Matskb Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Endelig så var førstebilen på plass! BMW 320i 2,2L e46 Coupé (2002) Etter å ha hatt bilen i en drøy måned så er jeg veldig fornøyd med den, så å si strøken. med en 2,2L rekkesekser under panseret kan jeg heller ikke klage i den forstand, hehe Går som en drøm og en drøm å kjøre ! (synest jeg da siden det er min første, haha). Bilen er "godt" vedlikeholdt av de 2 eierne før meg så derfor skal jeg prøve å følge den stien å holde bilen i sin beste stand Har en del planer for bilen... Tar det som det kommer, igrunn Alt til sin tid ! Blir vertfall M-tech eller M3 fanger til sommern, 19" sommer reeeems og senk ! Hva har dere troen på ? M-Tech vs M3 fanger ? Tar veldig gjerne imot tips og kommentarer ! Litt om bilen og noen ryyykendes ferske bilder av bilen Type: BMW 320i 2,2L e46 Coupé (2002) Motor: 2,2L 170hk "M54B22" KM-Stand: 124 654 (ved salg) Farge: Orientblau interiør: Sport skinn seter i "Beige" Planer: M-Tech II 19" sommer felger Soting av ruter Senkefjærer (35/10 mm) Helios LED angel eyes LED Grøftlys/ tåkelys LED skiltlys Eagle eye, tonede blinkers (LED baklykter) Plastidipping av chromelister rundt vinduer (Svart) M3 list på bagasjelokk Eonon D5150 spiller "Dynavin issh" (under vurdering) Tar det som de kommer Gjort til nå: Svarte nyrer M-Tech "Short" girkule LED Angel Eyes "Helios" (6000k) LED Eagle Eyes "Depo" LED Grøftlys/ Tåkelys (6000k) Xenon pærer "Philips D2S" (6000k) Smoked blinklys LED skiltlys Gs Performance D22 19" M-Tech Fram og Bak Håper "førstebil bloggen" faller i smak, kom med innspill ! #Instagram bilde Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Flott bil Fin farge. Planer må du komme med, ikke noe å holde hemmelig. Haha. Synes ikke M3 fangerne ser "bra" ut på coupe. Noe merkelig med passformen og det blir litt klumpete. Med mindre du har M3 skjermer og original fanger. Men M-tech II er jo lekre fangere Blir ikke bedre, etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matskb Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2013 Flott bil Fin farge. Planer må du komme med, ikke noe å holde hemmelig. Haha. Synes ikke M3 fangerne ser "bra" ut på coupe. Noe merkelig med passformen og det blir litt klumpete. Med mindre du har M3 skjermer og original fanger. Men M-tech II er jo lekre fangere Blir ikke bedre, etter min mening. Takker og bukker duu ! kan vell spikre sammen en liste daa, haha! heller igrunn mest mot M-Tech II ja, synst den blir litt "bredere" fremme, er det Gs Infinity felger jeg ser på bruker bildet ditt ? fornøyd ? tenker på de til sommern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Nei, jeg har 19" CSL felger. Og ja, veldig fornøyd. Skreddersydd for E46 Men samboeren skrapte de nylig, så ga de til en bekjent her inne og kjøpte nye CSL. Haha. Så ja, jeg liker de veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matskb Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 Nei, jeg har 19" CSL felger. Og ja, veldig fornøyd. Skreddersydd for E46 Men samboeren skrapte de nylig, så ga de til en bekjent her inne og kjøpte nye CSL. Haha. Så ja, jeg liker de veldig godt! Enda bedre ! off, leit å høre... CSL må vere noe av de fineste du for E46 ja !! hvor kjøpte du fra til hvilken pris ? (A) haha.. Har snekret sammen en liste nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 De første var fra GS, men de var så like originalen, at de ikke fikk selge de lenger (mener jeg). De andre kjøpte jeg på Ebay. Ble 9k med tollgebyr, moms og frakt. Innpress er midt mellom 3-serie og 5-serie, så de vil stikke litt lenger ut mot hjulbuene. Så kommer jo dekk og omlegging/balansering i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Du er heldig som har en så fin førstebil! Tenk på "alle andre" som kjører kjipe Golf 4, Audi A4 og lignende biler. Jeg liker E46 best med kun senk og felg, så håper ikke du horer den opp til det ugjenkjennelige. Deilig fargekombinasjon - jeg digger det beige interiøret (ser gjerne flere bilder av det). Motoren er også inspirerende å kjøre med herlig lyd - en god motor siden du lærer deg å bruke bilen skikkelig. Ta vare på grombilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Flott første bil ja Blir bra med planene. En ting du kan legge til listen er shadowline eller behold original grill. Blir litt rart og trist foran når det er helt sort og chrome lister. