut og vri for å få det av. Men om du føler ekstra sikkerhet, er en annen sak.

Skrevet

Ja, det er nok originalnøkkel. Tabben min er nok at den er brukt for lite, dvs at festet har sittet på for lenge. Har begge nøklene, så kan jo for skams skyld prøve den andre også.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hey!!! Etter 14 dager med oljing, til slutt en plastpose rundt hele greia som ble fylt med blanding av white spirit og motorolje så løsnet mekanismen. Går nå som varm kniv i smør. Tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet altså :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...