Gå til innhold

Spille av musikk fra iPhone e61

Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ny på forumet her, men prøvd å sett litt etter svar, uten å finne noe enkelt konkret svar. Så håper noen kan svare meg på dette :-)

Kjøpte for noen mnd siden en 2009 520dat m-sport, denne har bare vanlige business spiller (men nye idrive controller) uten att det har noe å si sikkert.. Men spørsmålet er hvordan får jeg spilt av musikk fra f.eks. Spotify fra tlf i bilen min... Skjønner jeg kan gjøre det med aux kontakten under armlenet, men skulle gjerne ha gjort det over Bluetooth! Går heller ikke ann via USB kontakten med iPhone ledningen, det er ikke så viktig heller... Men Bluetooth hadde vært det beste!

Håper noen har noen gode svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal ha dette via bluetooth må du ettermontere CIC-navigasjon og Combox. Man kan naturligvis gå for uoriginale løsninger, men kvaliteten på dette vites ikke.

Ok, det hørtes litt for omfattende ut! Da blir det som det er i dag... Aux :-) uorginale løsninger som sannsynligvis ikke fungerer med det orginale er ikke aktuelt! Takk for kjapt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan benytte USB-kontakten, men da trenger du en Y-kabel (fåes kjøpt hos BMW), ellers så kan du kjøpe en enkel aux til bluetooth-adapter (disse får man for rundt 200,- hos f.eks. Clas Ohlson), men da har du ingen mulighet til å få sanginformasjon i display eller styret fra rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan benytte USB-kontakten, men da trenger du en Y-kabel (fåes kjøpt hos BMW), ellers så kan du kjøpe en enkel aux til bluetooth-adapter (disse får man for rundt 200,- hos f.eks. Clas Ohlson), men da har du ingen mulighet til å få sanginformasjon i display eller styret fra rattet.

Ok, da er jo det ett alternativ da... Men vis man bruker den originale y-kabelen, kommer det opp info på skjermen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om det kommer info om man bruker Spotify (jeg tror det, men jeg bruker ikke Spotify, så jeg er ikke helt sikker), men ved vanlig iPod-funksjon gjør man det.

Ok, da bør man vel rett og slett gå for en sånn... Da det blir det mest integrerte :-) den snap in saken inne i midtkonsollen blir vel noe av det samme som og bruke den kabelen da eller? Beklager mange spørsmål, men har liksom null peiling på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste og billigste løsningen når det gjelder bluetooth til aux er denne:

http://dx.com/p/bluetooth-v2-0-edr-usb-drive-audio-receiver-w-3-5mm-audio-male-to-male-cable-black-163694

Lydkvaliteten er like god som AUX ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal ha dette via bluetooth må du ettermontere CIC-navigasjon og Combox. Man kan naturligvis gå for uoriginale løsninger, men kvaliteten på dette vites ikke.

Da har jeg bestilt meg en sånn Bluetooth sak, så får prøve om dette kan funke til nød.

Men etter å lest mye på forumet, så virker cic veldig fristende! Ser du Saltkjelen har temmelig peiling og gjort mye :-) så spør deg, eller noen andre som kan svare. Hva trenger jeg for og få den nye cic til og funke 100% som om den skulle vært original i bilen.. Ser det er å få tak i på ebay, men spørs liksom hva som må til mer enn skjermen.

Har i alle fall de nye idrive brytere i midtkonsollen.. Det er også navi i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger skjerm, computer, et deksel, en bypass-modul og litt kabler. Har du sett her forresten? :)

Ellers står det litt om dette i tråden om e61-en min, link i signatur.

Shit! Etter en kikk på tråden om e61 din, så ser det ikke ut som det finnes begrensninger for hva som er mulig for enkelte :-) utrolig! Men da er det jo ikke så mye som trengs av utrstyr, og jeg trenger vel ikke noe jobb med idrive kontrollen som du skreiv det var mye jobb med, så da burde det egentlig være ganske kjapt gjort! Men er det noe koding som må gjøres? Og må sette eventuelt gjøres på BMW verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...