Gå til innhold

Noen som kjenner til bmw5251989 her?

e34bmw535i
 Share

Anbefalte innlegg

Det er som jeg har sagt hele tiden. Kontakt familien og drit han ut. Så får vi håpe at far eller mor i huset er ærlige folk og gjør opp på vegne av sønnen sin.

Alle de han skylder penger til, ta kontakt med far eller mor i familien hans, og drit han skikkelig ut og si at dere vil gjerne ha pengene deres. På en høflig fin voksen måte.

Gjerne anmeld han også, sånn at det er opprettet sak mot vedkommende, sånn at familien ikke anmelder dere for trakassering med telefon og du eller dere sitter i saksa. Så lenge det er opprettet en sak mot vedkommende fra før av, så gjør ikke politiet noe siden det går under en sivil sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt vi vet så er familien samme ulla. Eplet faller ikke langt fra stammen heter det visst:P

Kan jo godt hende at de er vanlige folk, men jeg stemmer for å hente verdier vi selger her på bimmers og splitter fortjenesten. Viser seg folk lærer av sine feilskjær om det faktisk skjer noe drastisk (tenker tilbake da pappa smakket meg rett inn på rommet for å knabbe lightere osv, jeg gjorde det ikke igjen)

Han har jo ofte biler og deler til salgs osv, i min omgangskrets tar man det man har krav på, samme pokker hva moralens vokter sier. Det er en hard verden, vær hard tilbake.

Jeg ser jo litt av ideen med å anmelde, meeeen når man vet hva som skjer (saken mistes i søppeldunken, upps.) så tror jeg kanskje man bare henter det man har krav på, kall meg Fred Flintstone, men da er hvertfall ditt tap dekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt kult om vi er en liten gjeng som møter opp. Det gir jo et signal om at man ikke uten videre kan svindle en hel bunch og komme ut av det helskinnet.

Det at han kanskje tisser litt i buksa er jo bare en liten bonus, vi skal ikke banke fyren opp.. bare dra dit og hente. Vi har jo betalt for det, noen år i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwmann24, jeg ser poenget ditt. Men hvis du skal hente ut verdier fra vedkommende helt uten sånn videre, så går det under stjeling. Og da er ikke du eller noen andre som følger dine fotspor noe bedre enn denne svindler personen. Jeg mener at å møte opp sånn helt random er en effektiv måte på å få tilbake det vedkommende skylder uten å bryte noen lov. De fleste her kan gå tilbake i bank loggen og faktisk bevise at det er overført penger til vedkommende, samt haug med dokumentasjon via bimmers forumet. Men denne svindler personen har gitt fullt faen, så lenge det er flere som er utsatt for denne type svindel, så tror jeg ikke politiet oppretter noen sak her på noen.

Skulle ønske han utsatte meg for svindel, skulle sørget for at han ble dritet ut i sin egen familie, vennekrets, og generelt fått stemplet svindler.

Jeg ser for meg at denne svindler kødden leser alt vi skriver på forumet om han, noe som i seg selv er bare bra. Så ser han at faktisk folk planlegger å få tilbake pengene sine på en eller annen måte, noen vil gå såpass langt å bryte loven, og noen vil holde seg innenfor loven. Det må folk styre selv.

Nå tar jeg meg som ett eks bare. Hadde jeg vært en person som holdt på slikt, og funnet ut at folk planlegger å få tilbake pengene sine med enten loven bak ryggen eller går rundt loven, så hadde jeg vært redd og faktisk sovet med ett øye åpent. Men nå er det slik at jeg er ikke en slik person og kan sove trygt i min store gode seng :love:  :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser den! 

Problemet i mitt tilfelle er at jeg sendte en haug deler, fiksa transporten gratis for han! Kvitteringer finnes ikke, da jeg sendte de med en bil som tilfeldigvis skulle mot Bergen.

Jeg skrev et litt sint brev til han, han sendte meg en haug med smileys tilbake og sa indirekte "bring it on" og skyldte på at delene var ødelagte/ripete osv.. Nja, nå var de 20 år gamle chassisdelene ikke nye, men ingen rust og bulker! dette er arrogant.

Jeg bor i Sverige nå, og det koster egentlig mer å reise ned dit enn han skylder. Jeg kan vel ikke uten videre bare sette inkassokrav på fyren heller.

