Gå til innhold

Endelig BMW igjen! 02 E46 mtech. Tips til senk? s.7, 01.05

skimz
 Share

Anbefalte innlegg

Må bytte til original demperne igjen, for den er ikke godkjent senket, hjullager bak, bremseklosser bak også må jeg få sjekket førersete. Så det er egentlig bare småtterier, så vidt jeg vet.

Ja, det er en stund siden sist jeg la ut noe, men regner med at det blir litt mer nå om sommeren kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da er sommerhjul på plass!

BBS RC303 18x8.5.

Er litt kantkjørte, samt flasser litt klarlakk. Dette må jeg fikse etterhvert, men fikk felgene billig :)

Ser godt at bilen trenger litt senk nå, så får se hva tiden bringer.

Skal få tatt noen nye bilder en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Endelig byttet om til chrome-grill igjen. Usikker på hvor lenge denne blir beholdt. Men så kanskje litt bedre ut!?

Blir å bestille sort høyglans etterhvert hvis jeg ikke vil ha chromen der :)

8CB22A29-3B95-465D-89B9-56897D436D83.jpg

E4B29E02-65B6-432E-93E1-D8F6294BBE6B.jpg

06CAAD71-E262-4C6F-BB7B-0F8810DA3D07.jpg

Ser dessuten at jeg MÅ få ned bilen litt foran. Høyden bak er egentlig grei, har jeg passasjerer skal det ikke så veldig mye til før den subber.

Noe folk her anbefaler? Grei pris, og greie kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dessuten at jeg MÅ få ned bilen litt foran. Høyden bak er egentlig grei, har jeg passasjerer skal det ikke så veldig mye til før den subber.

Noe folk her anbefaler? Grei pris, og greie kjøreegenskaper.

Pen bil du har her, Du vil ikke bare få på senkeskåler da?? 1-2 cm er kanskje ikke nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Hva er senkeskåler?

1-2cm er egentlig helt greit tror jeg. Vil bare få bort den utrolige høydeforskjellen mellom fram- og baksiden.

Skal fortsatt være en bruksbil som kan kjøres på de fæle veien rundt her. 

Tror jeg burde få tak i spacere også. Felgen tar nesten borti demperen foran.

Hvor får jeg tak i spacere som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er det litt ting som bør lakkeres på bilen også.

Er en del rust på den ene hjulbua foran, samt et par flekker som har begynt å dukke frem under bagasjelokket.

Bakfangeren og sideskjørtene er nesten blitt helt grå! Dessuten er det superduper-masse steinsprut i frontfangeren. Så alle fangerene rundtom bør lakkeres, samt hjulbue. Vet ikke når jeg får tid til det.

Har en del produkter liggende som jeg kan prøve meg frem med, men har aldri tid nok til å komme i gang. Er midt i flytteprosses her nå. :)

Begynner med flytting til Jevnaker nå på Mandag, så blir det vel at vi må drive med oppussing resten av sommeren.

Har veldig lyst til å få satt av et par dager der jeg virkelig får shina bilen. Alt den trenger er litt kjærlighet og omsorg.

Hvis du har superlyst kan du godt få bli med meg en dag! :P

Fikk forresten bytta nivåregulator fremme til xenonlysene her om dagen. Nå mangler jeg bare det staget som går fra regulatoren til bærearmen, så de justerer seg riktig.

Den gamle:

D0992799-AD1C-4967-92CB-FA09D3D2D981.jpg

Den nye, ikke orginial, men herrjesus for en prisforskjell.

6337D331-4A34-4A8B-8435-7750E9098219.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del poleringsgreier fra autoglym. Har en eller annen type rubber. Dessuten fikk jeg tak i et produkt som skulle hjelpe med å få tilbake sortfargen i plastikkfangerene. Så disse ikke blir så matte og grå.

Tenkte jeg skulle få tak i litt clay og diverse som jeg trenger en dag også.

Når bilen din er hjemme igjen nå, så kan vi sette av noen dager der vi shiner dem. :)

Gruer meg også litt til å starte, da jeg ikke har polert å stelt lakk noe særlig før, så jeg er rimelig newb når det gjelder detailing. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har noe Autoglym "stæsj" fra før av, kan jeg anbefale AG Paint Renovator (kanskje den du har). Den får opp glansen og har en del slipemidler i seg, så den tar også en del litt dypere riper og matt lakk. Etter det er det lurt å gå over med en polish f.eks. AG Super Resin Polish som er helt genial :) På plastdetaljer er Polytrol et genialt middel. Er ikke som alle andre plast/gummifornying midler. Denne holder opptil 6 måneder kontra 6 uker :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...