Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Ventiljustering vil nok variere veldig i pris alt etter hvilken type sykkel det er, og mengden av arbeid som må gjøres. F.eks på min ZX6R F2 1996 modell fikk jeg et prisoverslag på så mye som 8-9000 med deler, dersom mange ventiler trengte shimsing. På den må kamakslingene demonteres for å komme til shimsene. Men det er jo sjeldent at alle ventilene må justeres, å i noen tilfeller må jo ingen justeres. Dermed kan summen til slutt variere veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil ha litt bredere bakhjul...men regner med det kommer etterhvert... feeiit bakhjul hadde vært kult :P

 

Men hva mener du med tungkjørt? Er den vanskelig å manøvrere og lære seg å kjøre på? Er den for rask fra stillestående eller ubrukelig i "over 100"? Har putra rundt på den gsxr-en til en kompis i det siste og synes igrunn det var haaaat å kjøre den i starten siden jeg ikke klarte å snu meg med hjelmen på...Men har gått bedre nå etter ett par dager...

 

vet ikke hvorfor men jeg digga looken på den EFen... spesielt fronten...Skal uansett ha en billig bruk og kast sykkel i starten førjeg får lappen...

Ikke godt å kjøre på for breit bakhjul heller da.. :P

 

Sykkelen i seg selv er veldig godt bygget, med firkantrør ramme, noe som faktisk var ganske uvanlig den tiden.

 

Sykkelen er tung å håndtere, vibrerer en hel del, har man ikke så veldig sterke never kan man bli smågal av clutchen, den er ganske så hard :P. Sett mot en nyere sykkel så er dette ganske annerledes etter min mening, Jeg har ingen problemer med å håndtere en nyere 1300 kubikks sykkel, men den gamle saken der er ganske så annerledes.

 

Utenom det har den ingen større svakheter som går utover kjøreopplevelsen annet enn at den kan voble litt.

 

Sykkelen ser slik ut med kåper, og jeg synes den holder seg godt igrunn. Den luftkjølte 4 sylindrede motoren har sjeldent problemer utenom litt tenningstullball.

 

1986-suzuki-gsx-1100-ef-mcimg-9941330592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiljustering vil nok variere veldig i pris alt etter hvilken type sykkel det er, og mengden av arbeid som må gjøres. F.eks på min ZX6R F2 1996 modell fikk jeg et prisoverslag på så mye som 8-9000 med deler, derso

m mange ventiler trengte shimsing. På den må kamakslingene demonteres for å komme til shimsene. Men det er jo sjeldent at alle ventilene må justeres, å i noen tilfeller må jo ingen justeres. Dermed kan summen til slutt variere veldig.

Må ta ut hele motoren på V Rod. Så er like dyrt uansett :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis det ikke sier deg noe bør du tenke litt over sykkelvalget istedet for å se på v-roder og alt mulig med breiest bakhjul. 

 

En sportstourer er f.eks min sykkel som er en Yamaha Thundercat eller f.eks Honda CBR F. Det er en miks av sport og touring, så ser sportslig ut men har en mye bedre sittestilling. De er også lettere å kjøre enn rendyrka sportsykler. 

 

Angående breie bakhjul, så er en motorsykkel mye lettere å kjøre med mindre bakhjul. De fleste 600 kubikk sportstourere har rundt 160/60 bakhjul som gjør den veldig lettstyrt og kjørevennlig. En sykkel med f.eks ettermontert 250 bakhjul vil være vanskeligere å svinge med og føles tyngere. 

 

Har snakket med et par som har hatt Yamaha R1, som kjent har 190 bakhjul som har "oppgradert" til 180 bakhjul (alle 600cc sportsykler har dette, yamaha r6, cbr600rr osv) fordi det er lettere å svinge og legge ned i sving. 

 

Hvis du faktisk tar en titt på store tunge touringsykler, f.eks BMW GS, vil du se at disse ikke har spesielt breie hjul fordi det skal være behagelig og lettkjørt. Selv om sykkelen er tung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med downshift. GPZ 500, kjekk sykkel til en billig penge. Nybegynnere som ikke tror de er flinke fordi de drar sykkelen fort opp i 250 har mye mer morro på en sånn på norske veier enn en R1.

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=47999614&searchclickthrough=true

 

Litt dyr, men lav km og greit med toppboks (selv om det ser MAX løk ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på ventiljustering. V roden koster det 10-15000,-! Å må gjøres hver 16000km.

Sent from space using Tapatalk -

Så vidt jeg (og Harley-Davidson) vet så er intervallen til VRSC 24000km:-) Du behøver heller ikke å ta ut motor. Det holder å skru av eksoen i bakkant og senke motoren ned foran.Gjerne i kombinasjon med å ta ut batteriboksen.

 

Det er trangt og tar lang tid, men det burde gå på 4-5t.. Sjelden de trenger å justeres noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...