Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk turbogavari på min diesel lille julaften ! Det er da en 318d. altså. en 2.0ltr dieselmotor.. noen som har slike erfaringer med at turboene ryker på disse ? den har rullet 222000km... skal kjøpe ny, og går for å handle på ebay da di norske prisene suger...

Skrevet

Er vel ikke alt for uvanlig dette.. spesielt om du ikke har byttet veivhusventilasjons filteret (ikke en del av servicen).

Er vel mulig å få tak i overhalte turboer til disse. Men det koster endel likevel.

Skrevet

Vil anbefale å unngå overhalt, og å unngå billigere turboer på ebay. Kjøp ny original Garrett (ikke bytte turbo), samt gjør jobben ordentlig så holder nok den nye så lenge du har bilen. Det er absolutt feil ende å spare penger i.

Skrevet

Sjekk om bmw- verksted ditt har prisgaranti på jobben, jeg dro inn til mekonomen å fikk skriftlig tilbud, det var da en overhalt turbo de ville bytte på min e39 diesel. leverte inn tilbudet til mitt bmw verksted å de gjorde det til samme pris, men det ble da en ny garrett turbo. Du vil nok havne på underkant 20 000, jeg sparte over 4000 på den jobben.

Å ny turbo koster flesk!

Anbefaler å gjøre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...