Hefre auto Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 (endret) Hei lurer på en ting, har ikkje tenk over det før men når det står høye og 50/30, vil det si at du kan justere mellom 50-30 millimeter. altså du kan ha 40/20 også, visst det er coilovers (justerbare) eller er du låst til framme er det 50 og bak er det 30? takker for svar Endret November 21, 2013 av sjøbuse Endret topic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 50/30 betyr at det senker 50mm foran og 30mm bak. Da med enten senkefjærer, eller senkefjærer pluss (gjerne litt kortere) dempere. 50/30 er i forhold til standard høyde og ikke i forhold til m-sport, som er litt lavere enn standard. Coilovers kan justeres i høyden både fremme og bak. På noen kan du justere stivhet også. Da står det gjerne 30-60mm TÜV i stedet. Da er den godkjent innenfor de høydene, men kan som regel justeres lavere, men da vil det ikke være TÜV godkjent lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Står det f.eks. 50/30 er det normalt faste fjærer som senker 50mm foran og 30mm bak, utifra original høyde. Er bilen utstyrt med f.eks. M-tech-understell vil de derfor senke noe mindre, da disse er senket litt fra før. Edit: var for treg der gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet November 21, 2013 Forfatter Share Skrevet November 21, 2013 Takk skal dere begge ha, ikkje noe problem i å poste noe lignende det samme, var hjelp i dere begge to , ble litt klokere nå, har alltid lurt litt på d der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Takk skal dere begge ha, ikkje noe problem i å poste noe lignende det samme, var hjelp i dere begge to , ble litt klokere nå, har alltid lurt litt på d der har alltid lurt på det samme haha . Var innom Gs istad og kjøpte supersport black evolution justerbart hvor det står 20-60mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet November 21, 2013 Forfatter Share Skrevet November 21, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Låner tråden litt. Er demperene like på e46 standard - m-sport, bare "senkefjærer" eller er demperene kortere også? Snakker om 2005 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 E46 touring har i hvertfall andre dempere enn standard. Den gangen jeg hadde det fikk jeg beskjed at jeg kunne senke 70mm med bare fjærer siden jeg hadde M-sport, mot 50mm mener jeg på standard. Grovere stab stag også på M-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 De er ulike, ja! Merket er forresten Sachs og så står det M-sport på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 De er ulike, ja! Merket er forresten Sachs og så står det M-sport på de. Hvordan er det å ettermontere noe sånt på en bil med standard opsett? Passer det rett over? Trenger både støtdempere og fjærer? Kommer kanskje vedig mye billigere utav det med kun senkefjærer frks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Støtdempere og fjærer, evt senkeskåler (tynnere fjærskål til fordempere, som gir 1-2cm lavere front). Usikker på om støttestagene er forskjellige, men regner med det. Nye topplager bør man bytte hele veien rundt. Men ja, det passer rett over. Senkefjærer er klart billigst, men kan være demperne ryker om de har stått på en stund, så det er litt 50-50 om det ender opp med å være billigste løsning. Jeg liker å bytte alt når jeg først er i gang, så får man noenlunde oversikt og jevnere slitasje. Bak er det greit med litt stivere dempere, for i f.eks. 3-serie på road trip med litt bagasje og en passasjer eller to, kan fort bunne demperne ila turen og da er de søppel. Bumpstop er også et alternativ. Og så må de ikke strammes til før bilen er på bakken, det kan forkorte levetiden veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå