Gå til innhold

Spørsmål om bakstilling E36

tobbis
 Share

Anbefalte innlegg

4. eller 6. syll du har da? på min 318is mener jeg det går, men har aldri skrudd på en med 6.er så det veit jeg ikke. Det er derimot ikke vanskelig å få øye på denne.

edit: 325 ja, nei du får bare se

Har du tatt ned varmeskjoldet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du løsner lageret litt eller helt (husker ikke helt da det er lenge siden) så skal du klare og tre den ut av diffen. Har du varmeskjoldet nede allerede så skal du ikke ha problemer med og komme til denne mener jeg og huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset! idag fikk jeg den av omtrent med engang etter jeg løsnet opplagringen :)

Det siste som gjenstår nå før jeg kan heise ned bakstillingen er boltene til svingarmen. Har holdt på med de i 3 dager og dynket de i smøremiddel, men det virker nesten som de er sveiset fast! Noen tips her? :)

post-69084-0-00164100-1389964895_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2" evt 3/4" med 1/2" overgang muttertrekker, (ikke noe biltemagreier) Bankinga fra en muttertrekker knuser rusta som ligger mellom gjengene i tilegg til at det er langt mere effektivt enn med bare rå statisk kraft.

Evt bare ta kjangsen på at dem løsner med latmansarm og ett jernrør, men det er fort gjort å vri dem rett av da. Sjekk forøvrig de innfestningene der svært godt, dem ruster godt på e36, og blir ofte glemt til fordel av "subframe disaster".

Spessielt "koppen" oppi der får det ofte, bare bank godt opp i der med en liten pennhammer for å sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter som støpt, Har hamret og dunket, prøvd med latmannsarm, men ingenting.

Er ikke det enklere og bare sku løs den bolten som sitter i midten? som går gjennom foringen?

Fikk også tips om å prøve shock spray, som fryser ned bolten slik den krymper litt. Noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva dette forumet og medlemmene her får til. Forklarer via bilder og tekst, er imponert. Å ta ned bakstillingen for en som aldri har gjort dette før, er alltid vanskelig første gangen. Så godt gjort for dere som hjalp trådstarter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva dette forumet og medlemmene her får til. Forklarer via bilder og tekst, er imponert. Å ta ned bakstillingen for en som aldri har gjort dette før, er alltid vanskelig første gangen. Så godt gjort for dere som hjalp trådstarter :)

Helt enig! mektig imponert over hjelpen her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...