Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akurat montert en liten sub i e39 sedan. Men får ikke noe spesielt effekt inn i kupen. Kan ikke legge ned baksetene og har ikke lyst på jalla bassport i hattegylla. Noen tips eller råd til å få mer lyd inn i kupen?

Skrevet

Dersom du fjerner alt, så du opner jo opp på lik linje med to bassporter, bare at det ser helt originalt ut. 

Lyd bak er det ikke så farlig med alikevell, kompanser med ett komponentsett fremme fra gladen eller focal på toppen så blir dette knallbra tenker jeg :)

Skrevet

Du har vel elementet inn mot skiluka? Hvis ikke, snu den :) Prøv å få det så tett som mulig rundt kassa, evt om du har på ei plate bakpå basskassa som tar hele bredden og høyden i bagasjerommet som du kler med noe som matcher gulvtrekket. Jo mindre bass du hører i bagsjerommet når du åpner bakluka, jo mer bass er den inne i kupeen :) Ta ut som nevnt bakhøyttalere og bytt ut fronthøyttalere, med en liten forsterker, da får du en langt mer balansert og fyldig lyd - som også gjør at bassen fra basskassa høres langt bedre ut (ved riktig justering selvsagt). Jo færre komponenter, jo dyrere kan de være, og jo lettere er det å få den gode lyden :)

Skrevet

Gjør som Custom skriver. Få elementet til å spille gjennom luka mellom setene. Har du ikke det så fjerner du setet og sparker ut metallet som kun er punktsveist og klargjort for skiluke. Smell på en plate i bakkant av kassen sånn at du får lukket inn til bagasjerommet. Bygg gjerne en ramme rundt elementet slik at det blir tett mellom bakseteryggen og kassen.

Her er oppsettet i gamlebilen min Brukte en fabrikkbygget kasse. Skrudde fast en MDF-plate på hele bakseteveggen og laget en firkantet ramme i front av kassa sånn at all lyd/trykk skulle gå gjennom skiposeluka. Monterte så som du ser en vegg bak på kassa slik at det ble sånn någenlunde tett bakover. 

113.jpg

080.jpg

071.jpg

Skrevet

Ikke dumt ikke dumt :-D da skjønner jeg at jeg har fått meg litt av et prisjekt ja :-D men jeg er så dum at det kan være fristans å kunne bruke ski posen så får begynne med å fjerne høyttalere bak og oppgradere forran. Er ikke 18 lenger så har ikke det største behovet for den råeste lyden. Siden bilen også må kunne brukes til andre ting. Men skal legge ut bilder når jeg kommer så langt så får vi se :-) takker for tips å råd :-)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Skrevet

Bare prøv å få det tett rundet fronten på kassa  inn mot bakseteryggen så er det bra nok :) Snekre på noen plater rundt fronten på kassa og skumgummi så all lyden går inn gjennom skiluka. ABsolutt ikke noe hokus pokus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...