DieselVegard Skrevet Februar 3, 2014 Skrevet Februar 3, 2014 Ble det kodet inn at batteriet ble byttet? På min bil ble dette ikke gjort, og batteriet tok kvelden på mindre enn to år. Hvor er vedlikeholdsladeren koblet til? Jeg byttet batteri i min E61 for ett år siden og har ikke kodet inn. Nå sliter jeg med at det nye batteriet er dårlig. Hva er det egentlig som skjer når man ikke koder? Kan jeg få bilen kodet nå, også vil batteriet "ta lading"?
Saltkjelen Skrevet Februar 3, 2014 Skrevet Februar 3, 2014 Om batteriet ikke blir kodet inn vil bilen fortsatt kjøre på med "gammel" ladespenning. Koder man ikke vil batteriet forringe mye tidligere enn det burde.
larserso Skrevet Februar 4, 2014 Skrevet Februar 4, 2014 Jeg byttet batteri i min E61 for ett år siden og har ikke kodet inn. Nå sliter jeg med at det nye batteriet er dårlig. Hva er det egentlig som skjer når man ikke koder? Kan jeg få bilen kodet nå, også vil batteriet "ta lading"? Jeg gjorde det samme som deg og bare bytta batteri på forrige bil. Det gikk noen måneder og så slutta navi å fungere og en del annet uforklarlig. De fikk resatt batteriet på verksted og etter det fungerte det fint det neste året jeg hadde bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå