mr.r0nning Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Hei, Vurderer å kjøpe en bmw 318ci 04 mod, med automatkasse. Biln skal være godt holdt. Km.stand er 187.000km er dette mye på disse bilene? Hva burde jeg være obs på? Kjente feil/svakheter? Håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Med mindre du får denne fryktelig billig ville jeg styrt unna....vanskelig kombinasjon og få solgt videre senere(Liten bensinmotor, med automat i en coupe). Av kjente feil så kan du høre etter ulyder i motor mtp. Valvetronic systemet, rasling osv. Rust i dører og panser, samt ulyder fra understell i humper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.r0nning Skrevet November 27, 2013 Forfatter Share Skrevet November 27, 2013 Takker for svar! Bilen har fulgt servicer fram til 130.000km, altså Mai 2010. I senere tid er det selvfølgelig foretatt oljeskift m. filter. Dette er en 2.0l med 143hk bensin, ikke helt galt det? Et bud på ca 80k, kan vel regnes som billig, eller? bilen har forøvrig brukbart med utstyr. Skal sjekke opp de kjente feilene du nevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.r0nning Skrevet November 29, 2013 Forfatter Share Skrevet November 29, 2013 Noen som har erfaringer med e46 coupe og ønsker å dele disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Som du sikkert vet er ikke BMW spesielt billig med tanke på service, å etter 190,000km må du regne med at en del slitedeler ryker i hytt og gever! Men sånn er det jo med "gammel" bil.. Men om den er i god stand er ikke 80k noe dum pris. En kompis av meg kjøpte 02 320coupe for 3 år siden, den har nå 170k på telleren og på de 40k han har kjørt har det kostet han 90k i servicer og deler. Da alt på merkeverksted. Men du kan jo ha mere flaks med denne, gudene vet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.r0nning Skrevet November 29, 2013 Forfatter Share Skrevet November 29, 2013 Hørtes grusomt dyrt ut etter kun 40k km. Ingen tvil om at han har vært veldig uheldig... Er smertelig klar over hvor dyrt et BMW bilhold kan være. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 jada, han var nok uheldig. men sånn kan skje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 Som du sikkert vet er ikke BMW spesielt billig med tanke på service, å etter 190,000km må du regne med at en del slitedeler ryker i hytt og gever! Men sånn er det jo med "gammel" bil.. Men om den er i god stand er ikke 80k noe dum pris. En kompis av meg kjøpte 02 320coupe for 3 år siden, den har nå 170k på telleren og på de 40k han har kjørt har det kostet han 90k i servicer og deler. Da alt på merkeverksted. Men du kan jo ha mere flaks med denne, gudene vet Til sammenligning hadde jeg en 01-modell 320Ci coupé som jeg kjørte rett i overkant av 60000km med de nesten fire årene jeg hadde den. Denne kostet meg tilnærmet ingenting om man ser bort fra vanlig service og egen idioti (les: felger, navigasjon og annet tull). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.r0nning Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 Mange som visstnok er plaget med motoren i 318ci, 2.0 143hk. Spesielt LMM. Kan dette ha noen sammenheng med effektanlegg og/eller sportsluftfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Mange som visstnok er plaget med motoren i 318ci, 2.0 143hk. Spesielt LMM. Kan dette ha noen sammenheng med effektanlegg og/eller sportsluftfilter? 318i motoren er ikke mer plaget en alle andre biler med LMM. Men sportsluftfilter skal settes inn med oljer, som tar livet av enhvert LMM. Altså det er idioti å montere slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå