Gå til innhold

Diesel partikkelfilter - Hva skal til for at bilen starter og fullfører regenerering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du fortsetter som du gjør Crzywiz, og jeg fortsetter som jeg vet er best for min bil og motor. Hva vet vel jeg om dette. Er jo bare på min BMW nr 30 nå. Og har verken hatt motor ras eller noen problemer på 14 år. Jeg er selvstendig næringsdrivende innen bruktbil. Selger over 170 brukt biler i året. Så veldig rart at DPF i mine biler ikke har tatt kvelden ennå på min måte. Og hvorfor skal du følge kokepunktet til kjølevannet? Motoren er ikke varm selv om måleren i bilen sier at nå er det 85 grader. Du skal følge hvor varm oljen er i motoren, og den blir varm etter 20-30 min.Er en god grunn til at folk setter Defa kobling i blokka og IKKE i radiator.

Jeg har heller ikke skrevet kjøre 20 min i 2 gir. Det er det du som har skrevet Crzywiz. Jeg har skrevet 15 min i 4 gir i ca 110 km/t. Det tilsvarer ca 2300 rpm. Hvis du eller noen andre der ute mener at bilen ikke får belastning av det der så vet ikke jeg....

Uansett. Ser ingen grunn til å diskutere noe som helst mer med deg her på trådstarters innlegg. Vi kan heller ta det på PM hvis du sliter med å sove etter å ha lest dette.

Jeg har ikke skrevet noe som helst, om deg og dine "metoder". At du velger å ta alt personlig, vitner igrunn mest bare om for høy selvtillit. Og muligens noen skruer løs.

At du selger bruktbiler er klinkende likegyldig i denne sammenhengen, og hvor har jeg skrevet noe om kokepunkt til kjølevannet? Jeg har ikke skrevet noe om oljen heller, men eksostemperatur. Som er det det er snakk om her. Det er denne som skal opp, for å brenne rent DPF.

Foreslår at du skjerper deg med disse drittinnleggene dine, ikke bare her i tråden. Men rundt om på forumet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...