Marionette Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Jeg har bestillt KW Variant 1 til min E34, har ikke mottat det enda så kan ikke si noe om settet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole.Jordan Skrevet April 7, 2014 Forfatter Share Skrevet April 7, 2014 Okei Må vell sveises det på fjærbeina det? Hvordan er det å få det godkjent da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Grattis med nydelige felg. Passet meget pent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Okei Må vell sveises det på fjærbeina det? Hvordan er det å få det godkjent da? Må sende inn fjærbein ja, kjøpte bare et ekstra sett med fjærbein og sendte inn. Ingen problem å godkjenne, kommer med TUV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole.Jordan Skrevet April 7, 2014 Forfatter Share Skrevet April 7, 2014 Grattis med nydelige felg. Passet meget pent. Takk for det! Veldig fornøyd med felgene Hvor mye senk har du på din Sveigis? Må sende inn fjærbein ja, kjøpte bare et ekstra sett med fjærbein og sendte inn. Ingen problem å godkjenne, kommer med TUV Hmm.. Kanskje det hadde vært noe Gleder meg til å se hvordan det blir på din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Jeg har 35 mm Apex fjærer foran og bak med korte spax hardhetsjusterbare dempere bak.Foran er det M tech dempere.Bilen er god å kjøre ikke for stiv og passe lav for mim del.Med andre ord anbefalles Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlorris Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Hmm, ble plutselig bråstopp på innlegg a gitt ? Har du bilen fremdeles eller er du ikke her lenger fordi du har solgt den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaronn Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Da har jeg kjøpt sommerfelger til 5serien! Jeg har siklet etter felgene til Joaronn's 540ia her inne på forumet. Nemlig BBS rc 061+062 8&9J 18". Jeg tok kontakt med han og fant ut at han hadde solgt de til fordel for å bygge om til 3 delte, men at han som hadde kjøpt de hadde tenkt å selge de videre! Jeg var da så heldig å få kjøpe de Tok en søndags tur idag, så fikk tatt noen bilder med felgene! _DSC0401.JPG _DSC0402.JPG _DSC0405.JPG _DSC0406.JPG _DSC0408.JPG Må senkes litt bak, men ikke mye _DSC0409.JPG Må nok senkes en del forran, 40-50 mm eller noe. _DSC0410.JPG Kjempe fornøyd med felgene Hva syntes dere? Se der ja! Fin bil. Gratulerer med felgene Vil ikke bygge de om altså? hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole.Jordan Skrevet September 18, 2014 Forfatter Share Skrevet September 18, 2014 Se der ja! Fin bil. Gratulerer med felgene Vil ikke bygge de om altså? hehehe Hehe takk for det! Har jo faktisk mulighet for det siden jeg jobber som cnc arbeider Men blir nok ikke noe av! Bare shine de opp på nytt når vinterfelgene skal på! Holder på med litt rustsveising for tiden.. Har kjøpt med splitter nytt esab 200i caddy apparat, så det kommer noen blider av det snarest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower86 Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 gleder meg til bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole.Jordan Skrevet September 21, 2014 Forfatter Share Skrevet September 21, 2014 På tide med update her! For en god stund tilbake byttet jeg toppdeksel pakning samt olje og filter. Kammen så veldig bra ut Gamle pakning ble pulverisert når jeg tok den av.. Godt med ny I det siste har eg drevet på med rustsveising. Det er første gang jeg prøver meg på noe sånt. så kom gjerne med innspill om jeg burde gjort noe annerledes. Kanalene i seg selv er ikke så gale men alle fire jekkfester er blitt noe trøkt godt opp i kanalen og dermed har det begynt å rust. Jeg har begynt på høyre side bak. Der var rusten kommet helt inn