christofferjansen Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Får ikke startet bilen fordi bilen tror den står i drive selv om den står i park.. er det noen dom veit hva dette kan være? Hørt noe om at det kan være en sikring, noen som veit om det kan være tilfelle?
hsd Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 https://www.google.no/#q=site:bimmers.no+e39+starter+ikke bare å lese i vei, oppdater tilbake når du har sjekka alt du finner og evt fått tatt diagnose. Det er umulig i si noe som helst utifra det du har skrevet. Bare sjekk alt av sikringer, så har du jo det ivertfall.
Gustav C. Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 Prøvd å sette den i fri og starte opp, eller står den kronisk i D uansett hva du setter girvelgeren i?
christofferjansen Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Skrevet Januar 15, 2014 Får vrid på nøkkelen og det viser på displayet at den står i D uansett hvem gir jeg setter den i..
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 15, 2014 Skrevet Januar 15, 2014 går en ledning(wire) fra girkasse til tenningslås(rattstamme) løsne denne er en hvit plugg i enden tror jeg prøv og trykk denne inn for hand og starte.hadde slike på en 520 engang som trodde den sto i drive. etter det kan du prøve og spraye den opp om det er den.LYKKE TIL !
christofferjansen Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Skrevet Januar 15, 2014 Okei takker skal prøve på det
christofferjansen Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Skrevet Januar 17, 2014 Nei, har ikke det.. så stakk innom bmw i går og hørte, og de kunne ikke komme med noe konkret svar de heller, men var trolig noe de kalte for gir velger.. skulle da tro at de på bmw hadde vært borti noe slikt, så får bare søke videre etter feilen, legger det ut her vis vi finner feilen og forteller hva det var.
Gustav C. Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Vært borte i en Saab med lignende problem og da var det girvelgerindikatoren, men det trenger ikke være relevant i ditt tilfelle her.. På denne videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=n-uY5EPXHMY ser du han må løste en tapp for å kunne ta girvelgeren ut av P. Denne tappen kan henge seg opp pga støv/møkk/søl. Jeg hadde sjekket at denne gikk fritt og på plass i P, burde være tilsvarende likt på E39 selv om dette er på en nyere bil. Viss ikke blir jeg nok korrigert ganske kjapt her inne.. Edit: skulle dette vært problemet ville du fortsatt kunne satt girvelgeren i R, N og fått det opp i displayet.. Så dette er sikkert ikke relevant heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå