Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har man vært plaget av at øverste bakluke (vinduet) åpner seg under kjøring og ved parkering.

Det har vært mistanke at det er bryteren som det er noe galt med, men jeg tror ikke det. I høst demonterte jeg lås og viskemekamismen og gjorde det helt rent. Jeg sjekket ledningen og alt ser helt iorden ut. Jeg tror det er kortslutning et annet sted i ledningsnettet eller lignende. Nå kan jeg ikke åpne ruten med å trykke på knappen på viskeren. Kan kun åpne med å trykke på fjernkontrollen.

Jeg prøvde å ta sund plastdekselet på innsiden av bakluken for å sjekke ledningene i sin helhet, men det var umulig å få løs dette plastdekselet. Vil ikke bryte det i stykker. Kjøper ikke ny bryter hvis feilen ikke ligger i bryteren.

Hvor blir ledningen tilkoblet elektronikken? Under baksetet?

Dette er blitt et alvorlig problem for bilen tømmes for strøm når bakluken blir stående åpen. Det kan nå virke som at bakluken åpner seg selv om bilen er låst. Jeg er helt sikker at luken er lukket når jeg låser bilen og sjekker dette nøye. Men om morgenen så er luken åpen og bilen fri for strøm. :sad:

2002mod E46 320dAT

Skrevet

Ja det er også min mistanke, men jeg må demontere bagasjeluken på innsiden for å finne hvor og hvordan ledningene går. Dette var ingen enkel sak.

Noen som vet hvordan man demontere plastdekslene på innsiden av bagasjeluka?

Skrevet

Blir med på denne jeg også har satt inn ny bakluke da den gamle var rusten, nå kan jeg komme ut til bilen(e46 330d touring) og det lyser bak inne i bilen. var ikke sånn på den gamle luka så tror dette må være noe i luka et sted..Skal se hva jeg kan finne ut. Lukker luka igjen og lyset blir borte... brytern på min virker fint da. Dette kan skje når jeg kjører også plutselig lyser det i derssbordet at luken er åpen... Finner du ut noe så skriv det inn

Hilsen Finn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...