Gå til innhold

Noen som kjenner til bmw5251989 her?

e34bmw535i
 Share

Anbefalte innlegg

Misunner dere ikke dette. Slet med en kuksuger fra Sandnes i over et halvt år etter at jeg forhåndsbetalte halvparten av et sett felger. Felgene fikk jeg aldri, men jeg terroriserte han pr telefon, sms, mail, samt at jeg la ut alt jeg visste om han på nettet uten at det hjalp nevneverdig. Til slutt tok jeg kontakt med familien hans, da ble han virkelig skamfull og faren hans endte opp med å betale meg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 316 :beer:

Nå har jeg aldri vært utsatt for svindel, selv om jeg handler mye over nett. Men den dagen det skjer, så går jeg rett på familien til vedkommende som har svindlet meg. Ser ikke noe grunn til å politi anmelde eller true noen. Bare ta kontakt med familien til vedkommende, og drite personen loddrett ut. Og henge personen ut på facebook som en lavmålet svindler. Da driter jeg i pengene, men jeg får dritet ut personen, og det svindler stemplet vil følge vedkommende livet ut :headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Ja, blir litt bekymra når eg hører at han ikke holder avtaler :/ Men skal la tvilen komme han tilgode, og heller vente litt :) Han sa han skulle komme  med den i morgen kveld, så håper han holder det :) Kor er du fra da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der tomsingen der kommer ikke til å levere deg noen motor i dag:( 

Jeg tror han skylder mer penger enn han er kapabel til å betale tilbake, politianmeldelse er jo egentlig waste og time, da purken står i grøfta hele dagen. Politiets oppgave er kun å skaffe penger til staten. En skam, men da er det vel opp til oss selv hva vi vil gjøre? Om vi plutselig står der en dag, så kan han ikke gjøre annet enn å gi oss verdier, har han en bil så tar vi den og selger å splitter pengene mellom oss. Selv skal jeg bare ha 1500,-  Dette er en prinsippsak. 

Tror ikke han ville lurt noen flere om vi bare slår hardt ned på svindel. Noe voldsomme sammenstøt skal vi ikke ha noe av, men om noen gir han en ørefik så skal jeg ikke stå i veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold løser ingenting gutta:) Men hvis dere er en gjeng på rundt 5-6 vedkommende skylder penger til, og drar hjem til vedkommende sammen,så holder det med at oppmøtet er så sterkt mot svindler jævelen. Han kommer til å pisse i buksa ved å ha så mange ved døra samtidig. En av dere kan vel faktisk sende en pm til personen her, og si at nå blir det ordentlig oppvasksmøte veldig snart hvis han ikke ordner opp.

Nå skal ikke jeg late som jeg er guds engel når det kommer til slike oppvasksmøter, personen hadde nok muligens fått seg tykk og god karamell av meg;)

Men jeg står fortsatt ved at vold løser ingenting, litt ris på rompa som i gamle dager er lov syns jeg, det er kun for å gi en evig lekse opp gjennom livet:)

Politi kan man forsåvidt ikke regne med i slike sivil saker, det har de ikke tid eller ressurser til. Er derfor man skal være forsiktig med å gi en karamell eller to, fordi plutselig så har dem masse tid og ressurser, fordi du tok saken i egne hender,;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Østfold, tar gjerne turen opp alene også. Men om noen ville vært med hadde det vært enda bedre. Grunnen til at jeg venter til snøen er borte er at det blir en morsom tur med 535'en samtidig som han idioten får seg en lekse og jeg får pengene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at om dere er truende i en slik setting så kan det fort bli dere som får en anmeldelse mot dere. Sånn er loven, om man liker det eller ikke.

Tenkt scenario: Man møter opp og er truende, de som er boende der føler seg truet og kontakter politiet, politiet kommer og dere får en anmeldelse for trusler for eks.

Ikke noe kult det heller, selv om det er i beste intensjoner. Slik lovverket er i dag virker det som skurken er mer beskyttet en offeret. Tenk på det før dere setter i gang en "lynsjemobb" satt litt på spissen.

Jeg liker mer den tanken med å skriftlig kontakte familie og venner, og da på en korrekt måte informere om situasjonen med dokumentasjon.

Tror nok det har en bedre effekt i det lange løp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det frister å besøke fyren og gi han en lærepenge, men vold er ikke løsningen her, ta så å kontakt familien hans som flere har nevnt og forklar situasjonen for dem. Ingenting slår skammen man får når familien din må gjøre opp for din idioti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...