Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)


 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er ein facelift, med 8 trinns geatkasse og 245 hk, så meinar at dette er samme bilen som vart produsert i 2011.

Er det omfattande å montere combox, og får eg då info frå telefonen opp på skjermen i bilen og er det då mulighet til å bruke knappane på rattet for å navigere i telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det har så mye å si, men LCI/facelift var tilgjengelig fra april 2010. Bilen din kan likevel være en 2011-modell, da jeg er usikker på når modellskiftet kom på disse.

 

Selve monteringen er ikke særlig omfattende, og du vil få sanginformasjon opp på skjermen, samt mulighet til å velge sanger, spillelister osv. Du får også mulighet til å spille musikk via bluetooth (da med litt begrenset funksjonalitet når det kommer til navigering av spillelister og slikt).

 

Om du skulle gå for MULF2 får du mulighet til å velge sanger, spillelister og slikt, men du får ikke bluetooth-avspilling og litt andre småting som combox har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bluetooth-modulen (enten MULF2 eller combox), samt kontakt til denne. Hvorvidt du kan/ønsker å gjøre det selv, er egentlig opp til deg selv. :)

 

Videre må det kobles litt om, samt at det må kodes litt. Om du går for combox må softwaren i iDrive være ny nok (det er godt mulig den er det, men hvis ikke må dette også gjøres, helst på et verksted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba som bilmekanikar i 12 år, men har vert ut av bransjen i 8 år no.

Så eg er ikkje heilt ukjent med bilar, men lyd og blutooth er ikkje mitt emne.

Slik eg forstår det er combox det beste valget då eg har mulighet til trådløs lydoverføring

samt eg kan bruke USB kontakta om eg vil det, med mulighet for lading.

Finnast det nokon  "combox kit" man kan bestille, eller må man bestille en og en kabel og modul separat.

og er det nokon anbefalte forhandlarar å kjøpe dette av?

Veit nokon kva ei slik koding vil koste hos BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger modulen, kontakt til denne, samt ledning og kontakt til USB. Du må også koble om din eksisterende aux-kontakt slik at denne går til combox. Det finnes ingen ferdige "kit" til dette, da det egentlig ikke er mulig i følge BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er vel dette uoppnåeleg, reknar med at å møte opp på delelageret hos ein BMW forhandlar

å sei eg skal ha desse delane, skaper samme hodeverket for meg som at eg stangar hodet i ein betongvegg.

Og kva med kodinga, dei veit vel ikkje kva dette går ut på reknar eg med.

Ved montering så mistar eg AUX-kontakta reknar eg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret so eg har fått ved å henvende meg til ein BMW dele-spesialist.

 

Med denne løysinga får eg berre mulighet til avspeling gjennom USB,

fordelen då er at telefonen ladar samtidig.

 

Synest dette var vel dyrt,

nokon som veit koe dette eventuelt kan skaffast billigare?

 

Musikkavspilling via Bluetooth er såvidt meg bekjent ikke mulig å ettermontere på denne bilen.
Men via USB skal være mulig.

Ettermontering av 6FL kan gjøres ved hjelp av delenummer:

65410444937 – 2.217,50 NOK
84109229740 – 4.716,25 NOK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke disse delene billigere om du skal ha nytt, men brukt er jo et alternativ.

 

Combox går fint, selv om datamaskinen til Koed sier det ikke går. Combox koster ca. 3000,-, og om du klarer deg med bluetooth-avspilling av musikk har du egentlig det du trenger. Ønsker du USB i tillegg er ikke det noe problem, og kjøper du delene du trenger løst kontra i det settet du har fått pris på, får du det endel rimeligere (dette gjelder om du velger MULF også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...