lierbimmer Skrevet Januar 20, 2014 Share Skrevet Januar 20, 2014 Hei Monterte EGR-bypass på min 320D i for et år tids siden. Etter dette brukte bilen en god del lengre tid på å bli varm, noe som kanskje er naturlig siden det ikke lenger kommer eksos inn i innsuget. Byttet EGR og motor termostat. dette hjalp litt men ikke så mye. Mitt spørsmål er egentlig om hvilken funskjon egr termostaten har. den skal kjøle ned eksosen, men skal den også varme opp vannet? åpner termostaten for gjennomstrømming når motoren er varm, eller lukker den? tenker da på om jeg fjerner termostaten i egr-termostat huset. vil den da alltid, hjelpe til med å varme opp kjølevannet? flere som har problemer med varme etter blokkering av EGR? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john-r Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 Hei Monterte EGR-bypass på min 320D i for et år tids siden. Etter dette brukte bilen en god del lengre tid på å bli varm, noe som kanskje er naturlig siden det ikke lenger kommer eksos inn i innsuget. Byttet EGR og motor termostat. dette hjalp litt men ikke så mye. Mitt spørsmål er egentlig om hvilken funskjon egr termostaten har. den skal kjøle ned eksosen, men skal den også varme opp vannet? åpner termostaten for gjennomstrømming når motoren er varm, eller lukker den? tenker da på om jeg fjerner termostaten i egr-termostat huset. vil den da alltid, hjelpe til med å varme opp kjølevannet? flere som har problemer med varme etter blokkering av EGR? eksosen går gjennom en eksoskjøler, den kjøler med kjølevann dvs. att den da varmer kjølevannet i motoren. når du da sperrer egren vil da ikkje vannet bli varmet opp av eksosen. termostaten er der for akkurat samme funkjson som på motoren, for å få opp hurtig tempen og halde den stabil når den når driftstemp. for å svare på spørsmål ditt so er termostaten lukket når den er kald, den vil ikkje opne da der ikkje blir noke varme da der ikkje er eksosgjennomstrømming, motoren vil og bruke meir tid på å få opp tempen da der er ei varmekilde mindre i motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 takk. vil det være en ide og sperra av slik at vannet ikke går gjennom egr termostaten og kun bruke termostat på motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john-r Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 takk. vil det være en ide og sperra av slik at vannet ikke går gjennom egr termostaten og kun bruke termostat på motor? skulde tru de fungerer litt da der er litt gjennomstrømning sjøl om termostaten er kald/stengt, men eg har ikkje peiling på om de vil forstyrre resten av kjølesysteme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Du kan godt blokkere slik du sier. Det sies at motoren bruker litt lenger tid på å bli varm, men ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2014 min bruker fryktelig lang tid på å bli varm nå, byttet begge termostater for ca 1 år siden. orginal egr termostat og uorginal motor termostat. har nå bestillt nye orginale termostater for å sjekke om dette hjelper på. om det ikke blir stort bedre vil jeg prøve å blokkere egr termostaten slik at jeg er sikker på at det ikke kommer noe kjølevann gjennom der. ser ingen fordeler med å kjøle egr systemet siden det ikke lenger kommer eksos inn i innsuget. egr termostaten er 2 stegs. dvs 2 termostater. en som åpner på 70 for litt gjennomstrømming og en som åpner på 90 denne tråden forklarte ganske bra http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=118248 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nightlight Skrevet Oktober 15, 2016 Share Skrevet Oktober 15, 2016 Fikk du bokkert egr kjøleren? hvordan gjorde du det eventuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Oktober 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2016 trf selger et kit for dette. blokkerings plugg til slanger, flens til eksos manifold og egr erstatter med utak til turbotrykksmåler. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 16, 2016 Share Skrevet Oktober 16, 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå