Gå til innhold

TAS E24 635Csi E91/F25 og detailng sysler


Tyggern
 Share

Anbefalte innlegg

BMW og garasje sysler..

Ligger litt om flere biler litt ut i tråden..

Litt om min 07-mod E91 karmesinrot.

Kjøpte bilen i Trømsø her for noen mnd siden, bilen er egentlig solgt ny på Sulland bil i Hamar.
Kjørte turen ned på rett over 26timer med litt soving og spising på veien.

Har jo litt små planer for bilen, og nå begynner noen ting å falle på plass så da passet det å lage en liten tråd.
både for å kanskje plukke opp noen tips og bli litt inspirert selv.

sett bort fra at bilen trenger en skikkelig real runde med polering og litt steinsprut fylling er bilen i utmerket stand og vel tatt vare. den har fått årlig olje skift og oppfølging selv utenfor foreskrevne servicer.
De som eventulet kjenner igjen nicket mitt fra DCN har vel sett så vidt sett denne bilen før.
Planen er å få tatt en skikkelig runde om ikke så lenge..

Etter å duret gjennom sverige i godt driv og tilbake lagt drøye 1850km var det selvfølgelig helt på høyde med en vask når jeg kom hjem..

plastidip av grill og folie på det litt slitte ratt dekslet var også på sin plass.
Det kommer performance grill om ikke så lenge men ville ha den sort så fort som mulig.

nytt ratt deksel blir vel også kjøpt inn men hadde noe folie liggende som jeg like godt klinet på. Det ble ikke så verst syntes jeg så ingen hast med å finne nytt deksel..


_MG_6184_zps830cb0d3.jpg

_MG_6185_zpsa2d6ab2d.jpg

_MG_6186_zps0ba38705.jpg

_MG_6187_zps0d141467.jpg

_MG_6188_zpscb9a3f58.jpg

_MG_6189_zps969c7cc9.jpg

_MG_6190_zps0fdfd7ed.jpg

_MG_6191_zpsbc72845f.jpg

Jeg kan leve med dette en stund, ble ikke så ille dette.. smile.png


_MG_6194_zps8ba98396.jpg

Ferdig litt ut på mandagskvelden.. med sort grill og en real vask..

_MG_6198_zps7e6eafb8.jpg

Endret av Tyggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så videre planer er :

 

Eksos i "performance" stil : Utført

Senkeskåler foran i første omgang

19" OEM X5 style 132 hjul : innkjøpt

Våtsliping av hele bilen og polering

Performance Grill

Real oppgradering av Stereo/lydanlegg

og sikkert masse smått som dukker opp underveis.

 

Har skaffet meg noen X5 hjul som trenger litt små stell for å bli helt strøkne 

fått prøvemontert litt å målt opp til spacere.

på bildene sitter der 20mm bak og 10mm foran. ser ut som det kan være et greit utgangspunkt.

Har også fått montert eksosen i dag... Utrolig hvor mye dette gjør for bilen.. Det var en av de tingene som jeg "måtte" gjøre fortest mulig.

 

noen bilder fra prøve montering:

 

_MG_6263_zps3b733dae.jpg

 

_MG_6264_zpsec97a1ff.jpg

 

_MG_6265_zps92bd7c0d.jpg

 

Også et bilde av eksosen på bilen.. beklager at bilen er utrolig skitten.. men men..

Billig eksos med TüV papirer og bra passform

 

310A6A6C-7AA2-40E0-955F-3E831B2CE501-795

 

_MG_6266_zps5a77d634.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den potte der er ikke OEM, da må du ha performance eksos ;) Ellers er dette en fin bil, fortsett slik :)

Fult klar over at den ikke er OEM, men det er samme stil som Performance eksosen til 1/4 av prisen....

Hvordan potta ser ut under bilen er mindre viktig for min del 

 

Og Takk!.

 

Den skal nokk bli langt penere en dette, når jeg bare får tid til å sette våtslipepapir og poleringsmaskinen i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

 

Håper det blir bra, har ikke sett så mange med disse felgene på E9x. har ikke sett noen her til lands som faktisk har fått de på bilen ;)

De ser jo merkelig små ut på bildene over her men, høyden og størrelsen lyver nok en del der.

 

Så får jeg håpe det går med 265/30/19 og 235/35/19.. Prøver å få tak i noen utslitte dekk så en kan prøvemontere skikkelig.

Er forberedt på å måtte valse litt på kanten bak om det blir nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i eksosen ?

Den endte jeg opp med å kjøpe på NAI (nordic auto import) etter gjentatt forsøk å bestille den et sted nærmere meg, men skjedde ingen ting.

På NAI tok det litt over en uke så var den kommet i posten.

 

TA technix eksos, får den i forskjellige stiler.

 

Alltid gøy å følge med på trådene til "detailere". :) Liker felgvalget ditt. Har litt lyst på de selv.

 

Men hvorfor går du ikke for 225/35 og 255/30 som er original dekkdim på disse bilene?

først og fremst takk, dine tråder står ikke tilbake for noe de heller!

 

Jeg har lyst til å prøve 235 og 265 for jeg er ikke "kjempe" glad i tysker strekk på dekka. og disse felgene er 9" og 10"

Men går det ikke får jeg heller gå ned på dekk dim, en å flytte felg lenger inn i hjulbue..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst takk, dine tråder står ikke tilbake for noe de heller!

 

Jeg har lyst til å prøve 235 og 265 for jeg er ikke "kjempe" glad i tysker strekk på dekka. og disse felgene er 9" og 10"

Men går det ikke får jeg heller gå ned på dekk dim, en å flytte felg lenger inn i hjulbue..

 

Det blir ikke mye strekk om du går ned et hakk i dimensjon heller. Det har vel egentlig mer å si om du kjøper et merke som er "smalt" eller "bredt". 

Jeg hadde 225 og 255 på 9" og 10" på E91 min og det var ikke mye strekk i mine øyne. Det var for å unngå sporing og at det var original dim. LINK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det ikke lange tiden før det var på tide å bytte knirkeforinger bak.

Nye er bestilt og de gamle er sprøytet fulle av olje, så jeg slipper så mange rare blikk. når det først knirker så knirker det jo så det høres flere hundre meter fra bilen...

 

Det blir ikke mye strekk om du går ned et hakk i dimensjon heller. Det har vel egentlig mer å si om du kjøper et merke som er "smalt" eller "bredt". 

Jeg hadde 225 og 255 på 9" og 10" på E91 min og det var ikke mye strekk i mine øyne. Det var for å unngå sporing og at det var original dim. LINK

Har merket dette ved et par anledninger selv, da jeg byttet til kuhmo en annen gang. endte med masse subbing selv om det var samme dim som satt på fra før.

 

Det er litt dårligere utvalg til 255/30 men det er stort sett på billig dekka så det er vel ingen fare.

De style 95 hjula er vel ET24? hvordan endte du opp med subbing bak? jeg ender vel på ET25bak nå også vet jeg ikke om jeg skal satse på ET33 eller 38 foran

 

Vredenstein dekk vet jeg har ganske smale dekksider.

Ellers så vet jeg ikke hvordan merke jeg ender opp med på dekka enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...