Gå til innhold

Low'n'Slow's BMW E46, 320i "Førstebil"

Share

Anbefalte innlegg

Endelig ble det BMW på meg også :D Så nå eier jeg 2 biler :P

Lappen får jeg nok ikke før tidligst 16. Mai, siden jeg ikke blir 18 år før det :P

Bilen er en 1998 modell og har rullet 250k km, men bærer absolutt ikke preg av dette! Jeg har dessverre ikke fått kjørt bilen på veien, da det ikke er lov å øvelseskjøre med prøveskilt :/ min far testkjørte bilen før kjøp, med meg som sidemann :)

Bilen er veldig fin i lakken for å være så gammal, og det er nesten ikke rust på bilen. Bilen har lyst interiør, men tideligere eiere har klart å holde interiøret veldig reint og fint :)

hovedgrunnen til at bilen står uten skilt er at det er monter supersport senkefjører på bilen, som ikke er ført inn i vognkortet (mangellapp etter EU kontroll.

Det som må gjøres med bilen er:

• Godkjenne senkefjørene/ eventuelt bytte til coilovers før jeg turer til biltilsynet...   (godkjenne senkefjærene)
  • førerdør kan ikke åpnes ifra utsiden, og må fikses (lett fix? vaier som har hoppet av?) (Reparert)
  • Lekker litt olje ifra ventil-dekselet, trenger ny pakning (Fikset)
  • Fiser litt i eksosen ved manifolden. (reparert)
  • bilen har elektrisk høydejustering på hovedlys, men funker kun på ene lykten.(koblet av den andre, kun 1'er feil på EU-kontroll)

Det som må gjøres for utseende/komfort

• varmeapparat varmer kun på max. (ser ut som at dette fungerer alikvevell!, etter at jeg selv har fått testet det ut)
  • gummiputene ved jekk-festene mangler, men nye følgte med bilen ( var jallagreier som knakk, må kjøpe nye)
  • lyktesenkerene skal pelles av (Fullført)
  • "haifinnen" skal pelles av  (Fullført)
  • vask av bil utvendig og innvendig (Fullført)
  • Fikse rust på panser
  • nye skiltlys (LED)        (fullført)
  • nytt interiørlys (LED)    (fullført)

Litt bilder. Kommer bedre bilder i helg :Den 

(speilpynten er long gone ;)

post-74059-0-36568000-1389820513_thumb.j

post-74059-0-98185100-1389820590_thumb.j

post-74059-0-11335700-1389820612_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin førstebil det der. :) planene dine ser jo grei ut, men regner med du skal legge til coilovers også, mtp brukernavnet ditt :D

Av og til begynner jeg å lure på hvor lat folk egentlig er når de faktisk ikke gidder å montere nye jekkfester før salg. Det er jo ikke akkuratt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha coilovers på bilen ja :D (si ifra om noen selger brukte... :)

tror jeg vet hvorfor jekkfestene ikke var montert. de som var med var i hardplast. så klipsene på den ene var knekt, men prøvde å montere en annen, klipsen på den og bare knakk... så han har nok prøvd ser det ut som ;)

Jeg har plukket av lyktesenkerene, og nappet av "finnen" på taket. men den var limt fast med sika (se bilde), så må finne på noe lurt for å få pellt restene av uten å skade lakken :)

Jeg har støvsugd bilen inni, men skal vaske litt også :)

Ferske bilder:

post-74059-0-41495500-1390137842_thumb.j

post-74059-0-10015100-1390137889_thumb.j

post-74059-0-64624900-1390138164_thumb.j

post-74059-0-88039500-1390137909_thumb.j

Sika på taket :(

post-74059-0-78852300-1390142528_thumb.j

Må også gjøre noe med rusten som har begynt å komme på panseret...

post-74059-0-63192300-1390137974_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve å se hvordan bilen blir med de orginale nyrene, har de liggende :)

Kommer nok kvite AE etter hvert også :) først tenker jeg å få fikset det som skal til for å få bilen EU godkjent :)

Men noe småpynting tar jeg også litt etter hvert :) Har ikke så mye penger, når jeg er 17, og har 2 biler :)

Ser ut til at jeg bestiller JOM coilovers ifra M-teknikk.no. Da kommer det på 3150 som er billig for coilovers med TUV :) ca med frakt, som er billig for coilovers med TUV :). Får bilen EU godkjent uten coilovers, men må på biltilsynet å godkjenne uansett. så kjøper nå for å slippe å reise ut å godkjenne 2 ganger....(står kun supersport senkefjærer på nå)

Har fortsatt denne lille eksoslekasjen som er så liten at jeg ikke finner nøyaktig hvor den er, men er stor nok til at eksosen fiser på tomgang... kansje jeg bare må ta ned manifoldene/cat'ene for å se litt....

Fikk også noen nye lyspæere i dag, ifra ebay.. som skal være ganske blåkvit i fargen :)

Har jobbet litt med å få vekk sika-flex'n etter finnen på taket. for noe drit  :devil:  når det skal av, så vil det faen ikke løsne :P skrapte forsiktig med barberblad, og gnikket en god del med sitrusrens. Jeg fikk bort nesten alt, men sitter igjenn med litt sika rester, en del riper, type "vaskeriper". litt rubbing og polish så tror jeg det blir bra :)

post-74059-0-64419900-1390664914_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm prøvde ut de originale nyrene i dag :) synes bilen ble finere :) fikk fram formen på fronten litt bedre... Takk for tipset Reef89 :)

post-74059-0-30614000-1390746675_thumb.j

Tok forresten en liten video i dag, av eksoslekasjen (om det er det da...) irriterende å ikke vite hvor det eventuellt lekker... eller kan det være noe annet ?

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått byttet ventildekselpakningen i dag + skrudd i nye plugger + komprisjonstest når pluggene først var av :) Kompen var på ca 14 bar på alle 6 :)

Den gamle pakningen til ventildekselet var hard som plastikk, så var nok på tide med utskifting av den :)

Det neste som står på listen tror jeg må bli oljeskift :) ser det står -8500 km på komputeren. så er vel på tide :)

post-74059-0-89683600-1391009748_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...