Er det noen her som kan finne ut hvem familien er? Far kunne jo kanskje ordnet opp i dette:)  hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Har vært borte i sånne folk før. Tøffe på avstand, men de største pinglene når det først skjer noe. En sånn Bring it on melding hadde seriøst sørget for at ene vippearmen min hadde knekt oppe i hodet. Da hadde jeg faktisk dratt hjem til fyren her. Jeg kjenner endel folk for å si det slik, når du er i bilbransjen så får man endel venner som er gode å ha til slike saker som dette. Kjenner topp lederne i to STORE Mc klubber som kjører HD, en liten sms til klubben i Bergen kan sørge for at folk får igjen pengene sine. Men jeg blander meg ikke inn i det her, før jeg blir svindlet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke akkurat småpenger for enkelte 316. Har personlig møt personen da han kjøpte en bil av meg en gang. Virker jævla grei der og da, Men meget sleip. Vi var enig om en pris, men han holdt ikke det han lovde. Fikk aldri tak i han igjen kun sms. Sendte masse smilie osv osv, kom med masse påstander! Utrolig at han kom med motoren vv1994!. Men alt drit han har gjort smeller nok tilbake i tryne en dag skal du se.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drit dere ut for småpenger :)

Helt enig, når folk begynner å snakke om MC klubber og greier da klarer jeg ikke å la være å smile litt :) Kjør på med å kontakt nærmeste familie og hvis det ikke nytter så møter dere personlig opp, uten noen vold. Man skal trå litt varsomt i saker som dette, er fort gjort å selv bli "synderen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Fredrik, jeg skrev kun hvis det gjald meg, at hvis jeg ble svindlet og at på til fikk beskjed om "brint it on"  Tror nok du også hadde blitt en smule irritert over det. Nå er ikke jeg personen som oppsøker slike ting, eller sender MC folk bort for å ta noen. Men siden jeg er medlem i en MC klubb selv, så hadde det ikke vært ett stort problem for meg å ta turen innom vedkommende, uten å bråke, true eller banke opp noen. Iblant så holder det med ett sterkt oppmøte. Jeg selv er motstander av vold, føler at det ikke løser noe uansett. Men ett sterk oppmøte gjør inntrykk på folk. Men som jeg har sagt før, kontakt familien til vedkommende. Så slipper vi mer av denne personen her på forumet som svindler folk, og tror han han komme seg vekk med det siden han bor ett stykke unna.

Jeg selv er ikke svindlet på noen måte, i saken her. Men syns det er litt gøy å lese at det faktisk er ganske oppegående voksne folk på forumet som faktisk ikke oppfordrer til vold, og med det så syns jeg at vi har ett fint forum med ganske ordentlige folk :) Det er slik det skal være, ikke at folk med samme hobby og interesse blir svindlet av andre forum medlemmer, er slike forum medlemmer vi må få vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at dette skjedde med meg i fjor sommer og trodde jeg skulle lære av det. Var en utlending i Sandefjord som skyldte meg deler og penger, har ikke imot utlendinger, er tross alt perser selv. Men han var hvertfall en idiot og prøvde å lure meg og lot være å svare på tlf osv så dro bare hjem til han, dro ikke dit for å banke han, han var en ganske kraftig kurder haha, men jeg fikk det jeg ba om med en gang hvertfall.

Men det jeg tenker da, til dere andre som har blitt svindlet. Jeg har all info om denne gjøken, klarte å finne nr til moren også. Har ringt til ho og sagt alt men ho påstår at felgene er sendt siden sønnen sier det. Så om dere får nr hennes av meg så skjønner den jævla familien alvoret kanskje når flere begynner å bli irriterte. Om ikke det hjelper så drar vi bare hjem til han uansett hva det vil koste, hvis jeg ikke drar kommer jeg til å angre. Vi kan ta det som en biltur for oss BMW folka og samtidig gi gutten en evig lekse forhåpentligvis.

Pm meg de som vil ha nr til moren, admin sletter slik info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at han sendte motoren til deg!! Kanskjer fyren prøver å rette opp i litt her? eller er du litt stor å skummel og kanskje han ikke tør annet:)

Ang MC gjenger, så skal man ikke dra på smilebåndet av det.. Selv har jeg vanket en del med 1% klubb der jeg er fra, Egentlig en gjeng med trivelige øl og mekke karer.

Det siste du vil, er å smile for bredt i trynet på de, da tenker jeg du får en lærepenge. 

Jeg vet ikke ennå hva jeg skal gjøre, det gjenstår å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...