teexeln Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 I går kom det under kjøring opp en melding om at nivåreguleringen var innaktiv, jeg kjennte da at den ikke dempet optimalt bak heller. Stoppet for å se og den var da litt lavere bak enn normalt, like mye lavere på begge sider. Stoppet og slo av tenningen. Når jeg så slo på tenningen igjen så kjente jeg at den hevet seg til normalt med en gang. Kjørte da 2 mil å parkerte den, alt funket. Etter ca 7 timer startet jeg og kjørte 2 mil igjen og alt funket. Det samme i dag tidlig, alt funket. Men på hjemturen i dag så kom meldingen opp etter noen kilometer :/. Stoppet og startet den og da funket det noen kilometer igjen så dukket det opp igjen. Kjørte så noen kilometer før jeg prøvde å stoppe å starte igjen, og da funket alt som normalt. Bilen siger ikke ned på demperne uansett hvor lenge den står parkert så det tyder ikke på noe lekasje, og når feilen dukker opp så er det likt på begge sider. Den er tørr og fin i hjulbrønnen der kompressoren sitter! Det er kalt i været nå, kan dette ha noe å si? og i såfall hvordan? Hva tror dere det er som er problemet? noen som har vært ute for noe lignende? Hjelp motas med stor takknemmelighet! Bilen er en 03 525dat touring e39
Hpi Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Jeg har også opplevd det der noen ganger om vinteren på min E39 530Dat uten at jeg vet hva som forårsaker det. Det er flere tråder her inne om dette fenomenet og fellesnevneren er kulde og snø men jeg kan ikke huske om jeg har lest at noen vet årsaken. Tror muligens om det er noe kondens som fryser i slanger eller kompressor men ta det med ei stor klype om jeg husker rett.
Alpejohn Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Jeg får også fra tid til annen beskjed om at systemet er inaktivt, stopper og starter igjen så er det borte, og som regel borte i mange mnd før den dukker opp igjen.Jeg får den hele året, og som regel sekunder etter jeg har startet bilen, skjeden det kommer under kjøring. Som Hpi sier, finst mange tråder.
Hpi Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Når jeg tenker meg om så fikk jeg meldingen nå sist av 55w Morimoto ballastene som jeg kjøpte fra www.theretrofitsource.com Jeg hadde koblet de originale fjernlyspluggene direkte inn i ballastene og fikk da denne meldingen hver gang jeg skrudde på fjernlys og den forsvant ikke før bilen ble "restarta" . Ballastene hang i innerskjermene. Hadde mye problemer med å få ballastene til å tenne sannsynligvis fordi de er ganske kraftige og har høy kaldstartstrøm og de originale ledningene ikke er dimensjonert for dette. Etterhvert kobla jeg opp ballastene vi 2 kraftige releer og brukte originalstikk som styrestrøm, samtidig flytta jeg begge ballastene til andre steder i motorom. Etter dette så forsvant problemet med nivåreguleringa så det er tydelig at det kom av enten det høye strømtrekket fra ballastene eller at de sender ut noe slags støy som slår ut nivåreguleringa.
teexeln Skrevet Desember 1, 2013 Forfatter Skrevet Desember 1, 2013 Takker for svar! Er ettermontert xenon på fjærnlys men dette har aldrig skjedd før på de månedene jeg har hatt bilen så kanskje rart at det sku være det da? Men sykt iriterende med slike feil!! Fortsatt taknemmelig for inspill!
Alpejohn Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Jeg har ikke noe ettermontert xenon nå, men den dukker opp en gang i blandt likavel. Men en annen ting jeg har merket meg, er når jeg koder noe på LCM med bmw scanner, får jeg nesten ALLTID feilkode i OBC om at systemet er inaktivt. Det er bare og slå av og på tenninga så er det borte. Neste gang jeg får denne feilmeldingen skal jeg gå bak og sette meg i bagasjerommet for og se om kompressoren starter.Den skal jo ikke starte om det er inaktivt, så da kan det være LCM som tuller og gir feilmelding selv om det igrunnen ikke er noe feil.
Hpi Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Ja jeg har hatt feilen jeg også uavhengig av xenon men jeg inbiller meg da at det har vært i forbindelse med snø og kulde for min del.
teexeln Skrevet Desember 1, 2013 Forfatter Skrevet Desember 1, 2013 Men bilen blir litt lavere bak når dette skjer å jeg merker det er dårligere demping bak da, så det er nok innaktivt her når feilmeldinga kommer. Er det en eller flere nivåsensorer på disse? kan denne/disse tulle?
Hpi Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Ja det er vel 2 eller 3 sensorer. Ihvertfall høyre fremme og muligens begge sider bak. Disse tar både høydejusteringa til xenonlampene og nivåreguleringa. Er ikke sikker på hvilke som tar hva.
aalgaard Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Dette har sjedd med bilen min en gang, dette sjedde når det var kaldt kansje pga kondensen som fryser slik som Hpi nevnte.
Alpejohn Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Det er 2 sensorer for EHC (electronic hight control), en på hver side bak. Den på høyresiden er en dobbelsensor som også fungerer som sensor til xenonlysa i tillegg til den som sitter på høyre forran. Kan jo sjekke etter feilkoder, om der ligger noen inne. Faren min var plaga med sin også, han hadde en post her inne med hvordan han løste det men husker ikke helt hva den het (kan finne den da sef.). Men han hadde kondens som ble til is. Opna vel alle slanger og blåste ut med trykkluft. Tror det ble bra etter dette. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
teexeln Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 Igjen takker for svar I dag dukket ikke feilen opp, men sitter bare liksom og venter på at det plinger. Hvordan går dere frem for å blåse gjennom slanger? en spesiell plass dette burde gjøres? eller er det bare å skru løs der man ser en kopling å blåse? sykt redd for å få lekasje hvis jeg løsner slanger. Ja burde kanskje fått tatt en diagnose, går det å få dette avlest med en slik app på mobilen? tror den het obd2. Men siden det virker som at mange har opplevd dette og egentlig få har funnet "feilen" så er det vel ikke så enkelt. Sykt kipt, klarer liksom ikke å lite på bilen.
Petter Hval Frydenheim Skrevet Juni 24, 2014 Skrevet Juni 24, 2014 jeg har samme feil på min. men den er der konstant. var på et verksted og sjekka med diagnose appratet deres men han kom ikke inn. fikk ikke kontakt med styre enheten.. noen som vet no? samme med styre enheten til heater/ac. Det står :Supension self Level inactive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå