Thom73 Skrevet Januar 23, 2014 Skrevet Januar 23, 2014 Vurderer å kjøpe en brukt X5 modell 2008-2009 med km rundt 100 000 men er i tvil om hvor langt disse kan gå uten at man kan forvente problemer og dyre omkostninger. Tidligere ble det jo sagt at mye begynte å skje når bilen hadde gått over 100 000 og at det raskt ble kostbart. Noen som har synspunkter eller erfaringer?
AMT RACING Skrevet Januar 23, 2014 Skrevet Januar 23, 2014 Jeg kjører en 08 35d, 130000km , kjempe fornøyd så langt Thom73 reagerte på dette 1
Thom73 Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Skrevet Januar 24, 2014 Takk for tilbakemelding Fenrik. Vet du om noen typiske problemer som oppstår med denne modellen etter 100-150´ km eller kan de gå "hur langt som helst"?
stigln Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Er vel mest slitedeler som hjullager,foringer, støtdempere osv! Spørs jo litt hvordan gamle eier har brukt bilen! Men jeg kjenner ikke til noen spesifikke feil som pleier å komme når bilen er rullet 100000km+ Thom73 reagerte på dette 1
MrBrum Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Motoren er vel det som er minste problemet. Men slite deler i hjuloppheng er det som kommer etter hvert. Å si hvor mange km før det kommer er vanskelig, for det kommer an på kjørestilen til sjåføren. Hard gassing og hard bremsing, eller roligere kjøring. Bærekuler, bremser, foringer, fjærer og støtdempere er slikt som må byttes etter hvert. Hvis du må ha bilen på verksted for å bytte alt dette kan det bli dyrt. Skrur du selv kommer du mye billigere fra det. Men det er klart....på ett eller annet tidspunkt må motoren få litt omsorg også. Bytt olje regelmessig. Skift kjølevæske en sjelden gang, så det ikke dannes avleiringer innvendig i motoren. Automatgir er jo en liten bombe. Kan bli trøbbel med den på noen biler. Mens mange har ikke trøbbel. Håper du ikke ble skremt nå. Men man må regne med et dyrere bilhold med BMW X5, enn med "Toyota Corolla". Thom73 reagerte på dette 1
Otis Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Når det er sagt, så skal automatgir være rimelig bra på alle BMW fra 2004 og oppover, sånn ca. Men vi kan ta min bil som et eksempel. Både glødeplugger, endeledd, termostater var defekt på ca 80-85kkm. Thom73 reagerte på dette 1
bmw cab Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Jeg har hatt 2 av "nye" X5. Den første var en 2007, den var det mye tull med. Der røyk girkassen på 70.000 km. Og mye tull med el feil. Blant annet hadde jeg mye tull med bakluka på den, ville ikke opp eller ned når jeg trakk på knappen, xenon lysene virket når de hadde lyst selv, hadde også problemer med dugg i lampene foran.Ble byttet 2 ganger før jeg ga opp å mase .Fikk alt dekket på garanti. Dette var en 3.0da med 211 hk. Ble lei bilen hovedsakelig pga lat motor og feil, og solgte den. Så kom jeg over en 2009/2010 mod med ca 100.000 km. Der røyk motoren i 110 km/t timen kl 0700 på vei til jobb, like før Kløfta retning sørover. Følte meg jævlig kul da Var flaut å ringe viking, og folk tutet mens jeg stod å ventet på viking Jeg fikk ny motor på garanti, kort tid etterpå så gikk girkassen på den til helvete også. Da var det Bavaria sin egen feil, jeg fikk aldri noe svar på hvorfor girkassen på den røyk. Husker når motoren gikk til helvete, da ble alt stille i bilen, kom masse lys i dashen, rattet ble tungt og jeg bare trillet pent inn på veiskulder. Problemet startet når vi skulle flytte jævla bilen opp på planet til viking bilen. Da stod alle 4 hjul bom fast. Klarte ikke å sette den i fri eller noe. Ringte Bavaria gutta på Lillestrøm som jeg kjenner veldig godt, de sa at det var bare å vippe opp dekslet rundt girvelger, og dytte en liten spak i ett hull og vri. Den spaken lå i bagasjen bak. Den bilen solgte jeg også, orker ikke problem biler. Dette var 3.0da 235 hk. Så er mye barndoms feil på bilene der, men gode å kjøre, det skal de ha Bilene her var norsk solgte, og fulgt opp til punkt å prikke hos Bavaria. Jeg selv er veldig nøye på bilene mine, nøye på vask og service. Ikke griskjøring ved kald motor, lar alltid bilene mine gå på tomgang i 1-2 min før skrur av tenningen. Det gjør jeg både på bensin og diesel, er en vane jeg alltid har hatt. Thom73 reagerte på dette 1
