Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

går en ledning(wire) fra girkasse til tenningslås(rattstamme) løsne denne er en hvit plugg i enden tror jeg prøv og trykk denne inn for hand og starte.
hadde slike på en 520 engang som trodde den sto i drive. etter det kan du prøve og spraye den opp om det er den.
LYKKE TIL !

Skrevet

Nei, har ikke det.. så stakk innom bmw i går og hørte, og de kunne ikke komme med noe konkret svar de heller, men var trolig noe de kalte for gir velger.. skulle da tro at de på bmw hadde vært borti noe slikt, så får bare søke videre etter feilen, legger det ut her vis vi finner feilen og forteller hva det var.

Skrevet

Vært borte i en Saab med lignende problem og da var det girvelgerindikatoren, men det trenger ikke være relevant i ditt tilfelle her..

På denne videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=n-uY5EPXHMY ser du han må løste en tapp for å kunne ta girvelgeren ut av P. Denne tappen kan henge seg opp pga støv/møkk/søl. Jeg hadde sjekket at denne gikk fritt og på plass i P, burde være tilsvarende likt på E39 selv om dette er på en nyere bil. Viss ikke blir jeg nok korrigert ganske kjapt her inne.. :D

Edit: skulle dette vært problemet ville du fortsatt kunne satt girvelgeren i R, N og fått det opp i displayet.. Så dette er sikkert ikke relevant heller! :---)   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...