Junobruno Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 Hei! som det går fram i tittel er batteriet på bilen flatt og jeg får ikke opp hverken dører eller bagasjerom med nøkkel.Har prøvd den manuelle metoden der du vrir 90grader mot venstre på førerdør. (Fikk ikke vridd mer enn 45grader),På bagasjeluka går hele låsesylinderen rundt mens jeg vrir om nøkkelen (kan vries uendelig mange ganger rundt).Har også prøvd å koble en lader på dynamo/startmotor, men laderen indikerer at det ikke er koblet på noe som helst.Skulle gjerne fått flyttet bilen til verkstedet da jeg får ny motor på fredag Tips mottas med takk!
Robin L Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 hva skjer når du prøver å åpner førerdøren da? vet at disse kan sitte godt da de aldri er i bruk... å koble til på dynamoen skal kunne gå. kan hende du fikk dårlig kontakt bare?
Junobruno Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Skrevet Desember 18, 2013 Takker for svar! Førerdøren får jeg vridd både mot åpen og lukking på vanlig måte, men får ikke vridd den til manuell åpning. prøvd med masse låsolje men ikke snakk om den vil opp. Prøvde å koble på den store kontaktflaten til kontakten til starteren. deretter prøvde jeg å skru en lang treskrue i gjennom kabelen å deretter koble på denne uten resultat.
Junobruno Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Skrevet Desember 18, 2013 Hadde ikke det nei. Alle dører og bagasjerom var fullstendig låst, men gjorde et siste forsøk nå nylig for å prøve den manuelle åpningen å på sikkert 100-ende forsøk smalt det å døra gikk opp Men selv med lader på + polen i motorrom skjedde det lite, men ved bruk av et annet batteri for å hjelpestarte funket det utmerket slik at bakluka kunne åpnes med fjernkontroll. Admin kan godt slette denne tråden da den er løst. Takker for alle svar
Jan E-28 Skrevet Desember 18, 2013 Skrevet Desember 18, 2013 På noen av de andre modellene fra den perioden så måtte en vel holde ut håndtaket samtidig som en vred om nøkkelen for å kunne få låst opp i strømløs modus? Edit: Eller var det vri nøkkel-løft håndtak-vri litt til en måtte gjøre? Litt usikker på akkurat prosedyren.
Junobruno Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 Ja det har jeg lest om. Tror det var på eldre biler? Min trengte jeg ikke løfte håndtaket på værtfall (1995 mod)
D.Toft Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 om du har smart lader, så funker det ikke å kople denne til dynamo.finn deg en bil og startkabler, så ordner det seg
bmw cab Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Jeg har alltid brukt dette trikset på BMW, som har hjulpet meg hver gang. Virker på andre biler også. Har du en smart lader. f.eks c-tek. Så fjerner du bare en skiltlys pære bak. Og kobler deg på kontakten. Vips så har bilen fått strøm, og du får åpnet dører og alt det.
Junobruno Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Skrevet Desember 19, 2013 om du har smart lader, så funker det ikke å kople denne til dynamo.finn deg en bil og startkabler, så ordner det seg Var det jeg endte opp med å gjøre, som også funket Jeg har alltid brukt dette trikset på BMW, som har hjulpet meg hver gang. Virker på andre biler også. Har du en smart lader. f.eks c-tek. Så fjerner du bare en skiltlys pære bak. Og kobler deg på kontakten. Vips så har bilen fått strøm, og du får åpnet dører og alt det. Mener å ha lest at dette med å koble seg inn på skiltlys ikke fungerer om du har importbil uten automatisk kjørelys?
bmw cab Skrevet Desember 19, 2013 Skrevet Desember 19, 2013 Jeg har en x5 som er import, og min 1 serie er import. Prøvd på begge to. Funker gull:)
Jan E-28 Skrevet Desember 20, 2013 Skrevet Desember 20, 2013 Hvordan funker det? Pluss på pærefestet, og minus på karosseriet da eller? (at minus er den kretsen som bilen bryter ut til lyset?) Om en kan koble laderen på de to kontaktpunktene til pæren for å lade, så vil jo pæren lyse hele tiden ellers når batteriet er ok ???
bmw cab Skrevet Desember 20, 2013 Skrevet Desember 20, 2013 Ikke med en smart lader, f.eks c-tek. Den setter du på forsyning av strøm. Jeg setter krokodille klemmene på hver sin kontakt. Setter laderen på forsyning av strøm, låser opp dørene. Setter pæra på plass igjen. Enkelt å greit. En operasjon som tar i underkant av 5 min. På e53 X5, så sliter de bilene med at batteriet kan tappe seg hvis bilen står stille veldig lenge uten bruk. Og det er kun lås på sjåfør dørhåndtaket. Min lås gikk bare rundt, og inn i bilen måtte jeg uansett. Ikke får man opp panser heller, man får opp ene panser låsen, ikke den siste. Kommer heller ikke inn fra bagasjen uten strøm. Da måtte jeg tenke som Petter Smart, og da ble det skiltlyset. Funket som juling. Bare prøv det til neste gang folkens:)
Jan E-28 Skrevet Desember 20, 2013 Skrevet Desember 20, 2013 Tviler ikke på at du har fått det til. Men skjønner bare ikke hvordan det er mulig? Anyone? Har BMW bygget inn den funksjonen spesifikk for å være et triks for verkstedene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå