Mr.Goodisland Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Hei Jeg driver nå å skal skifte bremseslanger bake for å få bilen EU godkjent.Da jeg skulle bytte de, fannt jeg ut at bremseslangene var av en annen type enn de orginale. De passet ikke på kaliperet, så da tenker jeg at en tidligere eier har byttet kalipter en gang i tiden. Jeg har lest på slangene og prøver å finne ut av artikkelnummeret, men tror ikke bmw sitt nummer står på de, bare nummeret til underlevrandøren. Så da håper jeg noen her inne kan tolke noe ut av desse nummerene. På slangene står det: 83.6124-0275.3 2G0777 På kalipterene står det: 40/10/298 BMW På forhånd takk!
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Sikker på at de slangene du har kjøpt er korrekt da? Sendt fra mobilen
Mr.Goodisland Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Sikker på at de slangene du har kjøpt er korrekt da? Sendt fra mobilen Ja. De stemmer med info i fra RealOEM og med butikken jeg kjøpte de fra. Men nå klarte jeg nettopp å tolke hvilken levrandør de kommer i fra. Var ATE, som jeg tolket som ATO og forstod ingen ting. Så nå fannt jeg delnummeret til BMW og! Men et lite spm til. Jeg skjekket delenummeret med RealOEM og fannt dette: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=34301163080&showus=on&showeur=on Jeg vet det burde stå på listen, men kunne dette ha stått på bilen orginalt gjennom en eller annen utstyrspakke? Om ikke, er det vanlig å bytte til slike bremser på desse bilene?
Rogeren Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Hvilken bil er det? Hvilken slange har du fått? sent by me, with Tapatalk 2
lagunilla Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Står E39 Rogeren Kan det ikke være sånn bremseslanger i stål eller noe sånt? Sånn sportslanger?
Mr.Goodisland Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Hvilken bil er det? Hvilken slange har du fått? sent by me, with Tapatalk 2 Er en 520i 97 mod. Fikk bremseslange: 3430116519 Dette skal vere rett til denne bilen. Men ser at kalipterene må ha vert byttet til 7-serie/Z8 kaliptere av en eller annen grunn. Nå fant jeg i alle fall artikkelnummeret til de slangene jeg skal ha, så da går det fint
Rogeren Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Det er rett nr, men det er like gjenger og koblinger på e38 slangen, så selv om de ikke ser lik ut, mener jeg de passer om hverandre, og noen har montert feil slanger tidligere... Det skal være 2mm forskjell på lengden på disse alt... Iom at det står 40 10 298, er det e39 caliper, ikke e38. De har 12 mm skive som tynneste alt. De tallene betyr 40mm stempel, 10mm x 298mm skive. E38 har som sagt 12mm skive, da ville det stått 40 12 324 (324 er minste e38 skive bak) Og til lagunilla: en e39 er ikke bare en e39, det er forskjeller på bremser mellom mange av disse... Men med den caliperen han har listet, skal det være en sedan mindre enn 528. sent by me, with Tapatalk 2
Mr.Goodisland Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Skrevet Desember 27, 2013 Det er rett nr, men det er like gjenger og koblinger på e38 slangen, så selv om de ikke ser lik ut, mener jeg de passer om hverandre, og noen har montert feil slanger tidligere... Det skal være 2mm forskjell på lengden på disse alt... Iom at det står 40 10 298, er det e39 caliper, ikke e38. De har 12 mm skive som tynneste alt. De tallene betyr 40mm stempel, 10mm x 298mm skive. E38 har som sagt 12mm skive, da ville det stått 40 12 324 (324 er minste e38 skive bak) Og til lagunilla: en e39 er ikke bare en e39, det er forskjeller på bremser mellom mange av disse... Men med den caliperen han har listet, skal det være en sedan mindre enn 528. sent by me, with Tapatalk 2 Takk for et veldig bra og forklarende svar! Jeg tror ikke de er de orginale kalipterene nei. Slangene er i alle fall forskjellige selv om lengden er nesten lik. Om du går til: http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/96B47ABEE6610D97FE6FCC342DAB358B.ows_cs1.srv;jsessionid=96B47ABEE6610D97FE6FCC342DAB358B.ows_cs1?view=VIndexFramesetJsp Trykk på "Article Direct Search". Her kan du søke opp tegninger av slangene med BMW sitt OE artikkelnummer. Så om du samenligner 34301165190 (BMW 520i) med 34301163080 (de som står på min bil) ser en at innfestningen på kalipteret er forskjellig. Gjengene har samme dimensjon og stigning, men gjengene på 520 bremsene sitter "dypere" inne i kalipteret.
Rogeren Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Sitter med delene i hånden... er caliperen alu, er den e39... Lengden på nippelen er forskjellig ja, men dybden i caliperen er lik. E39 slangen/nippelen er lang, men går ikke lenger inn i caliperen.
Mr.Goodisland Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Skrevet Desember 28, 2013 Sitter med delene i hånden... er caliperen alu, er den e39... Lengden på nippelen er forskjellig ja, men dybden i caliperen er lik. E39 slangen/nippelen er lang, men går ikke lenger inn i caliperen. Okay, nei det skal jeg ikke nekte på. Prøver bare å finne ut hvilke slanger jeg skal ha. Den er vel laget av aluminium ja. Er i alle fall ikke i stål. Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstår deg rett, men mener du at de slangene jeg fikk først ( 34301165190 ) kan monterest på de kaliperene? Med mine øyne ser det i alle fall feil ut når halve nippelen står ut av kaliperet. Og når det i tillegg står de slangene til 7-serie (34301163080 ) på bilen nå, så synest jeg det er litt rart.
Rogeren Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Halve nippelen står ut, er rett det. Touring har og de korte slangene som sto på din. Vet ikke hvorfor det er slik, men googler du litt finner du bilder av det.
Mr.Goodisland Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Skrevet Desember 28, 2013 Halve nippelen står ut, er rett det. Touring har og de korte slangene som sto på din. Vet ikke hvorfor det er slik, men googler du litt finner du bilder av det. Hmm, det forstår jeg meg ikke helt på. Men utifra RealOEM så bruker ikke Touring desse slangene. Men kan godt være at det er deres info som er feil.
Rogeren Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Nei, litt lengdeforskjell, for der peker de ikke rett innover som sedan, men har den korte nippelen. Ikke samme delenummer, burde spesifisert det ja. Men lik utforming som e38 slangen. Tror nok det meste passer om en annen, for tettingen skjer i tuppen av nippelen som går inni, så det viktige er at konen der er rett, og at du faktisk får skrudd den i bunn.
Mr.Goodisland Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Skrevet Desember 28, 2013 Nei, litt lengdeforskjell, for der peker de ikke rett innover som sedan, men har den korte nippelen. Ikke samme delenummer, burde spesifisert det ja. Men lik utforming som e38 slangen. Tror nok det meste passer om en annen, for tettingen skjer i tuppen av nippelen som går inni, så det viktige er at konen der er rett, og at du faktisk får skrudd den i bunn. Okay, men da så. Jeg bestillte de slangene som står på i går, men da har jeg i alle fall et sett i reserve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå