Glans Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Har nylig kjøpt en 1996 model 316. Denne starter ikke. Har fullt tanken så den har drivstoff. Har løsnet Belgen på inntaket og prøvd startgass men ikke tegn til liv eller tenning overhodet. Den kinner helt fint. Jeg tenker jo at så lenge bilen har bensin og tenning så skal den gå. Bilen gikk fint når de satt den fra seg. Er det noen som kan gi meg noen tips på hvor jeg skal begynne å lete etter feil. Min første BMW og min første gang i et forum så dette blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 4, 2014 Share Skrevet Januar 4, 2014 Da bilen ble parkert der du forsøker å starte den....ble den flyttet dit etter en kaldstart og bare flyttet dit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garstin Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Første jeg tenkte var bensinpumpe kanskje. Men siden du gir den startgass og det ikke er noe som helst liv i den, så er det vel ikke det..Skrudd ut plugger å kikka? så lenge det er halvblødt etter bensin der, så er det nok ikke det som er problemet.. Så lenge pluggene er OK og den får tenning så skal den gi etter litt når den får startgass uansett.. eller?Mistenker tenning jeg. Hvordan er det med tennkablene? Kan det være veivsensor evt. kamsensor som har tatt kvelden? Har lite peiling på 316, desverre. så slenger bare ut noen tanker i lufta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1985 Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 jeg vil tru veivakselsensor. samme feil på min. veivakselsensor som styrer tenning,så hvis det kinner men uten noe tegn til liv vil jeg tru det er den. hvis den starter til tider men går ujevnt ville jeg tru det var kamaksel,eller evt begge.. diagnose er vel tingen,koster fort 750 pr sensor så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Mener det er 4 coiler på denne, vil en feil her være mulig å finne med diagnose ? Sent from my Atmega32A using Tapatalk Ettersom det kanskje ikke er gnist overhodet er det vel noe felles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå