lars0709 Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Den siste uka har min BMW 318i E46 fusket og slukt bensin. Det jeg synes er litt rart er at det ikke er konstant, men det kommer og går liksom. Noen ganger kan jeg fint kjøre 2-3 mil uten antydninger, andre ganger kan det være konstant og da går det så mye bensin at jeg nesten kan se bensinmåleren flytte seg nedover, og forbruksmåleren står på 2++ l/mila konstant. Har lastet opp en video av hvordan den oppfører seg stillestående, og lyden er veldig rar: Fint hvis noen med litt peiling kunne tatt seg litt tid og kikket på videoen og eventuelt komme med noen forslag på hva det kan være. Har lite peiling på bil selv, men har lest litt om at det kanskje kan være luftmengdemåler, og at den er utsatt på disse bilene. Takk for svar!
lars0709 Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 Andre ting som er verdt å nevne er at motoren liksom ikke blir ordentlig varm, bruker ihvertfall veldig lang tid i følge temperaturmåleren, men plutselig kan den stå på fult selv om jeg såvidt har startet opp og begynt å kjøre. Dette kan jo bare være en sensor eller noe som ikke har noe med fuskingen å gjøre, men kan vel være verdt å nevne
MrBrum Skrevet Januar 21, 2014 Skrevet Januar 21, 2014 Vil jo anbefale diagnose. Men vil tippe en temperatur sensor lurer systemet. Hvis temperatur sensoren sier motoren er kald, så kjøres det på med bensin. Det ryker fra eksosen her og det forteller at motoren får mye bensin. Samtidig så går vel de samme temperatur signalene til temp. måler.
IvarT Skrevet Januar 23, 2014 Skrevet Januar 23, 2014 Har selv byttet LMM (Luft Mengde Måler ) 2 ganger på min e46 og symptomene mine var ganske like, samt at bilen til slutt stoppet.
CrZyWiz Skrevet Januar 23, 2014 Skrevet Januar 23, 2014 Tipper LMM, har vært borti samme oppførsel for noen år siden.
lars0709 Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Har selv byttet LMM (Luft Mengde Måler ) 2 ganger på min e46 og symptomene mine var ganske like, samt at bilen til slutt stoppet. var det slik at det kom og gikk litt, eller var det konstant? For min varierer det, hvis den har stått over natta og jeg starter den på morgenen så går den fint og jeg kan kjøre uten at den fusker eller kødder. Men hvis jeg foreksempel starter den 5 minutter før jeg skal dra og lar den stå på tomgang så begynner den å fuske, og da fusker den også når jeg kjører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå