Gå til innhold

TAS E24 635Csi E91/F25 og detailng sysler


Tyggern
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg valgte å ikke gå for pp41dsp, jeg ville ha noe med litt mer effekt.

jeg kommer til å legge egne kabler til subbene for å få delt litt mer på hz.

 

Det blir nok slik det ser ut nå at jeg enten setter inn blaupunkt THA eller JBL GTO.

Hadde egentlig planer om noe enda verre, men bestemt meg for at jeg vil ha alt skult og ikke noe synlig i bagasjerommet.

 

lydmessig er det overraskende godt til prisen å være, men mangler som nevn litt trykk når en skrur opp volumet.

Da er det ikke nok med forsterkeren i spillern, regner med dette endrer seg drastisk med ekstern forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da ble det fort endring i planene for bilen...

 

I stedet for coilovers og diverse sitter jeg nå med en E24 635Csi i garasjen... :)

Diverse planer for den, men i første omgang er det å bytte alle slite deler med nye og gå over alt på bilen..

renovere understell og alt teknisk...

 

Men har kjøpt inn forsterker og litt annet så stereo oppgraderingen skal gjøres ferdig.

Så hvis noen sitter på en 5.5m blaupunkt "skjøte" kabel er jeg intresert i det...

 

5970CAF6-3BFD-4901-BAE0-F43F7A4D0C41_zps

 

Måtte jo bare prøve... Haters "gonna" hate :)

 

942AC157-C6E5-4DDB-9CD8-BD23C0190164_zps

 

Desverre gikk det ikke fremme med 18mm spacer selv med 5mm ekstra... men bak gikk det greit.

mangler noen mm fremme da felgen tok i fjørbeinet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

 

Dele innsamling er i høy gir. til E24n

Fått pakke fra USA med alle armer/foringer og ledd nytt :) til en meget hyggelig pris..

 

Nedplukking vil starte litt ut på høsten...

så den er klar for BT til våren, bilen er i god tekninsk stand men trenger litt pleie før den må på visning for å få skilt.

Bilen ble hentet i sverige i fjor og er veteran til året så blir ikke noe skilt på i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset litt småtteri med bilen.

 

Skulle ordne opp i vifte styringen og benytter da anledningen til å rydde opp i gammelt elektro rot med skjøting å diverse svenske mekk

 

fikk fjernet ganske mye rot.. å det er mer igjen å rydde opp i.

 

_MG_7218_zps1624d739.jpg

 

byttet litt transistorer i styringene til viftene og testet etterpå at jeg nå får regulert hastighet.

slipper at det blåser på full fart.

 

F1710088-1FE1-4143-976D-098BEB8F5D69_zps

 

96165C04-24C1-4CDD-8123-FFF46EDCEC06_zps

 

4F907046-9243-4150-83EE-F4A79574B660_zps

 

0E1F2FAF-9D8F-4D66-B75E-6403565364A8_zps

 

5E0163CD-374C-4E4C-9058-B9724277E3AE_zps

 

6A2D65A7-FC4C-4EA6-8DCF-749FCC0A9817_zps

 

3197C3AB-D920-408E-9EFA-D90F8DB054B5_zps

 

60D426CF-A072-4A87-86F8-AB7622513110_zps

 

 

Fikk også reset litt deler, før og etter bilder....

 

_MG_7222_zpsa1ad788c.jpg

 

_MG_7226_zps09318988.jpg

 

_MG_7229_zps6d92c5aa.jpg

 

_MG_7230_zps7f7a7991.jpg

 

_MG_7228_zpsc9d25634.jpg

 

 

Har litt å ta tak i her også... få det rent og strøkent..

 

_MG_7221_zps361af091.jpg

 

_MG_7228_zpsc9d25634.jpg

 

 

Men den store jobben starter ikke før til vintern, da blir det fullstendig nedplukking av understell osv vertfall.

så får en se hva som skjer med tiden frem til snøen smelter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen virker veldig bra alderen tatt i betraktning. Dette er en 1985mod som er hentet i Sverige sist høst og momset inn bare.

Så skilt blir det til året når den er veteran

 

Det er gjort noen rustreparasjoner på den som ser "greit" ut på innsiden vertfall. er byttet hjulbuer bak, og innerskjermer (deler av) foran.

forskjermene er nye.

gulvet ser veldig bra ut fra undersiden, og alt av rammevanger og fester ser bra ut (foreløpig)

 

Vi får se hva som dukker opp når vi plukker ned i vinter og får ut interiøret :) jeg er ved godt mot.

Bilen har servicehefte frem til siste service som ble tatt på 310k nå har den gått 320k

 

motoren er lett startet og går som en klokke. litt ventil tikking men regner med det bare en rask justering av ventilklaringer som må gjøres fra tid til annen på disse.

Ikke noe lekkasjer eller svetting motoren er nesten for tørr på utsiden til at det er sant.

 

har kjørt noen mil og alt virker meget bra, det er byttet mye deler på den nylig som jeg har funnet.

blandt annet nye skiver og klosser fremme og bak.

nye linkarmer til stabstag osv...

 

Jeg har ikke hatt tid til å gå over bilen skikkelig enda, har vel kun sett på den et par timer. men har jo kjørt noen mil når jeg hentet den.

 

 

lakken derimot er ikke veldig bra, er nok lakkert i en garasje i sverige et sted og har litt sig og appelsinhud.

Men den er vertfall ikke lakkert med sprayoks, er skikkelig lakk så regner med at jeg skal klare å få det sånn passe med våtslip å polering så jeg får brukt bilen litt til året.

 

Bilen kostet ikke mer en at jeg er ikke redd for at det går fint å få igjen pengene fra den bare i deler eventuelt..

 

Det jeg "MÅ" bytte er et hjørne på fremfanger (litt rustent)

også er en baklampe sprekt, alt annet er godt innenfor for å få skilt på den.

 

Blir nok ikke 100% strøken bil til året, men det skal det bli med tiden...

Bare håper jeg klarer å la vere å plukke den helt fra hverandre i vinter...... (det gikk ikke med forige bil)... brått stod jeg der med et tomt skal og drev med hver mm av bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er dog "generelt" møkkete både inn og utside og en skikkelig vask gjorde mye på utsiden av bilen..

 

Noen bilder fra vasken gjort dagen etter jeg hentet den.

 

F8C3FFAA-24E3-48B1-BC55-8DBC61B11F55_zps

 

9E512B0D-6B6D-46BE-A58B-B1B16028D939_zps

 

og som dere ser på bildet lenger opp her er det ikke akkurat noe fint på innsiden heller.

Men fordelen er at alle deler er "hele" og sitter der, så det å få det rent og bra skal jeg klare etter noen timer med støvsugern, interiør rens og rensemaskin.

kanskje en runde eller to med steamer også. vurderer å leie meg tørris maskin da dette er helt genialt til knapper, detaljer osv..

 

_MG_7213_zpsd9a619cf.jpg

 

E514AD91-0BCC-4F9C-99A1-8E1F2BBFF9F2_zps

 

 

Har en haug med andre prosjekt som må være klare før vinteren, så planen før det er bare å få tatt det verste innvendig montere sammen igjen og kanskje kjøre en tur eller to til før vinteren, annet en det blir den bare stående. Men dele innsamling pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja såpass ja, men i helhet virker det jo som en bra bil da! :)
service hefte 310k er jo ganske unormalt :P

men gratulerer så mye! :D får krysse fingrene på at bilen faktisk er så bra som den virker! :D

 

hva er planene videre for bilen? :) ha den mest mulig orginal med samme intriøret eller skal det byttes ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bilen virker hel og grei.

 

Planer fremover er i vinter skal alt under plukkes ned og pusses opp.

Innvendig skal alt renses og vaskes, skal sjekke godt over gulvet når jeg har alt ute.

så skal den litt nærmere bakken.

 

Så blir det skilt.

 

Neste år blir vel bare et år å gli rundt i den når den har fått på skilt.

Mens en bygger litt ved siden av.

 

Understell : 

K-sport coilovers (ser mest lovende ut pr.nå)

Nye bremser, trolig M5 E34

Nye krengnings hemmere 

 

Motor:

Bygge motor med pustehjelp (ingen konkrete tall eller ønsker)

Men kommer til å holde meg litt i skinnet for alt skal godkjennes. (med moderat ladetrykk)

Skal ikke by på problemer å godkjenne dette med tanke på Alpina B7 turbo og M635

 

Interiøret.

der har jeg ikke bestemt meg for noe enda

Vi får se hva tiden bringer.

 

Bilen skal bli en morsom bil som kan brukes både på og av bane.

Derfor var dette et greit utgangspunkt da den ikke er 100% strøken og urørt.

Da trenger en ikke ha så dårlig samvittighet om en skulle tre den godt ut i sandfella...

 

Når bilen er registrert så kommer søknaden om ombygginger til å gå ganske raskt til biltilsynet om motor og understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del planer da :D men angående K-sport kittet så må du vel bruke vanlige dempere å fjerner når det er godkjenning og eu kontroller?

Tenkte jeg skulle bestille samme settet til min 330i men mtp at den er godkjent senket for mange år siden så har den bare godkjent senket i vognkorta så da kan jeg vel kaste på hva jeg en vil :P sånn mtp eu godkjenning osv :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg sørlandet rundt og samlet litt deler. ( kommer litt bilder og info) ;) Men fikk ikke det jeg egentlig kjørte ned for...

 

Angående K-sport så har disse TÜV, så det skal søkes om og inn i vognkort.

Men det skal først få skilter, og alt annet 100% teknisk stand.

 

Fjærbein må sendes ned til Tyskland for montering/sveising der så det tar nok også litt tid.

Må først få tak i et sett med fjærbein ekstra til framme. (det var dette jeg skulle ha på sørlandet, som vi ikke fant)

 

 

Blir vel også brått en BMW til hjemme nå.

Da det blir E8x på kona snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør de det? Hvorfor klarer ikke gs bildeler og levere papirer og sier de ikke er tuv godkjent da? Oo

Hvor bestiller du tuv godkjente K-sport coilovers fra? Oo

Kjedelig at du ikke fant delene da :(

Aldri for mange bmw'er i gården veit du ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...