Alpejohn Skrevet Januar 1, 2014 Share Skrevet Januar 1, 2014 EDIT: Ser ut til at dette systemet er brukt på flere modeller en jeg trodde, her er de som de skal være brukt på:BMW E38, E39, E46, X5, X3, Z4, Z8 Hei,Bluetooth handsfree som er tilgjengelig i E46/E39/E53 er et system som begynner og bli gammelt. Spesielt det som ble levert på E39 (som jeg har på min, og som er av første versjon). Litt mer om sakens bakgrunn: Jeg har den første versjonen av ULF moduler, også den som sies og være den dårligeste og minst kompatible modulen. Jeg har brukt Iphone 4, Galaxy S2 og S3 på denne, uten problemer (dog virket ikke sms funksjonen, men tror denne funker bedre å nyere modeller av denne modulen). Pr. dags dato har jeg en LG Nexus 4, da jeg fikk denne hadde den Android 4.1 Jellybean. Denne fungerte ikke i bilen min, den koblet til og fra hvert 5. sekund og den røde ledpæra på skjermen slukket aldri (noe den gjør når tlf er tilkoblet). Det har nå kommet flere nye android versjoner, og jeg bruker i dag 4.4.2 Kitkat. Telefonen fungerer fortsatt ikke sammen med handsfree. Jeg har en S2 som jeg bruker på jobb, denne hadde orginal software fra Samsung og var vel basert på 4.1 Jellybean (husker ikke eksakt nummer, muligens 4.2.2). Denne funket fint på den gamleste modulen jeg har, men så installerte jeg CM (cyanogenmod) custom rom basert på Android 4.3, og da sluttet plutselig telefonen og virke i bilen. Har også prøvd dama sin Galaxy S4, denne har Android 4.3, og oppfører seg på samme måte som min LG, kobler på og av hele tiden. Hensikten med denne tråden: Det som hadde vært interessant er og lage en liste over hvilken telefoner som fungerer på dette systemet, spesielt på litt nyere E46/E53 da det finst 13 forskjellige ULF moduler til dette systemet, der hver har forbedringer fra den før. Dette systemet var vel levert frem til ca 2006-2007 tror jeg (kun på E46/53). Jeg er derfor interissert i og høre fra dere som har bluetooth handsfree, og hvilken telefon og software versjon dere har, for og finne ut om noen av de nyere ULF´ene virker bedre med dagens telefoner en de eldre. Hadde vært spesielt spennende og høre om de seneste versjonene fungerer med noen av de telefonene jeg har nevnt, som ikke fungerer på min. For da kan man oppgradere til nyere ULF og fortsatt kunne bruke systemet. Så om alle kunne bruke denne malen, og poste den her, så kanskje vi klarer og lage en liste. Skriv gjerne hva du syns om systemet, og hvilken andre telefoner du har brukt som virker/ikke virker. Her er en god del info, og en liste med alle delenummer og når de gikk ut av produksjon. Da starter jeg (Mal i bunnen av denne posten); Telefon: LG Nexus 4Versjon (operativsystem): Android 4.4.2 Bil, årsmodell: E39, 08/2003 Delenummer på ULF (om du vet det): Mener jeg har denne: 84 21 6 934 552 end of life 06/03 1st generation Eventuelle kommentarer: Sms har jeg aldri fått til og virke på min med noen av telefonene jeg har brukt. Mal: Telefon: Versjon (operativsystem): Bil, årsmodell: Delenummer på ULF (om du vet det): Eventuelle kommentarer: Håper alle med bluetooth tar seg tid til og skrive seg på her, så vi får laget en liste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2014 Reservert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas_w Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Jag är svensk så jag hoppas det är ok att jag skriver på svenska! Jag kan norska också men orkar inte fixa med norskt tangentbord på telefonen just nu I alla fall... Jag har en 525 e39 -04 och min Samsung Galaxy Note 3 fungerar inte speciellt bra till stereon. Det är problem när man ska andluta, den återansluter inte automatiskt när jag stängt av och startat bilen på nytt. Ljudet kan ibland bli väldigt dåligt och ibland låter det som att musiken går i 2 hastighet. Jag har därför kopplat in en gammal iPhone 4 som jag inte använde till något annat. Offline synk på Spotify och vid behov kör jag ad-hoc wifi via Noten Jag har inte kontrollerat ULF/firmware på stereon.. Skickat från min SM-N9005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå