Gå til innhold

E39 som kun går på de 3 fremste sylindrene....:-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under er kjøretur begynte bilen å fuske. Oppførte seg som om en plugg hadde tatt kvelden. Skifta alle pluggene men den gikk fortsatt veldig ujevnt. Begynte da å koble vekk kontakten på pluggene, en etter en. Plugg nr 1-2 og 3 "var med" men ingenting skjedde da jeg kobla ut nr 4, så nr 5 og til slutt plugg nr 6.....

Syns det virker litt usannsynlig at alle de 3 ledningen/coilene har blitt ødelagt samtidig, så jeg tenker at det kanskje er en annen grunn til at de ikke fungerer.

Er det noen som har vært borti tilsvarende?

Skrevet

Du har vel lambda sonde som går på bank 1 og bank 2, kanskje det har noe med saken å gjøre?

Ellers er jo diagnose veien å gå.

Skrevet

Det er en 97 mod 523. Det er flere som skriver om "bank"....Jeg er ikke sikker på hva som menes med det... Og når du skriver "kat", så mener du katalysator antar jeg...?  :-) Kan den bli tett altså?

Skrevet

Det er 2 katalysatorer. 3 av sylindrene går ut i hver av dem. Hvis den ene er tett kan det komme beskrivelser som du sier.

Og ja, kat kan bli tett. Om den blir gammel og innmaten løsner.. Prøv å bank litt på dem?

Og fikk du prøvd å bytte om på coilene? Bytt de tre som funker mot de som ikke funker og se om det gir en "motsatt" effekt.

Skrevet

Jeg skal prøve å bytte coilene i morgen tidlig.

Er det to kat på 523? Hvis en av kat er tett, hva kan event gjøres med det?..Vi snakker om kat som sitter på eksosanlegget formoder jeg...?

Skrevet

Da har jeg byttet om på coilene og bildet forandret seg .Eks: Coilen som stod på plugg nr 5 ble plassert på plugg nr 2, og da ble det litt mere liv i plugg nr 5 og plugg nr 2 fikk samme symptom som nr 5 hadde før jeg byttet om. Tror kanskje jeg skal få målt coilene før jeg gjør noe mer. Så blir det diagnose eventuelt etterpå.

Høres dette fornuftig ut?

Skrevet

OBS! Kom plutselig på at jeg fulgte rådet om å banke litt på katalysatorene.....Kan være det som gav dette utslaget....Uansett så gjør jeg som jeg beskrev ovenfor først..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...