Gå til innhold

Antirust! Hva bruker du?

Tare Jansen
 Share

Anbefalte innlegg

Har meget god erfaring med brun bjørn som det kalles spesielt på rust, la det virke i 24timer og du får en ren og fin overflate, 2k epoxy over etter litt mer sliping der rusta har vært. Tektyl som du får kjøpt på bilxtra funker bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meget god erfaring med brun bjørn som det kalles spesielt på rust, la det virke i 24timer og du får en ren og fin overflate, 2k epoxy over etter litt mer sliping der rusta har vært. Tektyl som du får kjøpt på bilxtra funker bra

jeg kjøper også på Bilxtra, da av merke Hagmans som jeg også er fornøyd med.

Bare for å dele en erfaring: Jeg har eksperimentert med å tynne ut tjukkere tectyl, og akkurat det har jeg veldig variable erfaringer med. Tynneren har lett for å dra ut alt for mye fukt av tectylen, slik at den blir tørr og stivner (noe den ikke skal gjøre). Opplevde på førstebilen at man kunne dra av lange remser av tectyl :P så den fristelsen har jeg prøvd, og anbefaler ingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun bjørn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluid film er fine greier for oss med biler som har begynt og ruste som nevnt tidligere, og bilen til TS vil jeg si er modnet og klar for en omgang fluid film en gang hvert år dersom den brukes mye og særlig om vinteren. 

Burde med fordel spraye falsene det er bilder av med den tynne typen fluid film først, for så å spraye med den tykke (NAS) en uke eller to etterpå. 

Egentlig litt viktig og gjøre dette i sommervarmen eller i godt oppvarmet lokale og eventuelt la bilen stå i dette lokalet over natten, da den trekker extremt godt inn/ut og opp når det er godt og varmt. 

Kan med stor fordel gjenta med en lett behandling under med NAS rett før saltinga begynner.  Gjør denne behandlingen når bilen er tørr!!  Funker uansett, men tørt er helt klart absolutt best. Altså....  TØRT OG VARMT!

Så jo nå at det ikke var trådstarters bil, men GSS sin bil det var bilder av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg gjør det ihvertfall.

Skal sies at på overflater som blir utsatt for direkte sprut hver gang det er vått og regner blir tilsynelatende fritt for olje etter en liten stund, men etter en dag eller to med tørt vær så kan man se at oljen trekker ut fra de rustne falsene og gjør jobben sin meget godt i lang tid.

Så min konklusjon er at denne oljen er meget godt egnet til hulrom/falser og andre rustbefengte steder som ligger litt i ly for den direkte spruten fra hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Litt tregheter i systemet mitt til tider, men men bestilte fluidfilm spray og NAS Søndag kveld, i dag lå de på posten. Super service og levering fra Rettedal Bilkontroll der altså ;) Satse på å få griset litt med understellet til helgen da. (ja under bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde komplett olje understell behandling og bet 1500 kr på dette firma rant olje et par dager etter fra bilen er noe f.. klin og gjøre selv bilen blir ikke vaska under men tørka med varm luft tar runt 1,5 time utføre  gjorde det på Buskerud Antirust i lier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...