Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

en kompis av meg har en 525dat 09 modell med webasto.

Den blir ikke varm når det kryper ned mot 0 grader ute. 

den går opp hvis han jager bilen litt. 

Har tror han har skifta termostaten på den før, men er litt usikker.

Men je skifta EGR termostaten på den her. og det hjalp litt.

men nå som det var 20 minus ute gikk den kun rett over blå feltet, så han måtte bruke papp plate i fronten.

Har jo samma bil med samma motor selv, og den er ikke slik.

Men det kan vel kun være termostaten eller vannpumpa?

Eller?

Han sier den ikke har blitt skikkelig varm på mange år, og trodde at de bare var slik.

Noen innspill?

Skrevet

Må sikkert bytte hovedtermostaten. Er en 3. termostat viss han har automat, men hadde bare skiftet hovedtermostaten og kjølevæska, for så å se an.    

Skrevet

Var det jeg regna med å, men det ang vannpumpa så var det slik på en 523 jeg hadde for noen år sia.. 

Jeg solgte den og sa at termostaten var gåen, etter noen uker kom jeg i kontakt med kjøper`n, 

og han sa at det var vannpumpa, noe jeg syntes var litt rart men..

Skrevet

Vannpumpen på¨BMW diesel er ikke et svakt punkt. Det er svært sannsynlig med defekt termostat. Absolutt ikke ukjent.

• 1 month later...
Skrevet

Hvis du har bytta både termostaten og EGR termostaten høres det ut som temperaturgiveren i toppen eller måleren i instrumentpanelet. 

Går an å kople til diagnose utstyr og se tempen elektronisk. 

Skrevet

Hei, hadde same problem på min 525, Bavaria byttet først EGR, det hjalp lite, så byttet jeg hovedtermostat, og bilen ble varm og god.

Jeg sjekket også tempen I den skjulte menyen, og når jeg kjørte kom den sjelden over 85 grader lå mest rundt 80-84 grader.

Nå ligger den stort sett på 87-93 grader

Min konklusjon er at er det problemer med temperature, så bytt begge termostater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...