Gå til innhold

34 525tds start problemer dette er nå løst :)


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

heisann har en e34 525tds som har seriøse start problemer er ikke hjelpe pumpa

har kjøpt nytt 95 ah batteri trudde det var feilen
virker som starter ikke får strøm på en måte. drar bra litt så bare døøøøør den helt ut til det ikke sviver mer kommer masse rare lyder av anlegg og alt mulig inne ibilen skrape lyder
virker som den ikke klarer og dra motor rundt
mens andre ganger starter den med en gang

noen som kan hjelpe meg her har lagt til video link

http://youtu.be/pvLapT3lu5U



https://www.youtube.com/watch?v=pvLapT3lu5U

Endret av bmwpower86
Endret topic
Skrevet

har lurt litt på dette jeg og, men aner ikke om det kan være jordinga til motor eller batteri jord sitter bare en liten jording på starter

er det noe releer som har med start og gjøre

var en tur innom esso på vei til jobb i dag da skjedde det ikke noe når jeg vridde på tenninga ikke en lyd men lys og sånn fugerte

Skrevet

Du har jo allerede fått to tips som er ganske sansynelig vil jeg si, etter og ha sett videoen.

Prøv med en startkabel fra minus på batteriet rett i blokka (eller tilsvarende som jorder på motoren) og prøv og start igjen. Fyrer den skikkelig da, har du nok enten dårlig jord fra batteri til karosseri, eller fra motor til karosseri.

Du kan jo også koble på et multimeter og måle strømmen menst du starter, vis den synker veldig so tror jeg dette kan være tegn på brent starter (uten og si drt helt sikkert), hadde du hatt et gammelt batteri hadde det vært større sansynelighet at det var gåent.

Men prøv og mål strømmen først når du starter, og mål også gjerne med ekstra jording fra minus på batt til motor, bare for og følge med strømmen.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Jeg pleier alltid å sette inn størst mulig batteri i en diesel bil. Du skulle gått for noe større.

Det er ikke starteren som lager tullet der. Ut ifra youtube klippet ditt. Så virker det som batteriet er friskt og bra, men allikevel så virker det som batteriet er utladet, noe det ikke er. Og starteren drar jo motoren rundt, men stopper opp når det ikke er noe forsyning av strøm. Så fort ett eller annet for kontakt, så starter bilen med en gang.

 

Det jeg tror er feil:

-Kontakter på starter er irret opp. Se over og smør over med litt fett

-Jord kabelen som går fra batteri til ramme, sitter løst.

-Jord kabel som går fra blokka til rammen ferdig, det er syndebukk på E34.

-Det kan også være irr og dritt innenfor kontaktene som settes på batteri polene.

 

Bruk gjerne multimeter når du setter på tenningen og når du prøver å starte opp. Prøv også starthjelp trikset fra en annen bil. Bilen skal jo starte med en gang da, siden den får NOK jord da. Du må bare prøve deg frem, og gå løs på det som ikke koster noe og er gratis. Det er feilsøking, pusse og smøre opp alle kontakt flater før du går videre med noe annet.

 

Lykke til :)

 

Skrevet

Sjekk om multimeteret tåler strømmen om du kobler det i serie. En annen mulighet er å måle spenningsfallet mellom batteripolen (-) og motor blokk. Da kan du bruke ett billig multimeter. Og det vil gi deg en god indikasjon på om det er noe feil med jordingen. Om du måler spenningsfallet: det bør ikke være stort.

Sent from my iPad using Tapatalk

Skrevet

Kontakter på starter er irret opp. Se over og smør over med litt fett

Jord kabelen som går fra batteri til ramme, sitter løst.

Jord kabel som går fra blokka til rammen ferdig, det er syndebukk på E34.

Det kan også være irr og dritt innenfor kontaktene som settes på batteri polene

 

har gått over disse punktene demontert alle kabler pusset av smurt og satt tilbake så dette skal være i topp stand :)

ble ikke noe forbedring forstår ikke hvorfor tsrter fungerer som normalt i visse tilfeller som.

hvis jeg først får startet så kan jeg staret og stoppe uten problem hvis jeg gjør dette hyppig.

lar den stå så den blir kald da er det omtrent ikke mulig og få start oppfører seg som på videoen bare att litt verre hender også att det ikke skjer noe når jeg vrir om  

 

hva gjør jeg nå kan det være innslaget på starter den el delen av starteren

Skrevet

Prøvd med ekstra jording direkte fra batteriet til motoren slik jeg sa da?

Og har du målt strømmen for eksempel ned på starteren mens du starter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...