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matskb Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 Du er heldig som har en så fin førstebil! Tenk på "alle andre" som kjører kjipe Golf 4, Audi A4 og lignende biler. Jeg liker E46 best med kun senk og felg, så håper ikke du horer den opp til det ugjenkjennelige. Deilig fargekombinasjon - jeg digger det beige interiøret (ser gjerne flere bilder av det). Motoren er også inspirerende å kjøre med herlig lyd - en god motor siden du lærer deg å bruke bilen skikkelig. Ta vare på grombilen. Takk skal du ha ! Blir ikke noe rieger styling, kebab tralle issh denne nei! Liker best "Clean" look, blir bare M-sport utvendig ++ mer spesifikke bilder kommer vell rullendes med tiden, ettersom jeg jobber offshore så er jeg ikke alltid hjemme heller da.. hehe ska gjøre så godt jeg kan med å ta vare på den ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matskb Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 Flott første bil ja Blir bra med planene. En ting du kan legge til listen er shadowline eller behold original grill. Blir litt rart og trist foran når det er helt sort og chrome lister. Takker ! joda, håper det blir som jeg ser det for meg ! hehe... mener på jeg skrev "Plastidipping av lister" ?? så de skal bli svarte ja, blir vell til neste fritur tenker jeg !! "Alt til sin tid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matskb Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2014 Er vell på tide med en liiten update heer! Fikk litt lys her om dagen, - Helios LED Angel eyes (6000k) -Fikk et par LED pærer med en kompis, grøftelys.. (5000k) -Depo eagle eyes -Philips D2S Xenon pærer (6000k) -LED skiltlys Forandringer fryder Har forøvrig montert allt utenom de nye Xenon pærene.. Fikk ikke tatt så mye bilder under monteringen av, både AE og baklyktene, men det er ganske så rett opp og ned Ganske so fornøyd med resultatet så langt... men siden jeg har nappet ut parklyspærene så ligger bilen med varsler i instumentet, og bilen har gått i "backup" mode så blinkerne lyser konstant nå... har grunn aldri vert noe fan av US blinkers, men var litt fett på ekte hehe så jeg får se hva jeg gjør med det ! (noen som vet om det bare er å koble på motstander på parklysa ? så går det i normalt igjenn ? erfaringer ?) Slenger inn litt bilder av lyktene og noen test bildeeer ! Ett lite stemnings bilde fra snøen ! før lyktene dette Orginale baklykten: DEPO vs Orginal Ferdig montert ! (skitten bil...) Angel Eysa Hva synst Folket ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Veldig fin førstegangsbil du har kjøpt deg her. Ikke mange som har så flott førstegangsbil. Det er veldig morro med modifikasjoner, men jeg anbefaler faktisk å ta det essensielle først, senk og m-tech ( hvis du skal ha det ) og felger. Husker jeg begynte med speil, lykter, girkule og alt annet småting først på min forrige bil, angrer litt på det faktisk, da det var litt "waste" med penger. Hadde ikke trengt mer enn senk og noen fete hjul. Det er alt en trenger egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Ikke dumt! Har du skrudd fast alt skikkelig? I den farta du kjører, så burde det vell bli brukt en del nm på alt av skruer ;P Har ett sett 18" CSL replika til overs, men blir vell kanskje for lite dersom du har 19" i planene? Ebay har forøvrig ferdiglakka M3-list til deg, til en temmelig allright pris http://www.ebay.com/itm/Light-Weight-Custom-Painted-Trunk-Lip-Spoiler-BMW-E46-3-Series-1998-2005-Coupe-/271276075433?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3AM3&hash=item3f295069a9&vxp=mtr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matskb Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2014 Veldig fin førstegangsbil du har kjøpt deg her. Ikke mange som har så flott førstegangsbil. Det er veldig morro med modifikasjoner, men jeg anbefaler faktisk å ta det essensielle først, senk og m-tech ( hvis du skal ha det ) og felger. Husker jeg begynte med speil, lykter, girkule og alt annet småting først på min forrige bil, angrer litt på det faktisk, da det var litt "waste" med penger. Hadde ikke trengt mer enn senk og noen fete hjul. Det er alt en trenger egentlig. Takker, ganske so fornøyd igrunn ja liker å tuske med litt små "stash" på bilen ja var vell planen å få fanger, senk og felger først ja ... felger skal jeg på bud å hente nå snart Senk og fanger, det tenkte jeg var igrunn like greit å vente med til vintern er over, hehe... Så når sommerværet kommer så tenker jeg det bliiir Fanger, Felger og senk ! Men takk for tips ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matskb Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2014 Ikke dumt! Har du skrudd fast alt skikkelig? I den farta du kjører, så burde det vell bli brukt en del nm på alt av skruer ;P Har ett sett 18" CSL replika til overs, men blir vell kanskje for lite dersom du har 19" i planene? Ebay har forøvrig ferdiglakka M3-list til deg, til en temmelig allright pris http://www.ebay.com/itm/Light-Weight-Custom-Painted-Trunk-Lip-Spoiler-BMW-E46-3-Series-1998-2005-Coupe-/271276075433?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3AM3&hash=item3f295069a9&vxp=mtr hahaha, burde vell sitte håpr jeg ! ååå? hadde sikkert ikkje skada å prøvee ! men va igrunn 19" so va plan da.. sjåå deeer jaa, no bli de list vettu Ebay ftw ! Takker og bukker ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå