Gå til innhold

Nok et regnsensor problem

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter og ha søkt en del på forumet og google så ser jeg det florerer en del problemer vedrørende regnsensor.

Har siste månedene slitt med at den er sein og viske, eller ikke visker i det hele tatt. Nå vil den kun begynde og gå hele tiden om hjulet står på max. Den er fortsatt litt sein med og reagere.

Den har også tilfeller der den visker veldig mye selv om det nesten ikke regner.

Står den på lavere stiller (sensitivitet) så vil den nesten ikke viske.

Siste året har den et par ganger virket helt på trynet, men til vanlig har den funket fint. Det har kunne godt en måned ca og så er den normal igjen. Men nå er den koko hele tiden.

- Har fått feilkoden "Connection with rain and light sensor" et par ganger.

- Området hvor sensoren sitter ser helt fint ut, ingen bobler i limet eller noe slikt. Ser ut til at den sitter godt på ruta.

- Har initalisert den på nytt flere ganger, virket som det ble bra med en gang men så dårlig igjen.

Ser av og til ut som den går på intervall, da det går like lang tid mellom hvert visk selv om mengden regn øker.

Da jeg initaliserte den på nytt, var det noen verdier som som var makset 255, etter initialisering var disse runt 70. Tror det hadde noe med slitasje og gjøre.

Kom over et dokument med feilsymptomer, skal se om jeg finner det igjen. Mener det ikke sto noe om mine symptomer, men det var et veldig godt dokument vertfall.

Noen tips der ute? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnsensoren på min E39 er også noe mongolid, men i helt andre veien enn din, for den visker som en unge på sukker, og slutter som regel aldri eller tar intervaller når det småregner, og da hjelper det værtfall midlertidig og spyle ruta med intensive cleaning knappen, da går det som normalt :P Mulig det bare er tilfeldigheter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til min også tar av, men somregel er den alt forlite følsom.. :/

Det skal sies at ruta mi er ganske slitt, men ikke så ille der sensoren sitter. Lurer på om det kan være sensoren som er dårlig? Finner dem billig på ebay, sånn 2-300 kr.. :) men greit og undersøke litt grundigere da..

Så alle som har hatt trøbbel og fått fiksa det må gjerne skrive her! :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...