Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aircondition har ikke fungert i bilen (e38) siden jeg kjøpte den.

Forrige eier sa det var penelet inne i bilen som hadde en feil,han hadde prøvd et annet panel å da fungerte den sa han.

Kjøpte nytt brukt panel nå men merker ikke noe forskjell:(

Virker ikke som aircondition kobler inn,merker ingen ting på turtall eller temperatur(er kansje pga kald utetemp?).

Er det noen andre måter og være sikker på om den kobler inn eller ikke?

Er det noe rellee her som kan være gåent?

Skrevet

Få noen til å trykke av og på AC knappen mens du såtår ute og ser på AC kompressoren. Skal både se og høre den slår inn.

Skrevet

Turtallet skal øke med ca 100 uansett temp når du trykker inn ac knappen,hver gang du starter bilen med ac på tar også systemet en selvtest,den lille kjølevifta foran radiator skal starte en liten stund,du skal rekke å se det hvis du er rask.

Skrevet

Skal få noen til å starte imens jeg ser under panseret så får vi se,men er null forandring på turtall så jeg tviler på at den slår seg på som den skal:(

Men leste et annet sted her at på e34 så slår ac seg av når utetempverdi er under +6 grader,kansje det er derfor den ikke vil nå med det nye panelet heller....... Er bare et par grader ute.

Skrevet

Det er kun kjøling som som slår seg av når det er kaldere ute,selve ac går som vanlig og holder ruter tørre for fukt og luften ren vinterstid pluss at den kjøler luften sommerstid,har kjørt e39 i over 10 år og har aldri slått av ac knappen.Aircondition skal starte uansett temp hvis du lurte på det.

• 2 weeks later...
Skrevet

Aircondition pleier ikkje å virke når det er under ca 4grader ute. Det er for å unngå Ising i Fordamper.

Uansett så treng du ikkje AC på vinterstid. Det einaste AC gjer er å kjøle ned lufta. Det kan virke som at lufta blir tørrere, med det er fordi at kald luft fordamper lettere, då den inneholder mindre fuktighet.

Så er det under 4grader, så slår du bare av aircondition. 

--

Andre grunner kan vere mangel på gass i systemet, defekte trykk/temperatur bryter. defekt magnet/clutch, osv.

Skrevet

Aircondition pleier ikkje å virke når det er under ca 4grader ute. Det er for å unngå Ising i Fordamper.

Uansett så treng du ikkje AC på vinterstid. Det einaste AC gjer er å kjøle ned lufta. Det kan virke som at lufta blir tørrere, med det er fordi at kald luft fordamper lettere, då den inneholder mindre fuktighet.

Så er det under 4grader, så slår du bare av aircondition. 

--

Andre grunner kan vere mangel på gass i systemet, defekte trykk/temperatur bryter. defekt magnet/clutch, osv.

Ja fikk med meg det med det med under 4grader tidligere her men forsto det som at ac kompressor alikevell skulle koble inn da men kan hende jeg missforsto....?

Skrevet

Temperatursensoren til kjørekomputeren pleier vanlig vis ikkje å vera samme sensor som tempsensoren til Ac.

Men Ac burde starta viss det var 7grader ute. Er det gass i systemet? 

Skrevet

Skal jeg stole på han som solgte meg bilen så sjekket han ang gass og lekasjer i vår,han sa at han hadde testet med et annet men samme ac panel som er inne i bilen å da virket ac. Jeg kjøpte nå et brukt panel på ebay men det funket ikke med det heller.

Enten så har det panelet jeg har kjøpt samme feilen eller så har selger tatt en spansk en:(

Så må vell gå grundigere til verks her da sikkert.

Men vis det er lite gass,skal ikke ac pumpe starte alikevell?

Skrevet

Er ikke noe problem å slå på ac på vinterstid på min e38 iaff. Det er jeg helt sikker på. Bilen Står lagret nå da men..

Har du manuell eller aut klima da? Hadde manuell i min 730, men husker ikke hvordan det var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...