Embret Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Hjelp.... Parkerte 728 min på gården her om dagen, og nå vil den ikke starte... Starteren går, og hører "små" tenninger, men skjer ikke noe mer... Byttet plugger da disse ikke så helt bra ut lengre.. Dette hjalp ikke... Også prøvd kondensfjerner og startgass uten hell... Noen som har et forslag på det neste jeg kan prøve... Er det noen kjente feil, eller en spesiell sikring som kan ryke?? Alle forslag tas imot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Skjedde det samme med meg den dagen jeg kjøpte min. Selger koblet til diagnose og fikk feil på kamakselsensor. Slettet feilkoden og fikk start (nødmodus), kjørte til et verksted, byttet giveren, og bilen har fungert siden den gang Så mitt tips er å kjøre en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Embret Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2014 Både kam og veiv sensor er ny på min for et år siden... Bare litt køddete å få diagnose på den da den står hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Har du startet motor og stoppet den igjen etter veldig kort tid. Eller gikk motor lenge før du stoppet motor sist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Embret Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2014 Rygga bare ut av garasjen for å få inn firmabilen, så gikk bare noen meter... Men har jo bytta plugger hvis du tenkte på om de var bløte... Eller var det noe annet du hadde i tankene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 trø gasspedalen i bunn og kinn bilen til du blir gul og grønn. ved å trø gasspedalen i bunn og holde den der, så aktiverer du nødstart prosedyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Embret Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2014 Prøvde å dra den ganske lenge nå med pedalen i gulvet uten forandring... Må jeg dra den veldig lenge? Da må jeg finne frem noen startkabler tror jeg,.. Bestilte meg en bwm scanner på ebay nå ogi.. Kanskje den kan funke for å finne feilkoder på den eventuelt... Har jo firmabil, så den får bare snø ned til jeg får det på plass isåfall... Gidder ikke bestille berging for å få den på verksted liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Hadde samme problemet på min e38, da var det bensinpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Embret Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2014 Men da burde den jo fyra med en gang med startgass?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Ja hvis dere er to stk, men den vil jo bare gå i ett halvt sekund uansett hvis den ikke får bensin. Anbefaler uansett å ta diagnose. Jeg fikk ikke bensinpumpa på diagnose dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Rygga bare ut av garasjen for å få inn firmabilen, så gikk bare noen meter... Men har jo bytta plugger hvis du tenkte på om de var bløte... Eller var det noe annet du hadde i tankene? Typisk drukning i bensin. Flyttet bilen litt med kald motor, og stoppet igjen med kaldstart systemet i full drift. Løsning: Sørg for toppladet batteri, dra starteren med gassen i bunn. Og ikke nøl, stopper du prosessen før den har startet blir det bare verre. Den vil buldre i gang igjen. Og det vil ryke litt svart. Jeg så ikke innlegget over her før nå..... Kan gå 80 sekunder....gjorde det på min en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Embret Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2014 Da får jeg ut å sette på laderen en gang til og prøve igjen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 For øvrig....BMW anbefaler å ikke bruke startgass. Steinhar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Rygga bare ut av garasjen for å få inn firmabilen, så gikk bare noen meter... Men har jo bytta plugger hvis du tenkte på om de var bløte... Eller var det noe annet du hadde i tankene? Det jeg tenkte på er at om man starter motoren og stopper den fort. så kan du drukne motoren i bensin. vet dette har skjedd før på en 728. mener å huske han måtte holde starteren i gang nermere 30 min før den starta igjen. men husker ikke. kan se om jeg finner tråden igjen. EDIT: Husket feil angående tiden. men han brukte lang tid på å starte. Her er forøverig tråden. Løsningen på problemet er på side 2 i tråden. Mulig du har samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 For å utfylle det jeg nevnte over med startgass....det kan med slik gass feiltenne noe så inni helsike så du sprenger noe du ikke vil sprenge....tro meg....jeg har en MAZDA 323 på gården som led en tidlig død pga startgass. Det feiltente og sprutet bensin ut der dysene sitter og det tok fyr under fuel railen. Med det resultatet at kontakter og dyser ble deformert før jeg fikk slukket brannen. Og jeg leste i en service manual her om dagen at BMW ikke bruker startgass på sine motorer......forståelig nok. Fungerte nok bedre i gamle dager da det var forgasser motorer..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå