OCJ96 Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Får slenge meg på resten av folka som synes 2.0l blir litt for lite...Har kikka på en del prosjekter rundt om, altså installering av V8 i en E36Her er bla. en link: http://www.e36v8.com/ Er det noen der ute som har hatt samme følelsen av for liten motor og klart å stappa inn en V8er i sin E36?? Isåfall setter jeg stor pris på deling av erfaring og kjekke tips og triks! Hvis dette viser seg å være klin umulig, så blir det nok en 3.2l M52, men kan jo ikke miste håpet! OWETSTEADDY reagerte på dette 1
bjalle Skrevet November 7, 2013 Skrevet November 7, 2013 Som linken din viser så er det mulig men å få det godkjent er jo umulig,så en m3 motor er vel eneste alternativ hvis du skal ha skilter på bilen.
Sjøbuse Skrevet November 7, 2013 Skrevet November 7, 2013 Mulig du kan klare og få den godkjent som E36 Alpina B8 4.6 Den har jo en 4,6 V8 motor. Men den kom vel kanskje ikke som cab?
R Andersen Skrevet November 7, 2013 Skrevet November 7, 2013 Bygger man den med samme spec som en Alpina med V8, så ser jeg ikke noe problem med å få den godkjent.
bjalle Skrevet November 7, 2013 Skrevet November 7, 2013 Det er karosseriet som er problemet(få motor til å passe)måtte gjøres om veldig mye med akkurat den modellen,står mer blant annet her http://www.alpina-archive.com/?page_id=59&nmt=Alpina-B8-4.0Alpina bygget 23 cabber av denne modellen.
Sjøbuse Skrevet November 7, 2013 Skrevet November 7, 2013 Sålenge du får et karosseri orginalt med en motor så sakl det gå. Man må da bygge den teknisk lik en Alpina.
R Andersen Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 Det er ikke noe forskjell på motorrommet i cab, coupè og sedan, så ser ikke problemet. Det som er problemet er bunnpannen, da V8`ern stikker dypt ned i motorrommet, og man må derfor bygge om/bytte denne, samt oljepumpen. Det går flere E36`er i Norge med V8. Alpina bygde 226 E36`er med V8.
Tronstad Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 skjønner ikke hvorfor folk sier det skal være umulig og få godkjent. SS Performance fikk i sin tid godkjent en V12 ( 850CSI motor) i en E36 compact, så det skal vel la seg gjøre (både med plass og godkjenning) !
bjalle Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 Jeg trekker tilbake umulig,ble litt feil svar ,det jeg egentlig mente var at det vil koste for mye i tid,penger og deler at det vil være lønnsomt,avgifter på en v8 motor koster jo skjorta bare det.som svart over her så får flinke folk som SS godkjent stort sett alt,men de tjente ikke penger på det.
GSS Skrevet November 8, 2013 Skrevet November 8, 2013 Når man bygger noe selv er det ikke alltid fordi det er billigste løsning. Det er noe med å gjøre noe selv også, og noe annerledes. Hvilke avgifter snakker du om?
OCJ96 Skrevet November 10, 2013 Forfatter Skrevet November 10, 2013 Tusen takk for alt innspill, mye nyttig info! Artig å se sånn engasjement! Disse Alpina B8erne virker vanskelig å finne... Men får gjøre litt mere research for det hadde absolutt vært et spennende prosjekt!Hvis jeg ikke får det til, kunne sikkert brukt den M50B25en vi har stående og installert et turbo sett, bare for å ha begynt et sted... Er det forresten noen som har noen ca. pris på en Alpina V8er? Har alt av verktøy og både 2- og 4 søylet løftebukk i verkstedet til fattern, så er egentlig bare å finne motoren + nye bremser, eksosanlegg og det som evt må byttes ut
Sjøbuse Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 BMW X5 4,6 er er vel samme motor. Sikkert lettere og finne.
OCJ96 Skrevet November 20, 2013 Forfatter Skrevet November 20, 2013 Forresten! Har Hella Angel Eyes Lykter i bilen, og den har selvfølgelig manuell(elektrisk) høydejustering. BS bildeler selger et automatisk høydejusteringskit for rundt 1400kr, men er det alt som skal til for at disse lyktene skal bli godkjent hos EU-kontrollen?evt. dette kit'et da http://bsbildeler.no/?pno=170859
awt Skrevet November 20, 2013 Skrevet November 20, 2013 Nei, det vil aldri bli lovlig da bilen ikke er typegodkjent med xenon. Det betyr forøvrig ikke at den ikke går gjennom en EU-kontroll, men lovlig er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå