Gå til innhold

Bmw Cab's 520i E34 Touring.93 mod.


bmw cab
 Share

Anbefalte innlegg

Da var tiden inne til å lage en tråd om min BMW E34 520i Touring.
Har kun kjørt nyere bimmere de siste 5 årene, var og er litt lei det. Hadde E34 som min første bil som 18 åring, nå er jeg 29 år, og må innrømme jeg savnet å kjøre litt eldre biler igjen :) Jeg har ikke fått kjørt noe særlig med bilen, men kom veldig fort på hvorfor jeg elsket E34 som 18 åring:)

Kort fortalt:

Jeg kjøpte bilen her fra ei dame uti Horten. Bilen er en 94 mod, import fra Tyskland i 1995. Kjøpte bilen for 3 mnd tilbake, og kjørte kun turen fra Horten til mitt verksted, og der har den stått, mens jeg har skrudd og jobbet litt på den hele tiden.
Bilen har kjørt 275000 km, men det er nesten ikke rust på den. Har litt overflate rust på hjulbue sjåfør side bak, litt overflate rust på ene hjørnet på to dører og en bitte liten flekk på bak luka. Ellers er alt nesten strøken. Kanaler er kjempe fine, fins ikke rust inni bilen.
Bilen er sølv met, og har 2 små bulker, ellers strøken i lakken. Bilen er fullt kjørbar, er EU-godkjent frem til 2016, skilter står på. Men jeg vil ikke ta den ut på tur før jeg er nesten i mål med det meste.

Bilen var original grå og stygg innvendig med grått stoff interiør. Jeg har byttet hele golvteppet til svart, og fikk sjokk når jeg så på golvet. Det var tørt, og ikke noe brun ekkel rust, det var strøkent, og jeg er så glad for det :) :)

 

Bilen kom originalt med el.sidespeil med varme, airbag i rattet, el.panorama soltak, liten kjørecomputer, manuelle ruter og s.lås med FBK. Den var grå og stygg innvendig, med stoff interiør. Nå har jeg byttet over til mørkt gulvteppe, sort nesten strøkent skinn interiør, sorte dørpanel med listverk, hele Dashboard er byttet over til sort med tre listverk samt sort midtkonsoll. Mangler kun 3 eiket sportsratt med airbag, og så er den ferdig innvendig for denne gang. 

 

 

 

Liste over hva som skal gjøres og er gjort: Utført(X) Ikke utført(Y)

 

-Bytte interiør med gulv teppe,Dashboard,dørtrekk,seter foran og bak.(X)

-Bygge om til el ruter foran(X)

-Bytte til 3 eiket ratt med airbag(Y)

-Bygge ny stereo i bilen(Y)

-Montere coilovers(X) .Satt Apex coiloversett på bilen fra før av.Med tuv

-Byttet ALT i forstilling(X)

-Bytte ALT i bakstilling(Y) Alt er kjøpt inn, må bare montere

-Utføre 4 hjulsmåling(Y)

-Få skrevet inn coiloversett i vognkort(Y)

-Få skrevet inn dekk/felger i vognkort(Y)

-Utføre service på motor(Y) Blir tatt like før bilen er klar til å brukes igjen

-Bytte olje på girkasse(Y)

-Bytte olje på kardang(Y)

-Montere større bremser foran og bak(Y)

-Bytte ut lamper foran(Y) Fått tak i DE lys

-Bytte til M5 fanger foran(Y)

-Bytte til M5 fanger bak(Y)

-Montere M5 sideskjørt(Y)

-Hel lakkering(Y)

-Få tak i vinterfelger(X) Ordnet meg helt strøkene BBS 15 tom.

-Pusse opp sommer felger(Y)

-Fjerne all krom utvendig, få tak i shadow line lister(Y)

-Bygge helt ny eksos forfra til bak(Y)

-Montere shortshift(Y)

-Montere stor kjørecomputer(Y)

-Bytte ut taktrekk til sort(Y)

-Montere bredfront(Y)

-Montere preface sidespeil(Y)

-Montere alu ringer på cluster(X)

-Male visere i cluster røde(X)

 

Dette er en liten del av planene mine, kommer mer etter hvert som jeg kommer på noe.

Skal prøve å få lagt ut litt bilder her nå seinere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja,her kom tråden.

Dette så jo ut som en hel bil med rette planer.:)

E34 Touring er en veldig fin bil.

Men de felga må du høyglanspolere kantene på.En dritjobb men absolutt verdt tiden det tar.

Pøs ut bilder.Det liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har litt planer for den. Når jeg først er så heldig at jeg får tak i en bil som det er minimalt med rust på, så er det verdt å kose å dulle litt med den:)

Felgene blir ordnet ja, skal begynne med de sånn veldig snart, legger ut bilder og slikt da. Første prioritet nå er å bytte ut alt av foringer bak, ta en 4 hjuls måling og så få godkjent coilovers settet i vognkortet. Alt av slitedeler i forstilling er byttet, så må bare få tatt det bak også.

 

Utover det, så tar jeg litt å litt. Har eget verksted, så har sted å skru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer bare felgene til han jeg bruker til lakkerings jobber. Er så lei av å gjøre slikt selv for tiden. Tar av gummi, og leverer de inn, så har han nesten hele vinteren på seg, hehe :)

 

Skal pøse på med bilder for hver gang jeg gjør ting. Skal legge ut litt bilder av når jeg bygde om til el.ruter foran.

Hellakkering blir ikke utført før om 1 år tenker jeg. Innen den tid, så skal jeg shine opp lakken, blir en del bilder av det også. Så kan de som har interesse for slikt, få ett lite innblikk i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått jobbet litt mer på bilen. Gjort ferdig dørene foran, så nå er det el ruter foran.Skrudd av front fanger, grill og lamper. Sender bort fanger på lakkering til uka. Og skal bestille inn nye lister foran, blinklys, nyrer, kurvelys, nye grill v/h side+ sikkert noe småtteri.

 

Kommer bilder til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gutta :)

 

Har tatt en del bilder, men tar jo tusen år før bildene blir uploadet på photobucket. Og jeg som driver bilbutikk har ikke mulighet eller tid til å sitte foran PC hele tiden ;)

Men får gjøre ett tappert forsøk etterpå med å legge ut noen bilder i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det litt oppdatering. Bygget opp til el.ruter foran og byttet dørtrekk for en stund tilbake. Men vært lat med å oppdatere, hehe ;)

 

P1015143.jpg

 

P1015149.jpg

 

P1015144.jpg

 

Fjernet gamle sveive dritten :)

P1015146.jpg

 

Donor døra :)

P1015147.jpg

 

Montert over el rute mekanisme. Koblet og testet. Husk å smør opp alt når først dørtrekk er av :)

P1015148.jpg

 

Og ferdig. Ser så mye bedre ut med svart dørtrekk og el.vindu :) :)

P1015150.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha ett nytt strøk med lakk på frontfanger pga mye steinsprut og hakk. Og tenkte da kan jeg like godt bytte over til nye frontlamper, blinklys, kurvelys, all plast blir byttet og får ett strøk med svart og sølv lakk. Kommer også til vaske grundig og påføre litt snacks rundt omkring før fanger blir montert tilbake :)

Kommer mer oppdatering om dette :)

 

Frontfanger av

P1015152.jpg

 

P1015151.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...