Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Fordi moped kunne jeg bokstavelig talt kjøpt og kjørt i morgen, MC er det tidligst et par måneder til (kjøp av MC avhenger av salg av CRXen, som har et par feil som skal ta noen uker å fikse + at skiltene til den hentes i april).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 50cc MonkeyBike en sommer for lenge siden (2008, tror jeg det var). Bittelitt MC (lett) i utlandet også, men det kan absolutt ikke telles som erfaring.

 

Tenkte å øve på girskift og plassering i trafikken, samt basic vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp lyden å hør fra starten, da får man gåsehud. sammen som FredrikE24 linka til bare en annen start.

 

 

Savne er stort tilbake til R6. Men etter en ankel skade, er det ikke noe sykkel på meg igjen. Kjør safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha DT50X Supermotard, som er identisk med Malaguti XSM ol. er greit å begynne med. AM6 motor, totakt, sørg for å ta plomba(trakt i eksosen) og eventuelt turtallsperra(Bor 6mm hull tvers igjennom boksen for sperra på et spesielt sted). Brodern hadde Yamaha DT, synes denne var helt ok. 

 

Hadde selv CH Racing Replica, yderst sjelden, men tøff sykkel, med samme AM6 motor.

 

Med original uplombert eksos, større dyse og annen dreving, så har du brått 90 km/t på sletta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp lyden å hør fra starten, da får man gåsehud. sammen som FredrikE24 linka til bare en annen start.

Savne er stort tilbake til R6. Men etter en ankel skade, er det ikke noe sykkel på meg igjen. Kjør safe.

Rev av hele ankelen jeg. Hang litt i muskel og nerver. Fronta med bil med beinet i mellom. Lår beinet knakk også av pluss kneet var ikke bøy bart på fler mnd.

Men var faktisk på sykkelen igjen året etter ! :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev av hele ankelen jeg. Hang litt i muskel og nerver. Fronta med bil med beinet i mellom. Lår beinet knakk også av pluss kneet var ikke bøy bart på fler mnd.

Men var faktisk på sykkelen igjen året etter ! :)

 

 

Er viktig å komme seg på igjen også vurdere da videre om det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev av hele ankelen jeg. Hang litt i muskel og nerver. Fronta med bil med beinet i mellom. Lår beinet knakk også av pluss kneet var ikke bøy bart på fler mnd.

Men var faktisk på sykkelen igjen året etter ! :)

Sent from space using Tapatalk -

 

Å fy satan i helvette for en beskrivelse! Tøft gjort å komme seg tilbake på sykkelen såpass fort.

 

Eg slo kneet inn i en skarp kant i ei tavle nettopp, det gjorde så innforjævlig vondt at eg lurte på å gå på kontoret og skrive oppsigelse.. Heldigvis sjekka eg motorsykkeltråden først, om du kom deg forbi det der skal jaggu eg klare å leve med kneet.. Gjør ikkje vondt lenger heller, når eg kjenner etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller derbi om du skal ha moped :)

 

Kjøpte selv en helt ny yamaha dtx 50, likte derbi motoren mye bedre enn am6 som stod i den. solgte den.

 

Kjøpte en aprilia sx50 elns med trim sylinder og sånnt. Er igrunn samme som derbi bare ser bedre ut(syns jeg)

 

Men sånn ellers syns jeg scooter er mye bedre generelt :P Bedre comfort, bagasjeplass, går bedre, man holder seg tørr osv.

 

Eneste er vell at trimma scooter bråker noe infernalsk :P Gir mopeder kan man snekkekjøre i 6 gir :P nytter ikke det med scooter.

 

Hadde vell 2 aerox scootere, en sfx og noe annet tjafs i løpet av de 2 åra i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy satan i helvette for en beskrivelse! Tøft gjort å komme seg tilbake på sykkelen såpass fort.

Eg slo kneet inn i en skarp kant i ei tavle nettopp, det gjorde så innforjævlig vondt at eg lurte på å gå på kontoret og skrive oppsigelse.. Heldigvis sjekka eg motorsykkeltråden først, om du kom deg forbi det der skal jaggu eg klare å leve med kneet.. Gjør ikkje vondt lenger heller, når eg kjenner etter.

Haha gjør vondt å slå kneet. Men er som regel bare en kortvarig smerte ;) godt jeg kunne avverge en oppsigelse :) hehe

Hehe var ute i garasjen på vinteren for å sjekke om jeg klarte å gire. Når jeg lå i narkose å modern sa at sykkelen skulle selges så steg visst pulsen ! Haha.

Kan ikke gi seg selv om man skader seg. ! Slutter jo ikke å gå selv om man sklir på isen heller ;)

Beinet blir aldri ordentlig bra. Men klarer å gå og stortsett det meste.

Hadde nok flax med både lege og alt. Var fler leger som mente at jeg aldri skulle klare å gå igjen å mest sannsynlig mente jeg ville amputere beinet pga smerter.

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt gjort Thomaz ! Er ikke mange som er villig til å sette seg på sykkelen etter en slik skade, men jeg er helt med deg på tankegangen om at hvis man krasjer i bil, så slutter man ikke å kjøre bil heller. Det finnes to type motorsykkelister, de som har veltet og de som ikke har det enda. 

 

 

 

Man skal høre mye rart her på bimmers. Japanske sykler er for meg en ordentlig sykkel. Jeg syns de fleste BMW syklene er stygge, forutenom S1000RR som er nydelig. Og hva er galt med å ikke bruke sykkelen til jobb? Mange har lang vei til jobb og da er det ikke så aktuelt å kjøre. 

 

Forøvrig kjører jeg nesten hver dag til jobb med min YAMAHA, som er japansk :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt gjort Thomaz ! Er ikke mange som er villig til å sette seg på sykkelen etter en slik skade, men jeg er helt med deg på tankegangen om at hvis man krasjer i bil, så slutter man ikke å kjøre bil heller. Det finnes to type motorsykkelister, de som har veltet og de som ikke har det enda.

Man skal høre mye rart her på bimmers. Japanske sykler er for meg en ordentlig sykkel. Jeg syns de fleste BMW syklene er stygge, forutenom S1000RR som er nydelig. Og hva er galt med å ikke bruke sykkelen til jobb? Mange har lang vei til jobb og da er det ikke så aktuelt å kjøre.

Forøvrig kjører jeg nesten hver dag til jobb med min YAMAHA, som er japansk :) hehe

Jeg kjører ikke til jobb pga må bevare sveisen ! Haha. Nei har firma bil så billigere det.

Jeg er av di med japse sykkel og skinndress som kjører når det er fint vær. Sykkel er for meg kos og sosial samvær med venner.

Aldri en kjedelig god vær søndag med sykkel ! :)

Er bane kjøring på Rudskogen hver torsdag som jeg å prøver å få reist en del på :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har lyst til å kjøpe meg no ala skinn jakke og kevlar ola bukse, kanskje to delt skinndress så man kan se litt anstendig ut når man er ute å spiser etc

Men nå må jeg få tak i no varmt å ha under skinndressen så jeg ikke fryser ihjel 1 mai.

Senior MC har kjøring der. Må ta et teori kurs pluss kjøring på bane. Er vel 300,- per gang når man først har tatt det bane kurset. Da er det forkjellig grupper delt i klasser.

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...