RON78 Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Jeg har en 08-M Sport, 3d,235 hk. Import. Funker bra den. 155000 km nå. Ingen feil utover vanlig service. Kjører jamt over som et svin. Sjekk service flere plasser, store forskjeller på pris. Men dette er bilen som gir ekstrem kjøreglede, sommer så vinter. Løp å kjøp! Thom73 reagerte på dette 1
MrBrum Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Jeg har hatt 2 av "nye" X5. Den første var en 2007, den var det mye tull med. Der røyk girkassen på 70.000 km. Og mye tull med el feil. Blant annet hadde jeg mye tull med bakluka på den, ville ikke opp eller ned når jeg trakk på knappen, xenon lysene virket når de hadde lyst selv, hadde også problemer med dugg i lampene foran.Ble byttet 2 ganger før jeg ga opp å mase .Fikk alt dekket på garanti. Dette var en 3.0da med 211 hk. Ble lei bilen hovedsakelig pga lat motor og feil, og solgte den. Så kom jeg over en 2009/2010 mod med ca 100.000 km. Der røyk motoren i 110 km/t timen kl 0700 på vei til jobb, like før Kløfta retning sørover. Følte meg jævlig kul da Var flaut å ringe viking, og folk tutet mens jeg stod å ventet på viking Jeg fikk ny motor på garanti, kort tid etterpå så gikk girkassen på den til helvete også. Da var det Bavaria sin egen feil, jeg fikk aldri noe svar på hvorfor girkassen på den røyk. Husker når motoren gikk til helvete, da ble alt stille i bilen, kom masse lys i dashen, rattet ble tungt og jeg bare trillet pent inn på veiskulder. Problemet startet når vi skulle flytte jævla bilen opp på planet til viking bilen. Da stod alle 4 hjul bom fast. Klarte ikke å sette den i fri eller noe. Ringte Bavaria gutta på Lillestrøm som jeg kjenner veldig godt, de sa at det var bare å vippe opp dekslet rundt girvelger, og dytte en liten spak i ett hull og vri. Den spaken lå i bagasjen bak. Den bilen solgte jeg også, orker ikke problem biler. Dette var 3.0da 235 hk. Så er mye barndoms feil på bilene der, men gode å kjøre, det skal de ha Bilene her var norsk solgte, og fulgt opp til punkt å prikke hos Bavaria. Jeg selv er veldig nøye på bilene mine, nøye på vask og service. Ikke griskjøring ved kald motor, lar alltid bilene mine gå på tomgang i 1-2 min før skrur av tenningen. Det gjør jeg både på bensin og diesel, er en vane jeg alltid har hatt. Hva skjedde egentlig med den motoren som havarerte? Var det registeret?
bmw cab Skrevet Februar 2, 2014 Skrevet Februar 2, 2014 Hva skjedde egentlig med den motoren som havarerte? Var det registeret?Jepp. Jeg ante ingenting, merket ingenting. Ingen ulyder på forhånd,bilen hadde vært på service for få mnd siden, og dette var sommer føre.Når det skjedde så visste jeg at motor var ferdig, fikk følelsen av det bare. Satt å hørte på P4 jeg med kaffe koppen i hånda,så helt sånn plustlig ble alt stille,og så lyste ett lysorkester opp, og det sa pip pip ett par ganger. Og thats it,mitt første motorhavari noen gang, og det skulle være på BMW av alle biler:(
Gustav C. Skrevet Februar 2, 2014 Skrevet Februar 2, 2014 I følge Dekra så gjør 2. gen X5 det ganske bra. Spesielt bra fra 50.000 km og opp til 150.000 km. Slik statistikk funker best som en pekepin, men Dekra er av de/den seriøse typen som skiller bilklasser, forskjellige typer feil, km-stand osv.http://www.used-car-report.com/index.php?id=14&no_cache=1 X5 har litt rykte på seg for dyre reprasjoner, men mye av dette henger vel igjen fra 1. gen. Edit: Ettersom linken ikke funket http://www.used-car-report.com/ Thom73 reagerte på dette 1
gk740ia Skrevet Februar 3, 2014 Skrevet Februar 3, 2014 Har nå kjørt min E53 3,0i 2001 modell I snart seks år og ikke byttet stort annet enn slitasjedeler så er nå fornøyd med tanke på en så tidlig modell. Er nok mye mere feil på sotbrennerne blir nok en E70 ved neste bilbytte Thom73 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå