Gå til innhold

Knekt reimhjul 320dat -01


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle hjelpe broderen idag med å skifte viftereim på hans -01 320dat. Siden det er automat så tok vi ikke bryet med å ordne biltralle hjem så vi tenkte å bare spole på reima hvor den hadde stoppa langs veien.

Det gikk jo greit å montere ny reim, men 2sek etter oppstart så kløyver reimhjulet som står på veiva seg i to!?!

Så da ble det jo biltralle likevell siden det funker dårlig å taue automatgirte biler..

Jeg har delemotor stående med delene jeg trenger, men hvordan får jeg av resten av reimhjulet på en grei måte? Er det skrudd på rett vei, eller links?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det store reimhjulet på motor, da er det vibrasjonsdemper. Den er skrudd veldig hardt til, rundt 450nm.

Det er vanlig høyre gjenge på den.

Sett verktøy fast i noe også gir den et par klikk på starter, da er den løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei du.

Jeg ser at du tilbød en 320dat til en annen kar. Og nå leser jeg at det er din brors bil.

 

Jeg lurer på om han kan være interessert i en byttehandel. Jeg har snart klar en E39 1997 Touring som er bygget om fra 520 til 528 med manuell kasse. Alt i drivverket pluss eksosen er likt som på en 528. Bilen er i bra teknisk stand og det er byttet en del deler i ombyggingen. Motoren og kassen er kjørt 180.000 km. Den skal snart på EU godkjenning(på overtid), og blir overlevert ferdig EU godkjent. Jeg har fått tak i en bra bakluke, og luken blir omlakkert i den nærmeste framtid. Bilen min er i aspensilber met. Det står tunet hjerne i motoren. Den gir ekstra effekt med vanlig innsug, men med M50 innsug blir det opp mot ca 230 hk i motoren. Og erfaringer fra andre sier at forbruket går vesentlig ned i forhold til en 520 ved normal kjøring.

 

Siden E46en ble tilbudt for 20.000 kr, så regner jeg med at den er i dårlig stand eller har motorproblemer. Jeg tenkte på 45.000 kr for min bil. Da blir det 25.000 kr å betale for din bror.

 

Vi bor jo ikke langt fra hverandre så det er jo mulig å prøvekjøre bilen. Jeg skal kanskje hjelpe en bror med en jobb et en eller to dager i romjulen. Han bor i Flekkefjord. Da kunne jeg i så fall kjøre med E39en.

 

Dette er bare et forslag som kanskje kan være aktuelt for han. Mitt telefonnummer er 92 22 65 44. Det er kanskje best å snakke i telefonen hvis er interessant.

 

Hilsen Eirik Viste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Jeg ser at du tilbød en 320dat til en annen kar. Og nå leser jeg at det er din brors bil.

 

Jeg lurer på om han kan være interessert i en byttehandel. Jeg har snart klar en E39 1997 Touring som er bygget om fra 520 til 528 med manuell kasse. Alt i drivverket pluss eksosen er likt som på en 528. Bilen er i bra teknisk stand og det er byttet en del deler i ombyggingen. Motoren og kassen er kjørt 180.000 km. Den skal snart på EU godkjenning(på overtid), og blir overlevert ferdig EU godkjent. Jeg har fått tak i en bra bakluke, og luken blir omlakkert i den nærmeste framtid. Bilen min er i aspensilber met. Det står tunet hjerne i motoren. Den gir ekstra effekt med vanlig innsug, men med M50 innsug blir det opp mot ca 230 hk i motoren. Og erfaringer fra andre sier at forbruket går vesentlig ned i forhold til en 520 ved normal kjøring.

 

Siden E46en ble tilbudt for 20.000 kr, så regner jeg med at den er i dårlig stand eller har motorproblemer. Jeg tenkte på 45.000 kr for min bil. Da blir det 25.000 kr å betale for din bror.

 

Vi bor jo ikke langt fra hverandre så det er jo mulig å prøvekjøre bilen. Jeg skal kanskje hjelpe en bror med en jobb et en eller to dager i romjulen. Han bor i Flekkefjord. Da kunne jeg i så fall kjøre med E39en.

 

Dette er bare et forslag som kanskje kan være aktuelt for han. Mitt telefonnummer er 92 22 65 44. Det er kanskje best å snakke i telefonen hvis er interessant.

 

Hilsen Eirik Viste.

Takker for tilbudet, men han kommer nok ikke til å kjøpe noen bmw igjen etter denne..

Bilen er forresten i bra stand nå, jeg skal bytte begge bærebroer foran og stabstag bak så blir den eu-godkjent på fredag!

Men om du vil, så kan du komme innom å se på den om du vil kjøpe. Trenger ny bakluke og venstre forskjerm grunnet bulk og rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...