BSP Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 Hei! 07 525dt med låst førerdør?! låsen går opp og ned, og den spretter opp når jeg dra i håndtaket.. meeeen, det går ikke ant å åpne døra verken fra innsiden eller utsiden!? satt meg i bilen og kjørte litt tur, stoppet å kjørte ruta helt ned for å prate med en kompis.. kjørte videre å skulle gå ut av bilen, men da måtte jeg klatre ut passasjersiden!! hvordan løser jeg dette?? kan nevnes at bilen har vært på hellakkering for noen uker siden, så hvor mye dem demonterte vet jeg ikke.. dørtrekket har værtfall vært av vet jeg.. håper på godt svar hær å ikke et svar hvor jeg river av dørtrekket:)
Otis Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 På e39 var det en vaier som kunne hoppe av inni dørtrekket, ellers så kunne låsekassen låse seg. Kjipt uansett. I følge tegningen så er det litt mer avansert, tror jeg. Men del nr 1 kan mulig være syndebukken, om jeg skal gjette. http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/Europe/525d-M57N2/L-N/oct2007/browse/bodywork/front_door_control_door_lock/ Det trenger ikke å være riktig, jeg bare prøver å hjelpe.
BSP Skrevet November 9, 2013 Forfatter Skrevet November 9, 2013 E utruli irriteranes å ikke få opp døra, så får liksom ikke sjekka nåkka..
Sveinsag Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 Føles det ut som om det ikke er motstand i dørhåndtakene?
BSP Skrevet November 10, 2013 Forfatter Skrevet November 10, 2013 Jupp.. Hører at det skjer noe en plass, men er null motstand..
hsd Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 Demonter dørtrekket fra innsiden og reparer problemet. Dersom det er mulig (som jeg ikke ser noen grunn til at det ikke er) tenker jeg du reparerer problemet, eller ivertfall finner årsaken på rundt 20 minutter. nytter ikke å trykke på datan når dritern er tett.
BSP Skrevet November 10, 2013 Forfatter Skrevet November 10, 2013 Så det går ant å få av dørtrekket utn å rasere nåkka sæl om døra e lokka? Har en tendens te å bli forbanna når æ plages me enkelte ting, så tenkte det hær va nåkka det va greit å sjekke litt opp i først, før æ må kjøpe mer nytt en nødvendig:p
BSP Skrevet November 10, 2013 Forfatter Skrevet November 10, 2013 Ser ikke sånn ut når man ser på passasjerdøra..
hsd Skrevet November 10, 2013 Skrevet November 10, 2013 Prøv å finn informasjon selv isteden for å være avhengig av andre, det er mere effektivt i situasjoner med mere normale problemer. Foreksempel demontering av dørtrekk er jeg helt sikker på du finner etter 30 sec på google eller youtube. Kanskje ikke du finner noe der dørtrekket blir demontert mens døra er igjen, men du ser jo fort om det er mulig eller ikke. (foreksempel om det sitter skruer på undersida av trekket, som du ikke når pga den er igjen) Jeg har aldri hatt e61 så jeg er ikke så kjent med dem, men slike feil i låsemekanismer skyldes somregel at ett stag har hoppa ut av sporet eller motholdet har sprekt. mao ikke spekuler om du må av med trekket, spekuler i hvordan. Dersom du ikke har tolmodighet anbefaler jeg å sette bilen på verksted, for bilskruing og raseri fungerer ikke sammen.
BSP Skrevet November 10, 2013 Forfatter Skrevet November 10, 2013 Ka i fan e poenge me den hær sia vest man ikke kan spørre om ting?? Vest du ikke kan svare orntli så fåreslår æ at du lægg fra dæ dataen, eller i værtfall gjer fan i å svare folk på ting.!! Trur du fan ikke æ har prøvd å søkt?? Det e en skrue som e klæmt mellom dør å dashbord, så dæffør lure æ på om folk har idea.!
BSP Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 Ingen flere? Me et orntlig svar da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå