Erik56 Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Sliter med å ta av hengerfestet. Det har stått på bilen noen år, og først slet jeg med å få inn nøkkelen,men med en del olje og litt forsiktig press kom nøkkelen inn i låsen. Men ikke snakk om å få vridd rundt! Har pøst på med crc 5-56 nå i flere dager men nøkkelen er fortsatt ikke til å rikke, og er redd for å ta i for hardt. Er heller ikke sikker på HVILKEN vei nøkkelen skal vris. Bruksanvisningen sier heller ikke noe om dette. Noen som vet? Andre tips om hva som kan nytte?
ogee1 Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Edit. Så nå at du ikke får vridd nøkkelen rundt. Dette har jeg ikke noe tips for. Vet ikke om det er det samme på din bil, men på mitt hengerfeste må jeg låse opp og trekke knotten ut før jeg får vridd den.
Otis Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Ta en dremel med fres på, og stikk inn og kverne godt rundt inni der, problem løst. Eller du kan bruke et stort flatjern og hammer, det går det å.
haakotho Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Er heller ikke sikker på HVILKEN vei nøkkelen skal vris. Bruksanvisningen sier heller ikke noe om dette. Noen som vet? Hvis du etterhvert får til å rikke på nøkkelen, så mener jeg at den skal vris med klokka for å låse opp. I alle fall er det slik på hengerfestet mitt. Lykke til!
Erik56 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Skrevet November 2, 2013 Tror jeg venter med Dremel og skrujernvarianten Satser heller på kjemien... @ogee1: ja, manualen sier lås opp, dra ut og vri. Får vel prøve å vri nøkkelen MED klokken da. Kanskje en god rustløser gjør jobben? Noen anbefalinger?
ogee1 Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Jeg ville prøvd å jukke og vri på nøkkelen noen dager til før jeg ødela låsen. Jeg synes det er en ekstra sikkerhet å vite at rattet er låst når jeg trekker tunge lass. Er du sikker på at du har riktig nøkkel, og at den er i orden? Hos meg er det to nøkler, og jeg bruker alltid samme nøkkelen, så den ene blir slitt, mens den andre er som ny.
Otis Skrevet November 2, 2013 Skrevet November 2, 2013 Rattet er låst uansett, du må jo trekke det ut og vri for å få det av. Men om du føler ekstra sikkerhet, er en annen sak.
Erik56 Skrevet November 2, 2013 Forfatter Skrevet November 2, 2013 Ja, det er nok originalnøkkel. Tabben min er nok at den er brukt for lite, dvs at festet har sittet på for lenge. Har begge nøklene, så kan jo for skams skyld prøve den andre også.
Erik56 Skrevet November 17, 2013 Forfatter Skrevet November 17, 2013 Hey!!! Etter 14 dager med oljing, til slutt en plastpose rundt hele greia som ble fylt med blanding av white spirit og motorolje så løsnet mekanismen. Går nå som varm kniv i smør. Tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet altså
Otis Skrevet November 17, 2013 Skrevet November 17, 2013 Bra for deg Jeg orket som sagt ikke det jeg. Men bra at du fikk det til, til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå