Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en 316i E46 og hatt en del små olje lekasjer diverse plasser på bilen. Har drevet å byttet pakninger og simmeringer der lekasjene ser ut til å ha kommet fra. Nå ser det ut som at det lekker fra røret som peilepinnen sitter i (nederst ved oljetanken). Fikk høre at det kunne ha noe med tett eller defekt veivhusventil å gjøre. Har lest at det kan være noe dritt å skifte dette, så før jeg begynner vil jeg være så sikker som mulig på at dette er problemet. Er det noen som vet hvilke "symptomer" bilen vil få av en defekt veivhusventil? Annet en at pakninger og slanger kan sprekke og begynne å lekke?

Takk for svar!

Skrevet

Vurderer sterkt å bytte veivhusventilen nå. Er det lurt å bytte andre slanger å rør med samme? For eksempel peilepinnerøret? Er det noen som har noe skjema lignende eller noe som oversiktelig viser hvordan slangene går igjennom bilen?

Skrevet

Vurderer sterkt å bytte veivhusventilen nå. Er det lurt å bytte andre slanger å rør med samme? For eksempel peilepinnerøret? Er det noen som har noe skjema lignende eller noe som oversiktelig viser hvordan slangene går igjennom bilen?

Hva slags årsmodell er bilen din? 

Jeg byttet komplett veivhusventilasjon og tilhørende slanger på min 2002 318i (N42 motor)

I tillegg til selve ventilenheten som ligger under innsuget så bør du bytte alle tilhørende slanger. Se vedlagte bilde.

Jeg byttet også o-ring der peilepinnerøret går ned i bunnpanna. Pass på at du gjør godt reint nede der røret går i gjennom før du prøver å ta det ut.

Med peilerøret ute så kan du få gjordt det skikkelig reint innvendig før du monterer det igjen.

Du må nok regne ca 5 timer mekking på dette.

post-74137-0-53477300-1391029400_thumb.p

Skrevet

Det hørtes da ut som en omfattende jobb.. og mye deler å bytte.. Er det ikke bare å bytte veivhusventilasjons filteret først da? Dette er vel det første som går tett?  Og slangene burde vel eventuelt gå ann å blåse rene med trykkluft evt?

Skrevet

Problemet med slangene er vel hovedsaklig at de morkner/blir harde med tiden og vil knekke som kjeks ved demontering, slik var det på min forrige 99' 320i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...