Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjører du org bolter eller arp Are?

for på arp er det kun moment, ikke grader. merka etter varmkjøringa sist at de ikke satt med samme moment lengre, så det har noe for seg hvertfall.

har slipt til en biltema 12kant pipe som jeg får lurt på mellom bryggene :)

Skrevet

Kjører ARP ja. I speclista som fulgte boltene stod det 35Nm + 90* x 90* , forøvrig det samme som det står i haynesmanualen for org boltene. Prøvde med momentnøkkelen, og den klikka på 95nm hvertfall. Har gjort det samme denne gangen, det vil vise seg ved bremsing om det holder eller ikke =)

Skrevet

hehe skjønte det, bare kødda jeg:P

men når man skal etterdra etter varmkjøring, så drar man til mens motoren fortsatt er varm eller?

[emoji2]

Nei kjør motoren til drifts temp å la den gå til varmen får gått skikkelig ut i blokk å topp så venter du til den er heilt kald. Kommer fint til uten å ta av kammer, bruker 3/8 pipe som er dreid ned og sveist fast på ein forlenger [emoji106][emoji2]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Dra til på kald motor ja, løsne en og en bolt før du etterstrammer med max moment igjen. Jeg har gamle arp bolter å har dradd til med 95nm nye typen sies å kan dras til med 120nm. Min har nå holdt med 800 på hjula.

Skrevet

visste jeg ikke. men da blir det gjort nå

bare å vente på ny pakning og div deler og ny maskinert topp så håper jeg den er oppe å går til neste helg:)

• 2 weeks later...
Skrevet

liten oppdatering, bilen ble satt sammen på mandag og tirsdag, med god hjelp fra Magnus_bmw til timing :D

hadde prøveskilt på bilen på fredag og kjørte hele dagen uten et eneste problem! bil er nå klar og blir lastet ikveld for å kjøre på e30meet :)

• 1 month later...
Skrevet

og da var den solgt.. litt vemodig men. en bekjent som kjøpte den, så kommer til å se den levere videre. så da var dette kapittelet over:/ bare å starte et nytt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...