Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nødt til å lade bilen hver kveld, fordi batteriet går tom for strøm.

Logisk tenkt i mitt hodet værtfall, tenker jeg at dynamoen er gåen, og at den ikke lader batteriet mens bilen går.

Spørsmålet mitt blir da om det er noen mulige feil ved batteriet som gjør at det ikke tar imot strøm, eller om det ikke klarer å holde på strømmen, ikke vet jeg.

Har akkurat fått tak i ny dynamo, byttes i løpet av uken. Men om noen har noen erfaringer med dette så skrik ut! :)

Takk på forhånd!

Skrevet

Mål selv da ! Koster en 100-200 kroner for en voltmåler på f.eks biltema. Skal være rundt 14 volt hvis dynamo lader (når bilen står på tomgang). Skal være 12V når bilen er slått av. 

Skrevet

Var selv i dag på verksted og fikk sjekka batteriet på bilen. Nesten helt nytt, men helt kaputt viste det seg. Måtte kjøpe nytt til 2.600,-. Starter ikke bilen i morra tidlig så blir jeg en smule gretten... <_<

Skrevet

Var selv i dag på verksted og fikk sjekka batteriet på bilen. Nesten helt nytt, men helt kaputt viste det seg. Måtte kjøpe nytt til 2.600,-. Starter ikke bilen i morra tidlig så blir jeg en smule gretten... <_<

Dersom du betalte 2600 for ett batteri til en 520 har du blitt lurt.

-

Ikke reis på verksted for å måle batteriet, det klarer du selv. Ett vanlig blybatteri som går tomt blir aldri slik det var, så dersom du tapper det helt ned hver dag er det ikke mye igjen. Anbefaler agm batteri fra biltema (de gule) dersom du skal bytte, det kan du herje med i mye større grad.

Skrevet

Står at AGM batteriet er et "Bagasjeromsbatteri" i bilen min er batteriet under panseret, vil AGM batteriet passe der?

Jeg gikk først inn på biltema og kjøpte meg ett målebånd til 29,- så målte jeg batteriet i butikkenen (de oppgitte måla stemmer ikke helt) så målte jeg det som stod i bilen. Jeg har AGM under panseret ivertfall, og kommer aldri til å kjøpe noe annet igjen. (sålenge det ikke dukker opp noe enda bedre til 1500,- såklart)

Skrevet

Ta deg en tur på Biltema og lån deg en batteritester hos serviceavdelingen. I motsetning til et voltmeter tester den batteriet med belastning. Da finner du fort ut om batteriet ditt er friskt. De bruker å ha en slik liggende bak disken. http://biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batteritester-612-V-151370/

Om det er svakt så kjøper du deg et AGM batteri :) Vil absolutt anbefale Biltema sine!

Står at AGM batteriet er et "Bagasjeromsbatteri" i bilen min er batteriet under panseret, vil AGM batteriet passe der?

Grunnen til at det blir kallet et "Bagasjeromsbatteri" er at det er lekkasjesikkert, og kan dermed monteres i kupeen eller i bagasjerommet uten at det vil utgjøre en fare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...