til forsterkningen til bakstillingen, så jeg hadde en del jobb å gjøre.. Bilder forklarer bedre! Kappet bort for å se hva som måtte fjernes. brukte sandblåser og stålbørste for å få overflatene fri for rust Kappet bort mye av jekkfestet og lagde nye plater. Måtte lage ny plate helt bak meg hjulbuen. Den var stress og lage. Mange profiler og dritt. Det eneste jeg bruker av verktøy er skrustikke og hammer. Har dessverre ikke et bedre bilde av den platen. Her ser du jeg måtte kappe godt inn mot batteriet. Jeg brukte en våt svamp slik at ikke ledningene tok fyr der inne når jeg sveiste inn en kilsveis i forsterkningen der. Jeg måtte også lage deler av innerkanalen. Sveiste inn en del forsterkninger på jekk feste. Dette skal ikke gi etter! brukte en 10mm tykk plate til selve jekkeflaten. Bare fjerner det orginale greiene. Kommer ikke til å bruke den jekken uansett. Lagd ny gulvplate med hullmønster 2-3 strøk med grunning og så finsparkel for å tette gulvet mest mulig Tilpasset den nye kanalen litt og litt, Skulle forsikre meg at jeg ikke tok av for mye. Banket på plass flasen lå igjen et lite hull helt bakerst og foran slit at jeg kunne sprøyte guffe inni til slutt Sandblåste og malte opp igjen platen som kommer fra bakstillingen og fram til innerkanalen/gulvet Borret opp og pusset ned for å punkte kanalen fast og malt der jeg kom til med hammerlakk Grunning og hammerlakk på innsiden av kanalen. Brukte teip der jeg skulle punkte slik at jeg ikke fikk ureine sveiser. (Sveisegrunning til neste gang!!) Det var sinnsykt deilig og få på den kanalen! Punktet oppe og nede i falsen og helsveiste på sidene. Slipte ned sveisen og sveiste opp igjen punktene som var porer i Gikk faktisk overraskende bra Da var den på plass! Det gjenstår sprakel i overgangene, hammerlakk og tecktyl, men det for bli i morgen om været holder! Er rimelig lei av å ligge på grusen nå.. Da er det bare tre jekkfester igjen! haha Jaja no har jeg vertfall handlet inn verktøyet slik at det går mye fortere neste gang! Pluss at det en ikke litt like gale de andre stedene Her er sveise apparatet jeg brukte forresten esab 200i caddy Håper dere liker updaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole.Jordan Skrevet September 22, 2014 Forfatter Share Skrevet September 22, 2014 Idag har jeg sparklet ferdig overgangene og lagt noen lag med grunning. Da er det bare tectyl igjen Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Veldig bra arbeid. Ingenting er som å få fjernet rust. Det eneste jeg ville ha gjort ,var å skjøte slangen som går fra taklukedrenering sånn at vannet forsvinner ut.Dette er en av årsakene til at kanaler på e34 ruster fælti bakkant. Når jeg gjorde samme jobben som du ,skjøtet jeg slangen.Deilig å se vann renner ut isteden for inn i kanal. Uansett veldig bra dette du gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole.Jordan Skrevet September 23, 2014 Forfatter Share Skrevet September 23, 2014 Takk Ja satt og tenkte på det, men hvor tett får jeg det rundt slangen? Kan jo fort komme inn en del vann der da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Takk Ja satt og tenkte på det, men hvor tett får jeg det rundt slangen? Kan jo fort komme inn en del vann der da! Det er ingen problem.. I bunnen helt i bakant på kanalen ,regner jeg med der var et "hull" i den nye biten du sveiset på. Jeg trekte en Gardena slange gjennom der og det ble greit. Hvis du fyller kanalene med tynnflytende tektyl innvendig samt bodyskjuts utenpå og litt ekstra rundt slange ,vil dette ikke bli noe problem. Jeg har kjørt med min et år nå og ikke en flekk har kommet og alt vann renner ut. Hvis du ser på min garasjetråd ,så ser du hvordan jeg har gjort det.Skal finne siden for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå