Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har luktet ganske greit diesel når bilen hsr stått på tomgang så tok en titt i motorrommet i dag og ut ifra dieselfilteret så går det en slange ut til et lite filter men det går ikke noe slange ut ifra det filteret igjen.

Har lite erfaribg med motor på disse bilene og ikke på diesel spessielt

Tok et par bilder så dere evt kan se hva som er problemet

post-64376-0-00105600-1384195969_thumb.p

post-64376-0-14357200-1384195989_thumb.p

Skrevet

Skal vel bare diesel inn og diesel ut på filteret, vertfall ikke noe som går ut i friluft.

Ingen slanger som har hoppet av som du kan se?

Kan du ta et bilde der slangen med filter kommer ut fra diesel filteret?

Skrevet

Skal vel bare diesel inn og diesel ut på filteret, vertfall ikke noe som går ut i friluft.

Ingen slanger som har hoppet av som du kan se?

Kan du ta et bilde der slangen med filter kommer ut fra diesel filteret?

Ser ikke noe slange som har hoppet av, kan ta et bilde av hvor den kommer ut i morgen.

På bilde 2 ser man 3 utganger på en slange men en er blendet skal den være det?

Skrevet

Det var ganske nylig en annen her inne som spurte om dette filteret på en TDS og jeg vet svaret var at det skulle være der for "pusting" eller noe slik. Ta et søk så finner du sikkert tråden. På denne andre bilen så var dette filteret reist opp i stående stilling. Sikkert lurt visst det lekker litt ut der at dette filteret på en måte blir høyeste punktet.

Skrevet

Sjekk røra som går under bilen på førersiden. De kan ha en tendens til å begynne å lekke der.

Skrevet

Sjekk røra som går under bilen på førersiden. De kan ha en tendens til å begynne å lekke der.

Etter og ha sett bilen stått stille på tomgang så ser jeg at det kommer en flekk på disesel filter siden og ganske nøyaktig ved enden av motoren på samme side

Skrevet

Tror ikke min far har noe av det du har på filteret der.. Kun filter og ikke noe annet.. Kan sjekke senere. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...