Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ettermontert PDC på e39. Sliter litt med lyden.

Tatt komplett fra stv med impulsgiveren, men er litt lavt med min hørsel da, denne sitter bak i bagasjen og jeg bruker høreapparat. Så litt på koding med BMW scanner, der jeg kan hake av gong eller speaker. Går dette via ekstra ledninger på høytalere eller gjennom i-bus også videre til høytalere?

Skrevet

Skal vel ikke sitte bak i bagasjerommet vel? Skal den ikke sitte i hattehylla eller noe slikt?
På touring sitter den jo baki men der er det jo opent helt bak, men sedan der må jo den sitte i hattehylla eller noe?

Gong og Speaker har med hvilken type gong du har, jeg bytta faktisk min gong i dag, jeg hadde en sånn som laget en veldig skarp pipelyd, bytta den til en sånn som har høytaler i, med papp og hele greia, da ble lyden litt rundere og mykere.

Men om jeg koder til speaker får jeg bare prikkelyd i gongen, den prikker hele tiden selv med systemet av. Vet egentlig ikke helt hva poenget er med dette.

Men kan jo hende det er som du sier at det er mulig (på et eller annet vis) og få lyden i høytalerene? Men jeg aner ikke hvordan.. :)

Du kan også kode lydstyrken på denne. :) (Gongen altså)

Skrevet

På E38 ligger gongen til PDC bak i hatthylla. Til PDC foran er det i midtkonsollen i nærheten av girspaken. Er hvertfal de stedene lydene høres fra. Sikkert plassert på samme sted i E39 vil jeg tro.

Skrevet

Mente selvfølgelig på hattehylla, beklager det.

Idag prøvde jeg å koble de ledningene som går til giveren direkte til høytalere på hattehylla, men da var lyden konstant på de da.

Lurer på om man kan koble disse i serie med impulsgiveren til pdc foran? Legge om ledninger helt til giveren foran slik at det kommer på både bak og foran på begge.

Skrevet

Høytalerene bak og forran mener du?

Men har du sjekket volumet på gongen bak? Kan du justere det?
Jeg kan kode fra 1-6 i volum mener jeg og huske. :) På det høyeste er det ganske så høyt!

Å vis du har den typen jeg hadde så er det skarp og klar lyd også, det får du ikke i "høytaler"-gongen. Den som er som en høytaler med papp og hele greia. Den skarpe er bare plast, vet ikke helt hvordan den lager lyd. :P

Skrevet

Jeg har den skarpe. Skal se om jeg kan justere volum på den imorra.

Tenkte på høytalere bak, Men siste spørsmål. Jeg har sånn små høytalere helt

på hjørnet på alle dørpaneler, står Nokia på de. Hva er egentlig disse for noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...