Gå til innhold

M60b40 v.s M62B44


Bjørn Kjetil
 Share

Anbefalte innlegg

M60 har større kanaler i innsug, som gir mer futt i toppen av registeret, men mindre i bunn. Tar jeg ikke helt feil, selger Dinan M60 innsug som trimdel til M62.

Ellers har M62TU enkelt registerkjede, som gjøre det noe utsatt for registerhavari, da med kjedestrammer som årsak.

M62TU har Vanos, som som gir et noe bredere register med brukbart moment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M60. Er vell enklere å få start på slik jeg har forstått det? Er vist noe mer avansert styring/startsperre elns på m62.

Felles for alle motorene er at oljepumpa løsner så dette må sjekkes. Og m62 tü har litt svak regreim som nevnt over her.

M60. Hadde mye problemer med nikotil-legeringen i motoren, men dette er vist ikke noe problem her hvor bensinen er så god. M62 er en alusil motor.

Ellers er de ganske like, med litt forskjellig karakteristikk som nevnt over her. M62 med m60 kammer (+innsug?)trur jeg vil bli det råeste :)

M62 har ett annet kjølestystem også. 108' termostat på denne, denne kan med fordel byttes om man skal kjøre hardt tipper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den m62 motoren jeg har kikka på så følger alt med, ecu, ews,nøkler +++ så da skal det vell ikke være noen problemer?

Også en ting til, det har vært automat. Åssen er det å putte i en manuell kasse da? :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...