Gå til innhold

BjørnA's F30 320d xDrive M-Performance

BjørnA
 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil! Grattis!! Liker godt M-Performance delene mot Alcantara setene! Ser bedre ut enn mot Skinn som jeg følte jeg måtte ta med barn i bilen som søler og helvete.

Skal du ha noe performance Deler utvendig? Ratt? Rattet er utrolig konge forresten! Det jeg liker best av alt performance tinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for det. Jeg er meget godt fornøyd selv også. Jeg kunne gjerne tenkt meg skinn, men siden det er bare meg og matpakka som fraktes i denne bilen går det helt fint med alcantara-setene.

Jeg har baklukeleppa, dobbelrør på eksosen og nyrer utvendig fra M-performance. Jeg vil ikke ha alt for mye, så jeg synes det er passe så langt. Mulig jeg vurderer leppa foran etterhvert, dog lakkert i bilens farge. For meg er det en året-rundt-bruksbil, så jeg er litt redd det blir noe lavt foran på vinterstid, siden jeg ikke nødvendigvis har nybrøytet vei helt til trappa hele vinteren.

Rattet ser utrolig kult ut, men jeg er litt skeptisk på alcantara på rattet, jeg føler det krever endel vedlikehold for å holde det fint.

Det eneste jeg gjerne skulle hatt nå er bremsene. I utgangspunktet tenkte jeg på M-performancebremsene, og bestilte derfor ikke M-sportbremser fra fabrikk. Nå angrer jeg veldig på det må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Som dere ser har vi en lang og smertefull vinter her i trøndelag.

post-42873-0-50298800-1424119640_thumb.j

post-42873-0-01841000-1424119724_thumb.j

Heldigvis har jeg nettopp fått ferdig en isolert garasje jeg kan krype inn i på de verste dagene for litt vask og puss.

post-42873-0-76484200-1424120089_thumb.j

post-42873-0-13730800-1424120131_thumb.j

post-42873-0-68594300-1424119923_thumb.j

post-42873-0-07365600-1424120030_thumb.j

Men på søndag fikk jeg første smak av vårsola. Nå er det faktisk bare et par måneder igjen til sommerhjula skal på!!

post-42873-0-54311600-1424120168_thumb.j

post-42873-0-49482800-1424120248_thumb.j

post-42873-0-93900100-1424120217_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger.

Hva angår girkasse var jeg av samme oppfatning selv, helt til jeg prøvde denne automatkassen. Girer helt utrolig fint, omtrent sømløst. Putter man den i sport-modus og begynner å sjalte manuelt, enten med spaken eller hendlene bak rattet, så holder den giret til du veksler selv. (Girer ned ved for lavt turtall, men det er vel ikke problemstillingen for de som ønsker manuell?)

De eneste situasjonene det kanskje hadde vært å foretrekke med en manuell kasse er vel burn-out's og banekjøring. Men med diesel og 4x4 er det vel andre ting som også måtte endres om bilen var kjøpt til det formålet. :)

En annen fordel med automatkassen er muligheten til å velge til Aktiv Cruise Control med Stop & Go-funksjon. Dette er nok det jeg liker best med hele bilen. Er i bruk stort sett hver dag!

Angående fargen er jeg veldig fornøyd, men det må sies at det ene bildet lyver litt, da det har vært igjennom et instagram-filter. De andre er vel noe dårligere enn irl, da det stort sett er tatt med en gammel iphone 4. Ikke akkurat topp kamera på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det også viktig å ha muligheten til å gire med manuell girspak, da jeg synes det utgjør halve moroa med kjøringen og er en god følelse å ha. Men så har ikke jeg kjørt noe nyere BMW med automatkasse, så skal ikke si noe for tidlig, ut ifra hva du forklarer her høres det faktisk veldig bra ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpe med Manuell kasse på min,men etter havari på 2 girkasser på to forskjellige Nye F30 leiebiler valge jeg det bort.

Disse nye girkassene liker ikke å bli herja med. Så da ble det automat på meg også. Er en utrolig bra Automatkasse! Men vanskelig å sparke clutch med automat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...